Datele analizate de MerchantPro indică drept cel mai dinamic segment de piaţă Home&Deco, unde numărul comenzilor plasate a crescut cu peste 30%, informează un comunicat de presă al MerchatPro.
La nivel general, evoluţia indicatorilor de eCommerce la nivelul magazinelor active pe platforma MerchantPro rămâne temperată. Valoarea medie a comenzii a avut o dinamică discretă, cu doar 1 euro, de la 50 euro în primele 6 luni ale anului trecut, la 51 euro pentru semestrul 1 din 2023, reiese din datele prezente în analiza MerchantPro.
Trendul ascendent de la începutul anului 2022, întrerupt brusc în primăvara trecută de conflictul din Ucraina, a fost reluat în vară şi s-a menţinut până la începutul lui 2023. În luna ianuarie 2023 s-au înregistrat cu aproape 15% mai multe comenzi decât în ianuarie 2022. Ulterior, pe fondul presiunii generate de inflaţie şi posibila recesiune preconizată global, creşterea a încetinit, înregistrând chiar o stagnare în aprilie 2023 versus aprilie 2022, se precizează în analiza e-commerce.
Volumul total al vânzărilor online al celor aproape 2000 de magazine care folosesc MerchantPro, inclusiv cele activate în a doua jumătate a anului trecut, a crescut cu 22%.
Apetenţa românilor pentru cumpărături online, ca modalitate rapidă, convenabilă şi sigură de a face cumpărături din toate categoriile se menţine şi în 2023. Mai mult, pe măsură ce românii îşi petrec în continuare mult timp acasă, fie pentru a lucra remote, fie pentru a se bucura de momente de relaxare în confortul locuinţelor proprii, cererea pentru produse de Home&Deco a crescut semnificativ în primele 6 luni ale anului 2023, informează sursele.
"Digitalizarea obiceiurilor de consum este tot mai evidentă şi pe segmente care erau asociate comerţului tradiţional. Home&Deco este cel mai bun exemplu. În ultimii ani, tranzacţiile online din această categorie au crescut constant. Din 2-3 clickuri, consumatorii pot explora diferite branduri, opţiuni de amenajare, pot compara preţuri, citi recenzii, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic prin magazine. Practic, ecommerce-ul a făcut ca achiziţia de produse pentru casă şi decoraţiuni să fie un proces uşor, accesibil, practic şi rapid. Şi în acest context, diferenţa notabilă o face experienţa consumatorului pe site - soluţiile optimizate în funcţie de nevoile consumatorului, de la viteza de încărcare, mod de prezentare la produselor, până la opţiuni de plată şi retur", precizează Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro, reiese din comunicatul de presă.
În perioada ianuarie-iunie 2023, numărul comenzilor de articole sportive se menţine stabil (+6%), în timp ce pe segmentul IT&C s-au plasat cu 32% mai multe comparativ cu primele 6 luni ale lui anului trecut. În domeniul Fashion se remarcă o uşoară scădere a numărului de comenzi (-5%), valoarea medie a comenzii crescând uşor de la 32 Euro la 34 Euro.
"Comercianţii din online trebuie să se adapteze la un comportament de achiziţie mai precaut şi o competiţie ridicată. Bătălia pe atenţia şi bugetul clienţilor este intensă şi, cred eu, o cursă de anduranţă. Antreprenorii care îşi construiesc business-urile pentru un maraton au de câştigat. Cei mai abili se orientează către îmbunătăţirea experienţei vizitatorilor site-ului- a devenit mai importantă ca oricând. Efectul unui site bine optimizat, cu viteză mare de încărcare este imediat în rata de conversie şi vânzări, indiferent de domeniu, iar pe termen lung este evident în retenţie şi loializare. Investiţiile importante merg în automatizări, inclusiv pentru integrarea şi adopţia soluţiilor de inteligenţă artificială, precum şi creşterea performanţei magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront", declară Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro, se precizează în comunicatul de presă.