Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) anunţă participarea sa tradiţională la Târgul de Turism al României, ediţia februarie 2024 (#TTRI2024). Evenimentul are loc în Pavilionul B2 al Centrului Expoziţional ROMEXPO din Bucureşti, în perioada 15 - 18 februarie, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, ANAT a fost constant parte a celui mai important eveniment de turism al României, oferind oportunităţi unice de întâlnire între specialişti, parteneri, mass-media şi turişti. Cu o istorie îndelungată de colaborare cu ROMEXPO, ANAT este partener strategic al Târgului de Turism al României încă de la prima ediţie, din aprilie 1999, când a contribuit la punerea în practică a acestui eveniment. ANAT va fi prezent şi cu stand (nr. 21), ca de obicei, venind în întâmpinarea membrilor şi a partenerilor.
Agenţiile de turism prezente oferă reduceri de până la 50% la city break-uri sau pachete turistice pentru concediul de vară, cu o reducere de până la 40%, în România, Turcia, Bulgaria, Grecia, Spania, Italia sau Cipru.
Destinaţii exotice până nu demult greu accesibile pentru Maldive, Thailanda, Mauritius, Seychelles, Zanzibar sau Punta Cana sunt acum mai aproape, touroperatorii organizând zboruri tip charter către cele mai multe dintre acestea, la pachet cu reduceri de până la 30% pentru rezervări de tip early booking. De asemenea, agenţiile de turism şi tour operatorii promovează oferte pentru vacanţa de 1 Mai şi Paşte 2024, cu discount-uri semnificative.
Pe de altă parte, din ce în ce mai mulţi turişti rezervă pachete turistice pentru România prin intermediul voucherelor de vacanţă, care au valoare mărită în acest an, respectiv 1600 de lei, faţă de 1450, cât aveau ca valoare în anii precedenţi. Fireşte că voucherele de vacanţă se pot folosi pentru rezervările cu reduceri. De asemenea, a crescut semnificativ numărul de angajaţi la companii private care primesc vouchere de vacanţă.
Alte agenţii de turism au optat să deruleze în această perioadă campanii de vânzări cu reduceri la fel de tentante în mediul online sau în sediile proprii, întregind pachetul de oferte de nerefuzat adresat celor care vor să-şi planifice din timp vacanţele.
Târgul de Turism al României oferă şi o platformă interactivă de dezbateri în care se prezintă exemple de bune practici din domeniul turismului, atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Scopul este de a identifica soluţii eficiente pentru promovarea şi dezvoltarea durabilă a sectorului turistic. Mai mult decât atât, manifestarea intermediază şi întâlniri de business între antreprenori şi reprezentanţi ai domeniului turistic, într-un cadru profesionist de networking.
Greek Tourism B2B workshop 2024 - un eveniment anual deja tradiţional, organizat de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Organizaţia Elenă de Turism pentru facilitarea interacţiunii dintre operatorii de turism eleni şi români, va avea loc în data de 16 februarie 2024, în Sala Madgearu, Complex Expoziţional Romexpo (în perioada Târgului de Turism al României), în intervalul orar 10.00 - 14.00. Începând cu orele 12.30, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Dumitru Luca, directorul Organizaţiei Elene de Turism, Giorgos Stafylakis, alături de preşedinţi ai celor mai importante organizaţii regionale ale hotelierilor din Grecia, vor fi la dispoziţia mass-media pentru declaraţii. Printre alte teme, va fi abordată şi importanţa creării unui "mini-Schengen" între Grecia, Bulgaria şi România, proiect susţinut de oamenii de turism din Grecia.
"Ceea ce lipseşte însă, în continuare, târgurilor noastre de profil este acea componentă destinată stimulării incoming-ului; dacă ne uităm la orice altă manifestare similară din alte ţări, accentul este pus pe valorificarea potenţialului de incoming al ţării sau al regiunii gazdă a evenimentului: zone de târg destinate exclusiv operatorilor de profil (la pachet cu facilităţi pentru aceştia), workshop-uri şi prezentări de destinaţie pentru participanţii străini (la pachet cu facilităţi pentru atragerea vizitatorilor profesionişti din ţările considerate pieţe-ţintă). Este minunat că reuşim să facem al treilea an consecutiv workshop-ul cu operatori greci, că interesul de participare al lor, cât şi al reprezentanţilor agenţiilor româneşti este în creştere exponenţială, însă... e jenant că din bruma de fonduri destinate promovării României nu s-a reuşit încă organizarea vreunui eveniment similar pentru specialişti străini, interesaţi de cunoaşterea ofertei româneşti. La majoritatea târgurilor similare din alte ţări, acesta este evenimentul central. La noi nu am identificat vreun expozant cu ofertă de incoming şi nicio posibilitate de înregistrare a vizitatorilor specialişti din afara ţării" - declară Dumitru Luca, preşedintele ANAT.
Programul de vizitare al Târgului de Turism al României este următorul: 15 - 17 februarie, în intervalul orar 10:00 - 18:00, respectiv 18 februarie, în intervalul orar 10:00 - 16:00. Detalii suplimentare despre eveniment şi participanţi pot fi găsite pe site-ul oficial al târgului, www.targuldeturism.ro.