• Preţul aluminiului la Bursa de Metale din Londra a crescut cu 12% în perioada aprilie-iunie a acestui an, faţă de trimestrul al doilea al anului trecut
Producţia şi vânzările Alro Slatina au crescut în trimestrul al doilea al anului curent faţă de cele din aceeaşi perioadă a anului trecut, după cum reiese din raportul preliminar cu indicatorii operaţionali-cheie publicat de companie, vineri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Cantitatea de aluminiu lichid produsă de Alro în intervalul aprilie - iunie 2024 a fost de 24.347 de tone, mai mult decât dublul cantităţii produse în trimestrul al doilea al anului trecut, de 11.287 de tone. În ceea ce priveşte aluminiul electrolitic, producţia s-a ridicat la 16.973 de tone, uşor peste cea 16.586 de tone din trimestrul al doilea al anului trecut.
Producţia de aluminiu primar a fost de 64.570 de tone, cu 24% mai mare decât cea din intervalul aprilie - iunie 2023. Producţia de sârmă s-a ridicat la 17.753 de tone, cu 74% peste cea din trimestrul al doilea al anului trecut, în vreme ce producţia de şleburi a fost de 34.573 de tone, în creştere cu 29%.
În ceea ce priveşte aluminiul prelucrat, cantitatea totală produsă de combinatul din Slatina în cel de-al doilea trimestru al anului s-a ridicat la 31.870 de tone, cu 30% mai mare decât cea din aceeaşi perioadă a anului trecut, din care producţia de produse laminate plate (plăci, table, benzi) a fost de 23.414 tone, cu 57% peste cea realizată în cel de-al doilea trimestru al anului trecut. În schimb, cantitatea de produse extrudate s-a diminuat cu circa 12%, până la 8.456 de tone produse, în perioada aprilie - iunie 2024.
Vânzările de aluminiu primar către terţi au fost de 19.718 tone, cu 20% mai mari comparativ cu cele din cel de-al doilea trimestru al anului trecut, cele de sârmă fiind de 17.726 de tone, în creştere cu 71%.
Vânzările de aluminiu prelucrat au fost de 32.226 de tone, cu 32% mai mari decât cele din trimestrul al doilea al anului trecut, din care vânzările de produse laminate plate au fost de 23.678 de tone, în creştere cu 57% comparativ cu cele din cel de-al doilea trimestru al anului trecut. Vânzările de produse extrudate au scăzut cu 8%, până la 9.548 de tone.
În cel de-al doilea trimestru, media preţului aluminiului la Bursa de Metale din Londra a fost de 2.562 de dolari pe tonă, cu 12% mai mare decât media preţului din cel de-al doilea trimestru din 2023, conform raportului de vineri al Alro Slatina.
Principalele pieţe de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeană, dar compania are exporturi şi în Statele Unite şi Asia. Producătorul de aluminiu din Slatina îşi va publica rezultatele aferente trimestrului al doilea al anului în data de 12 august.
În primele trei luni ale anului, Alro Slatina a obţinut o cifră de afaceri de 803,6 milioane lei, uşor peste cea din ianuarie-martie 2023, de 790 milioane lei, dar a înregistrat o pierdere de 14,9 milioane lei, mai mică decât cea de 52,4 milioane lei din primul trimestru al anului trecut.
La finele anului trecut, Vimetco PLC din Cipru deţinea 54,19% din producătorul de aluminiu din Slatina, în timp ce Pavăl Holding avea 23,2%, iar Fondul Proprietatea 10,2% din producătorul de aluminiu din Slatina.