Potrivit unei analize CITR, realizată pe baza unui studiu de piaţă derulat pe un eşantion de aproximativ 300 de respondenţi din şapte regiuni ale ţării, 100% dintre antreprenorii şi managerii companiilor aflate în procedură percep insolvenţa ca fiind un demers necesar pentru a salva afacerea aflată în distress, 92% dintre ei înţelegând beneficiile procedurii, precum: suspendarea procedurilor de executare silită, reechilibrarea business-ului, redresarea economică, stoparea penalităţilor, majorărilor şi a dobânzilor încă de la data deschiderii procedurii, denunţarea contractelor păguboase sau eşalonarea datoriilor, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Vasile Godîncă-Herlea, CEO CITR, a declarat: "Experienţa insolvenţei este una foarte personală şi greu de digerat pentru antreprenori, ceea ce determină amânarea deschiderii procedurii. Însă ea ar trebui privită ca un mecanism de reglare, tratată ca un sprijin venit din exterior şi nu ca un pericol. Rolul nostru de practician este să maximizăm valoarea companiei în beneficiul tuturor celor implicaţi şi să contribuim la eficientizarea şi optimizarea unor procese. Insolvenţa poate debloca activitatea societăţii şi o poate curăţa de acele elemente care îi limitează dezvoltarea".
Astfel, un procent de 50% din respondenţi afirmă că au amânat cât mai mult intrarea în insolvenţă, doar 16% văzând în insolvenţă, înainte de accesare, oportunitatea reorganizării, a restructurării business-ului şi a relansării în economie.
În ceea ce priveşte opinia creditorilor, 100% dintre aceştia consideră că transparenţa şi comunicarea cu antreprenorul sau managerul companiei eficientizează şi facilitează succesul procedurii de insolvenţă, 78% dintre aceştia afirmând că îşi doresc să păstreze relaţiile comerciale în timpul şi după insolvenţă.