ANALIZA FRAMES: Piaţa bunurilor de larg consum va creşte cu peste 12% în acest an

A.I.G.
Miscellanea / 17 decembrie 2019

Piaţa bunurilor de larg consum va creşte cu peste 12% în acest an

Piaţa bunurilor de larg consum va înregistra, în acest an, un avans de peste 12%, evoluţie stimulată de creşterea cererii, urmare a majorării salariilor şi pensiilor, şi, nu în ultimul rând, de avansul preţurilor, arată o analiză a companiei de consultanţă Frames, potrivit căreia sezonul de shopping de Crăciun va impulsiona semnificativ rezultatele din întreg comerţul românesc, de la sectorul alimentar la bunurile de folosinţă îndelungată, informează News.ro.

Într-un comunicat al firmei de consultanţă se arată: "După avansul de 8% din 2018, piaţa bunurilor de larg consum (FMCG), ce include bunurile de larg consum cel mai des achiziţionate (mâncare, băuturile răcoritoare şi produsele de îngrijire etc.), va creşte în acest an cu peste 12%, estimează analiştii, pe baza datelor preliminare obţinute din piaţă".

Potrivit analizei, sectorul alimentar se află şi în acest an în prim-plan, cu o creştere, pe ansamblu, a cifrei de afaceri de peste 13%, impulsionată pe de o parte de creşterea cererii, urmare a majorării veniturilor populaţiei, iar pe de alta de avansul semnificativ al preţurilor.

Analiştii mai precizează: "În perioada Crăciunului şi a Anului Nou, produsele alimentare şi băuturile înregistrează vârful de vânzări, peste nivelul din perioada Paştelui. Principalii jucători din piaţă mizează pe un plus de 5-10% din cifra de afaceri în acest sezon".

În 2018, business-ul din sectorul alimentar a depăşit graniţa de 100 de miliarde de lei, în creştere cu aproape 6 miliarde de lei faţă de rezultatul din 2017.

Potrivit datelor Frames, dinamica pieţei este influenţată, în acest an, mai mult ca în anii trecuţi, de efectele inflaţiei.

Datele statistice oficiale arată că preţurile de consum în luna noiembrie 2019 (ultima pentru care există date complete), comparativ cu luna noiembrie 2018 au crescut cu 3,8%, rata anuală calculată pe baza indicelui armonizat al preţurilor de consum (IAPC) fiind de 3,7%, spun analiştii Frames.

Din punct de vedere al consumului, dincolo de alimentele proaspete şi cele ambalate, care generează majoritatea vânzărilor, 2019 a adus o creştere a apetitului consumatorilor pentru produse din zona îngrijirii personale şi a locuinţei (detergenţi, produse universale etc.), arată analiza.

Alături de produsele din zona bunurilor de larg consum, şi cheltuielile din segmentul de IT&C (telefoane, laptopuri, tablete etc.) au crescut semnificativ, relevant fiind, în acest domeniu, evenimentul de shopping de Black Friday care a generat vânzări record, de peste 300 milioane de euro.

2019 a generat vânzări în creştere cu peste 15% şi în zona produselor destinate amenajării locuinţelor, de la materiale de construcţii la mobilă şi accesorii.

De altfel, în primele trei trimestre din 2019, au fost date în folosinţă 46437 locuinţe, în creştere cu 6059 locuinţe, faţă de perioada corespunzătoare a anului precedent, iar perspectivele indică un volum, la nivel anual, de peste 60.000 de unităţi locative.

2019 a adus, în economia românească, o creştere a interesului consumatorilor pentru produsele de firmă, cu preţuri mai ridicate. Această tendinţă de migraţie de la produsele no-name către zona de produse şi servicii premium s-a remarcat în întregul spectru de produse, de la cele alimentare, la electrocasnice.

Potrivit analiştilor de la Frames, 2020 va fi un an plin de provocări pentru piaţa bunurilor de larg consum. Inflaţia, deprecierea leului şi restrângerea creditării se vor afla în prim-plan, iar aceste probleme vor influenţa evoluţia consumului, vor stăvili apetitul românilor pentru cumpărături.

Shopping-ul online va continua să se extindă în 2020. Pe de altă parte, este de aşteptat ca anul 2020 să marcheze, la nivelul industriei, o penetrare tot mai puternică a start-up-urilor inovative, cu servicii şi produse variate. În dinamica pieţei bunurilor de larg consum în 2020 un cuvânt semnificativ îl va avea şi evoluţia externă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb