Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a încheiat cercetarea de fond, începută în urmă cu mai bine de două luni, realizată ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii referitoare la serviciile oferite de Blue Air Aviation SA, sosite la Autoritate din toată ţara, dar şi din ţările Uniunii Europene, potrivit unui comunicat de presă.
"A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea Autorităţii noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înţeles să oblige consumatorii să participe la finanţele companiei, fără ca aceştia să-şi dea acordul.
În schimbul acestei contribuţii, ce va fi substanţială, noi le vom oferii un cazier comercial. Iar, exact după modelul activităţii companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi şi ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului!", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC
De derularea controlului s-a ocupat o echipă formată din 3 comisari ai ANPC cu experienţă deosebită, care fac parte din grupul de impact la nivel naţional al comisarilor cu drept de control în toată ţara. Echipa a realizat acţiunea de mare anvergură, căreia i s-a adăugat contribuţia Centrului European al Consumatorilor România. Acesta, având ca activitate instrumentarea sesizărilor transfrontaliere ale consumatorilor, a centralizat reclamaţiile, pe aceeaşi temă, sosite din afara graniţelor ţării.
În acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, ANPC aşteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, aşa cum prevăd reglementările recentei Ordonanţe de Urgenţă nr. 58/2022.
Aceasta modifică şi completează unele acte normative din domeniul protecţiei consumatorilor, armonizând, totodată, în legislaţia naţională, prevederile Directivei Omnibus, care specifică un nivel al amenzilor contravenţionale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcţie de gravitatea abaterii.