Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a câştigat definitiv, în instanţă, în faţa OTP Bank România SA, în procesull de contestare a actului de control emis de ANPC, prin care instituţia sancţiona banca din cauza unei practici comerciale incorecte, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, în cadrul unei acţiuni de control tematic desfăşurat în anul 2021 la OTP Bank România SA, echipa de comisari ANPC a constatat că banca prezenta o ofertă pentru persoane fizice cu privire la pachetul LeZero sub sloganul "Ia-ţi pachetul Le zero/Zero cuvinte în plus. Le zero. Lejer zero", acesta fiind un produs combinat, iar produsul inducea ideea consumatorilor că pot obţine un beneficiu potenţial - o scutire de preţ până la zero.
Aceasta constituie o practică comercială incorectă, deoarece nu asigură, în context, diligenţa profesională, respectiv "componenta şi grija aşteptată, în mod rezonabil, de un consumator din partea comercianţilor, în conformitate cu practicile incorecte de piaţă şi principiul general al bunei credinţe".
Astfel, comisarii ANPC au propus, la momentul respectiv, încetarea praticii comerciale incorecte, prin eliminarea sintagmei LeZero, de natură să inducă în eroare consumatorii.
În acest sens, în data de 24.08.2021 a fost emis Ordinul ANPC împotriva operatorului economic financiar bancar, care prevedea măsura dispusă prin actul administrativ, aceea de eliminare a sintagmei LeZero din pachetul LeZero.
OTP Bank România SA a contestat în instanţă acest Ordin, care a fost, însă, menţinut definitiv de către Curtea de Apel Bucureşti prin Hotărârea 428/2022, în urma emiterii motivării, banca fiind nevoită să î idea curs.