În cadrul programului Academia Comisarilor, care vizează specializarea prin acţiuni tematice dedicate, a celor mai tineri comisari ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), un alt restaurant bucureştean a fost controlat pentru a se verifica modul în care îşi desfăşoară activitatea comercială, în raport cu exigenţele privind drepturile consumatorilor, impuse de lege, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, în urma controlului realizat la Trattoria Monza, din sectorul 3 al Capitalei, administrate de operatorul economic Max Estate SRL, echipa de comisari a aplicat, pentru neregulile constatate, următoarele sancţiuni contravenţionale:
-amenzi în valoare de 30.000 lei
-oprirea definitivă de la comercializare a aproximativ 145 kg de produse alimentare, în valoare de 4.400 lei
-oprirea temporară a prestării serviciilor, în unitate, până la remedierea deficienţelor.
"Din păcate încă întâlnim restaurante în care găsim nereguli, care pot afecta sănătatea consumatorilor. La Academia Comisarilor am deprins cele mai amănunţite aspecte ale actului de control, astfel încât să nu permitem operatorii economici să fie neglijenţi faţă de consumatori şi să respecte prevederile legii.
Monitorizăm atent, de asemenea, şi felul în care sunt remediate deficienţele, atunci când le constatăm pe teren.
Bazaţi-vă pe noi! Suntem vigilenţi şi prezenţi, oricând aveţi nevoie de noi!", a declarat Răzvan Banu, şef Birou Control şi Supraveghere Piaţă Prestări Servicii Alimentaţie Publică ANPC.
Abaterile constatate au fost:
- folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, cu chedere rupte, cu mucegai, a unor grătare cu exfoliere de vopsea şi prezenta masivă de rugină, cusisteme de ventilaţie cu acumulare excesivă de praf, impurităţi si rugină
- utilizarea unor camere de depozitare a produselor şi materiilor primesemipreparate sau congelate, neigienizate, cu sistemul de răcire cu praf în strat grosier
- existenţa pavimentului deteriorat cu spărturi, bucăţi lipsă şi fisuri, a zonelor cu faianţă depreciată, neigienizată, a tavan necurăţat, cu plăci lipsă
- depozitarea preparatelor direct pe paviment
- prezenţa insectelor moarte în bar (gândaci)
-lipsa graficului referitor la schimbul uleiului la friteuze
- folosirea unor preparate alimentare fără etichete din care să rezulte data producţiei,
- schimbarea stării termice a produselor
-depozitarea produselor alimentare care necesită refrigerare la temperatura mediului ambiant
- nerespectarea vecinătăţilor alimentelor, în spaţiul frigorific.
În urma măsurilor dispuse de comisarii ANPC, operatorul economic a remediat în cel mai scurt timp deficienţele constatate, astfel încât echipa de control a dispus reluarea activităţii în condiţii optime, se mai arată în comunicat.