ANALIZĂ:  6 din 10 tineri sunt îngrijoraţi de ameninţările la adresa sustenabilităţii globale

Comunicate de presă / 8 noiembrie 2021

6 din 10 tineri sunt îngrijoraţi de ameninţările la adresa sustenabilităţii globale

Studiul realizat de Electrolux la nivel global analizează modul în care tinerii cu vârste cuprinse între 15 şi 20 ani privesc sustenabilitatea şi viitorul planetei, şi îşi propune să extragă soluţiile potrivite prin care poate contribui la dezvoltarea unui stil de viaţă sustenabil şi la îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Organizaţiei Naţiunilor Unite. Astfel, pentru a-şi continua angajamentele în sustenabilitate din plan local, Electrolux România se alătură programului Ambasadei Sustenabilităţii, Coaliţia România Sustenabilă, participând direct la implementarea strategiei naţionale de dezvoltare durabilă, conform unui comunicat remis redacţiei.

În linie cu strategia sa de sustenabilitate, Electrolux România a aderat la Coaliţia România Sustenabilă, un program platformă care aduce împreună peste 90 de companii responsabile, ONG-uri implicate şi lideri de opinie activi din punct de vedere social, ce contribuie la dezvoltarea sustenabilă a României. Coaliţia România Sustenabilă (CRS) este o iniţiativă înfiinţată de Ambasada Sustenabilităţii în România ca urmare a planului de implementare şi monitorizare a Strategiei Naţionale de Dezvoltare Durabilă şi este recunoscută oficial de Guvernul României ca partener de consultare prin intermediul unui acord de colaborare cu Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă .

În cadrul programului, Electrolux România îşi va consolida practicile de sustenabilitate din companie, acţionând în rezolvarea problemelor societăţii şi de mediu cu soluţii concrete, aplicabile domeniului său de acţiune. Astfel, Electrolux România va contribui la susţinerea a 3 dintre cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă cuprinse în Agenda ONU 2030: 2. Fără foamete, 12. Consum şi producţii responsabile, 13. Acţiune pentru schimbări climatice.

"Acum, mai mult ca niciodată, vedem cât de important este să răspundem rapid la problemele ce afectează mediul, dezvoltarea comunităţilor şi a societăţii în general, cu soluţii concrete şi programe gândite pe termen lung. Viitorul tinerilor şi a generaţiilor care urmează stau în mâinile noastre, de aceea, ne-am uitat foarte atent la modul în care putem contribui concret în acele sectoare în care este necesară o implicare intensificată pentru a avea o dezvoltare sustenabilă a ţării. Răspunsul l-am găsit în rândul echipei Ambasadei Sustenabilităţii din România şi suntem dornici să contribuim la un viitor sustenabil al ţării prin programul Coaliţia România Sustenabilă. Pentru Electrolux, sustenabilitatea este o prioritate în business şi încurajăm şi alte companii şi antreprenori să se alăture programului şi să ne agrenăm forţele împreună pentru o societate mai sănătoasă" a declarat Teodora Juravle, Director de Marketing Electrolux România.

"La Ambasada Sustenabilităţii în România (ASR) promovăm modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale şi de mediu fără a sacrifica eficienţa economică. De asemenea, le oferim companiilor din România modele de bună practică şi acces la cursuri susţinute de specialişti străini şi români, pentru o tranziţie cât mai rapidă şi eficientă la noul model economic. Invităm alături de noi companiile preocupate şi care investesc în sustenabilitate, aşa cum este şi Electrolux, pentru a se implica şi pentru a lăsa ceva bun în urmă pentru generaţiile care vin. Tinerii cer astfel de schimbări din partea companiilor, de aceea este răspunderea noastră ca aceste aşteptări să fie întâmpinate de eforturi comune pentru un viitor mai sustenabil" a menţionat Dragoş Tuţă, Fondator şi Director Executiv ASR.

Temerile şi aşteptările tinerilor cu privire la sustenabilitate

În cadrul unui studiu global derulat pe un eşantion de aproape 14.000 de tineri, din 13 ţări, cu vârste cuprinse între 15 şi 20 de ani, Electrolux a analizat percepţiile şi perspectivele lor cu privire la impactul sustenabilităţii asupra viitorului.

Astfel, 6 din 10 respondenţi au declarat că sunt foarte îngrijoraţi de ameninţările globale la adresa unei societăţi sustenabile. Când au vorbit despre efectele unui comportament nesustenabil de care se tem cel mai mult, 34% dintre tineri au numit poluarea aerului, 31% pandemia, iar 28% dezastrele naturale. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre tineri (57%) şi-au arătat dorinţa de a face schimbări drastice în stilul lor de viaţă pentru a salva planeta.

În privinţa schimbărilor concrete şi aşteptărilor avute din partea celor care trebuie să producă schimbarea, tinerii cred mai mult în ei înşişi decât în orice alt actor pentru a fi promotorii şi ambasadorii sustenabilităţii. 37% dintre cei intervievaţi au numit chiar propria generaţie ca fiind cea mai potrivită pentru a conduce schimbarea către un viitor durabil. Doar 10% au considerat că adulţii sunt capabili să facă schimbările necesare, în timp ce doar 13% cred în capacităţile companiilor.

Care sunt cele mai comune comportamente responsabile în rândul tinerilor?

În contextul creşterii fenomenului risipei alimentare la nivel global, 50% dintre tineri au spus că fac eforturi de combatere a risipei de alimente chiar la ei acasă. De asemenea, tot pentru a avea o abordare sustenabilă asupra mâncării, 48% dintre respondenţi au spus că reduc consumul de ambalaje din plastic, iar 38% consumă alimente proaspete.

În acelaşi timp, aproape trei sferturi dintre tinerii participanţi la studiu consideră că îngrijirea hainelor cu scopul de a le face să reziste mai mult timp este o abordare durabilă a modei. 29% dintre respondenţi au considerat că spălarea la temperaturi scăzute este o modalitate eficientă de a avea grijă de haine pentru a le prelungi durata de viaţă, în timp ce 38% au considerat că lipsa cunoştinţelor despre cum să spele haine în mod eficient şi cu un impact negativ asupra mediului, îi împiedică de fapt pe oameni să aibă mai multă grijă de hainele lor.

Cum văd tinerii viitorul unei societăţi sustenabile?

Pentru tineri, o locuinţă sustenabilă înseamnă o casă (vilă, bungalow) (32%), o fermă (25%) sau un apartament (20%). În acelaşi timp, pentru 33% locuinţa sustenabilă ar trebui să fie localizată într-o zonă rurală, pentru 23% într-un oraş mic, iar pentru 21% într-o suburbie a unui oraş.

Pentru mulţi dintre tinerii chestionaţi, casa inteligentă a viitorului îşi poate produce propria energie verde (47%) şi poate filtra şi reutiliza apa în întreaga gospodărie (45%). Mai mult, tinerii şi-ar dori ca într-o casă sustenabilă din viitor să poată realiza umătoarele:

40% să îşi poată usca hainele la aer

39% să utilizeze aparate de spălat rufe eficiente din punct de vedere energetic şi al apei

36% să producă propria mâncare

34% să reutilizeze şi să facă compost din toate deşeurile alimentare

31% să depoziteze produsele alimentare pe termen lung

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb