Alstom deţine acum o certificare completă pentru cele mai recente standarde ETCS, atât pentru sistemele îmbarcate cât şi pentru cele din cale. Certificările au fost emise de organizaţia independentă de certificare şi teste de cale ferată Belgorail, potrivit unui comunicatt de presă.
Cele mai noi evoluţii ale software-ului asigură interoperabilitatea cu Baseline 3 Maintenance Release 2 pentru sistemul feroviar complet.
ETCS este un sistem eficient de control al trenului, cu avantaje importante cum ar fi reducerea costurilor de întreţinere, siguranţă, fiabilitate, punctualitate şi capacitate a traficului. Aceste beneficii explică de ce ETCS are din ce în ce mai mult succes în afara Europei şi devine sistemul de control al trenurilor pentru care optează ţări cum ar fi Australia, India, Taiwan, Coreea de Sud şi Arabia Saudită.
Primele proiecte cu aplicarea noilor standarde includ o linie convenţională în Monza-Chiasso, Italia, cu intrarea în operare planificată în vara anului 2021, şi linia de mare viteză Paris-Lyon, Franţa, cu intrarea în operare planificată pentru 2024.
Alstom este un furnizor de echipamente ETCS îmbarcate şi din cale prin soluţia Atlas, ce reprezintă 70% din sistemele feroviare îmbarcate ce sunt în exploatare în lume şi 18.000 de kilometri de cale din toată lumea. În total, Alstom a încheiat contracte pentru a echipa 9.000 de trenuri cu soluţii Atlas îmbarcate, din care 1.100 vehicule vor fi echipate cu soluţia Baseline 3 Release 2. Astăzi, în 30 de ţări, Alstom a asigurat o îmbunătăţire semnificativă a performanţei pentru toate standardele ETCS, inclusiv prima aplicare a ETCS Nivel 3 în Germania.