71% dintre respondenţii din Bucureşti şi 65% dintre cei din alte oraşe ale României ar folosi mai des bicicleta dacă ar exista mai multe piste pentru biciclete, conform celui mai recent studiu desfăşurat de Storia - platforma cu anunţuri imobiliare lansată de OLX.
Totodată, conform indexului T.R.A.I, care poate fi accesat pe trai.storia.ro, principalele oraşe din România în care locuitorii consideră că se deplasează mai uşor cu bicicletele datorită existenţei multor piste sunt: Sibiu, Arad, Oradea, Miercurea Ciuc şi Reşiţa. La polul opus se regăseşte şi Capitala, care ocupă locul 29 în topul oraşelor în care deplasarea cu bicicleta este considerată facilă.
Indexul T.R.A.I prezintă atât date obiective, preluate din Google Traffic, Google Places, Airly, Storia, cât şi date subiective preluate de la locuitorii din cartierele incluse pe platformă. Unul dintre indicatorii subiectivi analizaţi este reprezentat de "Pistele pentru biciclete" şi cumulează răspunsurile locuitorilor referitoare la cât de frecvente sunt pistele pentru biciclete în cartierele şi oraşele lor. Cu cât scorul este mai apropiat de 100, cu atât este mai uşoară deplasarea cu bicicleta în zona analizată.
"Bucureştiul ocupă doar locul 29 din 41 în topul oraşelor cu infrastructură bine dezvoltată pentru biciclişti, cu un scor relativ mic, de 36,2 puncte din 100, conform indexului T.R.A.I. Acest clasament evidenţiază necesitatea îmbunătăţirii infrastructurii pentru biciclete în capitala ţării şi nu numai. Este încurajator să aflăm că un procentaj semnificativ de 71% dintre respondenţii din Bucureşti au declarat că ar folosi bicicleta mai des dacă ar exista mai multe piste pentru biciclete. Acest lucru subliniază faptul că există o cerere reală şi o dorinţă puternică pentru o infrastructură mai bună pentru biciclişti, care ar putea transforma Bucureştiul într-un oraş mai prietenos pentru locuitori şi pentru mediu", a declarat Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.
Oraşele şi cartierele din România în care locuitorii se deplasează mai uşor cu bicicletele
Potrivit indexului T.R.A.I., oraşul Bucureşti se află spre finalul clasamentului şi ocupă poziţia 29 (scor 36,2) în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii pentru biciclişti. Cu cât scorul se apropie de 100, cu atât în oraşul sau cartierul analizat deplasarea cu bicicletele este mai uşoară.
În topul celor mai bine dezvoltate oraşe la capitolul pistelor pentru biciclete, conform percepţiei locuitorilor, regăsim oraşele: Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) şi Reşiţa (58,8). De asemenea, acestea sunt urmate de Bistriţa (57,6), Timişoara (56,8), Alba Iulia (53,4), Galaţi (53,2) şi Drobeta-Turnu Severin (52,7). În rândul oraşelor în care locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt insuficiente se află: Piteşti (scor 32), Constanţa (29,9), Botoşani (29,6), Craiova (26,6), Călăraşi (26,4), Târgu Mureş (26,1), Ploieşti (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) şi Brăila (15,5).
Pe primele cinci locuri în topul cartierelor în care locuitorii se deplasează mai uşor cu bicicletele datorită existenţei multor piste se află cartierul Ştrand din Sibiu (scor 87,9), Valea Aurie din Sibiu (87,8), Aleea Tudor Neculai din Iaşi (86,8), UTA din Arad (85,6) şi Copou din Iaşi (85,2). De asemenea, următoarele cartiere din top sunt: Dimitrie Cantemir din Oradea (scor 85), Guşteriţa din Sibiu (84,3), Calea Dumbrăvii din Sibiu (82,3), Gai din Arad (81,9) şi Bună Ziua din Cluj-Napoca (80,7). La polul opus, cartierele cu un grad mare de nemulţumire în ceea ce priveşte numărul de piste pentru biciclete sunt: Anda (scor 6,3), Palazu Mare (6,4), Inel 1 (6,6), Inel 2 (7), Viile Noi (7,3), Palas (9,1), Tomis Plus (9,4) din Constanţa, Sălaj din Bucureşti (scor 9,6), şi Km 5 - Constanţa (9,7), urmat de Obor din Brăila (9,8).
Conform celui mai recent sondaj realizat de Storia, 36% dintre respondenţii din Bucureşti şi 39% dintre respondenţii din alte oraşe ale ţării nu folosesc niciodată bicicletele pentru a se deplasa, în timp ce 19% dintre bucureşteni şi 15% dintre locuitorii din alte oraşe folosesc bicicletele mai rar de o dată pe lună. În acelaşi timp, 17% dintre respondenţii din Bucureşti şi 16% dintre cei din ţară merg cu bicicletele de 1-4 ori pe lună. Totuşi, 10% dintre respondenţii din Bucureşti merg cu bicicletele de 2-3 ori pe săptămână, la fel ca cei 11% dintre cei care locuiesc în alte oraşe. Există şi persoane din Bucureşti (18%) care merg cu bicicleta mai des de 3 ori pe săptămână, dar şi locuitori din alte oraşe ale României (19%) care se deplasează cu bicicleta la fel de des.
Întrebaţi dacă ar folosi mai des bicicletele în cazul în care ar exista mai multe piste, 71% dintre respondenţii din Bucureşti şi 65% dintre respondenţii din alte oraşe ale ţării au oferit un răspuns pozitiv. Există şi persoane din Capitală (13%) care nu ar folosi bicicletele mai des chiar dacă ar exista mai multe piste, dar şi locuitori din alte oraşe (17%) care au oferit acelaşi răspuns. Totuşi, 16% dintre respondenţii bucureşteni, respectiv 18% dintre cei din alte oraşe sunt nesiguri în privinţa utilizării bicicletei în condiţiile specificate.