Amazon, cel mai mare retailer online, intenţionează să-şi închidă magazinul său online din China, care le permite cumpărătorilor să facă achiziţii de la vânzătorii locali, transmite BBC.
Închiderea vine pe fondul planurilor gigantului american de a-şi reduce operaţiunile pe piaţa chineză, din cauza concurenţei din partea rivalilor locali, Alibaba şi JD.com.
Din iulie, centrul de desfacere local al Amazon va fi închis dar cumpărătorii din China vor putea comanda bunuri de la depozitul global al Amazon. Compania va continua de asemenea să opereze serviciile de cloud din China, potrivit Agerpres.
Un purtător de cuvânt al companiei americane a afirmat: "colaborăm îndeaproape cu vânzătorii noştri pentru a asigura o tranziţie lină şi pentru a livra în continuare clienţilor cea mai bună experienţă posibilă".
Consumatorii care vor accesa după 18 iulie portalul Amazon din China, Amazon.cn, vor vedea o selecţie de bunuri de la depozitul său global.
În 2004, Amazon a plătit 75 de milioane de dolari pentru achiziţionarea Joyo.com, un retailer chinez de cărţi, muzică şi video. Din 2007 compania se numeşte Amazon.cn dar nu a reuşit să-i depăşească pe rivalii locali Alibaba şi JD.com.
Reducerea activităţii din China, a doua economie mondială, vine pe fondul majorării la 5,5 miliarde de dolari a investiţiilor Amazon în India, unde concurează cu rivalul local Flipkart.
Amazon, înfiinţată în urmă cu 25 de ani, a devenit pentru prima dată cea mai valoroasă companie listată la bursă din lume. La finalul şedinţei din 7 ianuarie a Bursei de la New York, acţiunile Amazon au urcat cu 3,4%, astfel încât capitalizarea bursieră a companiei a ajuns la 797 de miliarde de dolari, depăşind Microsoft, a cărei capitalizare bursieră s-a situat la 789 miliarde de dolari.