25 de touroperatori specializaţi pe incoming, membri ai Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi ai Asociaţiei partenere Incoming Romania (AIR), alături de alţi coexpozanţi, reprezintă România la World Travel Market Londra, unul dintre cele mai importante evenimente din industria turismului la nivel mondial, care se desfăşoară între 6 şi 8 noiembrie, se arată într-un comunicat al ANAT, remis redacţiei. Cu 38.500 de vizitatori şi 3500 de expozanţi din 184 de ţări, World Travel Market reprezintă un punct de întâlnire esenţial pentru profesioniştii din domeniul turismului, informează sursa menţionată.
În cadrul acestui eveniment de referinţă, ANAT, prin agenţiile membre, este onorată să participe şi să promoveze România ca destinaţie turistică de excepţie, precum şi să prezinte o gamă largă de servicii turistice oferite de touroperatorii specializaţi în incoming, arată datele comunicatului.
În cele 3 zile ale WTM Londra au loc 72 de sesiuni de conferinţe şi prezentări despre cele mai actuale teme ale turismului mondial, relatează ANAT.
Potrivit comunicatului, "România are o prezenţă remarcabilă la acest eveniment, depăşind cu mult nivelul din anul 2022. Cu un număr de 40 de coexpozanţi, dintre care 25 sunt agenţii de turism specializate pe incoming, cu un spaţiu generos şi mese de discuţii, suntem pregătiţi să promovăm şi să dezvoltăm turismul românesc în faţa unei audienţe globale. Acestă prezenţă puternică este posibilă datorită eforturilor susţinute ale ANAT şi a partenerilor noştri, care au reuşit să depăşească limitările ce ne-au împiedicat să participăm în nume propriu la evenimentele internaţionale de profil. Pentru prima dată, suntem prezenţi şi în calitate de touroperatori, firme şi nu doar ca asociaţii, patronate sau autorităţi publice. România a reuşit în sfârşit să rezolve o limitare de neînţeles care ne-a blocat ani de zile accesul în nume propriu la manifestările internaţionale. Cine nu e la Londra, ca profesionist al turismului de incoming, nu există! Nicio ţară mică sau mare nu lipseşte de aici. Bugetele sunt absolut şocante. România are nevoie de minim 30 de milioane de euro anual ca să conteze în "războiul' brandurilor şi să îşi îndeplinească misiunea de a aduce în viitor 10 milioane de turişti străini", declară Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT.
Participarea ţării noastre la World Travel Market Londra subliniază importanţa promovării turismului românesc la nivel global, conform sursei citate. Cu o listă impresionantă de expozanţi şi o competiţie enormă, ne reamintim cât de mică este România în contextul turismului mondial şi câtă forţă de muncă şi câţi bani sunt implicaţi în industria care aduce 10% din Produsul Intern Brut global, cu cei 1,2 miliarde de oameni care călătoresc internaţional în lume, informează sursa indicată. În acest sens, ANAT consideră ferm că România nu mai trebuie să lipsească la niciun târg international de turism important, arată datele comunicatului.