Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a trimis, către firmele din energie, un chestionar prin care să afle numărul de facturi greşite emise de acestea.
În cadrul întâlnirii pe care conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat-o cu operatorii economici din domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, în ultima zi a lunii ianuarie, pentru a se asigura că aceştia sunt pregătiţi să aplice prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 3/2022, preşedinte Autorităţii, Horia Constantinescu, afirma că ANPC va pregăti un mod standardizat de comunicare cu aceştia.
Drept urmare, pe 2 februarie 2022, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică şi gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conţine o rubricaţie detaliată în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greşit întocmite, în raport cu prevederile Ordonanţelor 118/2021 şi 3/2022.
"Aşa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, ASUMATE, pentru a putea cuantifica dimensiunea EXACTĂ a facturării eronate în domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, în România. Ne-am ţinut de cuvânt şi, imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului şi, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret şi rapid controlul remedierii eventualelor greşeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicităţii", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
1. degringolada institutiilor din Romania.
(mesaj trimis de mircea în data de 04.02.2022, 14:31)
Si la ce va ajuta aceasta cuantificare.???O faceti sa va dati mare si sa treaca timpul si in final consumatorii sufera.Observam ca unele facturi achitate de consumator in octombrie,noiembrie 2021... apar in contul consumatorilor deschis la furnizorii de energie si gaze ca pozitie STORNO.Unde si in ce cont sunt stornate aceste facturi ??? Nu stie nimeni. Apoi facturile aferente consumurilor din luna decembrie 2021 inca nu au fost emise (azi 4.02.22),ele se emiteau deobicei in prima parte a luni. Deci concluzia este o DEGRINGOLADA totala,creata atat de Guvern,ANRE etc. O sa vina toate aceste facturi la un moment dat poate si cu niste termene de scadenta.. !!,incat consumatorii o sa fie dezamagiti si dezorientati total. Nu mai stie nimeni ce au platit,ce s-a stornat,ce este nou in facturi. etc Ce facem stimati AGEAMII, ???Nu va dati demisia si sa lasati pe alti sa conduca ???PS. Nu mi-o luati ca prezicere dar cred ...ca poate...poate pana la sfarsitul acestui an o sa se plateasca aceste facturi,desigur dupa ce o sa se lamureasca si consumatorii.Astfel de anomalii nu apar inscrise in nici un contract intre parti.asa ca nu exista nici o cale de atac din partea furnizorilor.
2. Am facut numeroase plangeri la ANRE
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2022, 14:50)
Am facut numeroase plangeri la ANRE pentru tot felul de spete (indexurile nu se citesc, se estimeaza, companiile nu au un mail public de contact, doar roboti si call-centere, etc) si confirm - ANRE este mana in mana cu baietii destepti din energie pentru jumulirea romanului de 3 randuri de piele.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2022, 15:24)
Eu am făcut sesizare la ANPC pt ca golanii de la Restart mi-au mărit prețul fix...în fix 20 de zile aveam pe mail storno și factura corecta. Între timp derbedeii s-au retras din piața...foarte bine!