Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor efectuează în această perioadă, la nivel naţional, o acţiune amplă de verificare a respectării normelor şi prevederilor legale în ceea ce priveşte furnizarea energiei termice pentru încălzire şi apă caldă menajeră către consumatori. Acţiunea a fost desfăşurată pentru a asigura calitatea serviciilor şi respectarea normelor legale în vigoare, potrivit unui comunicat al Autorităţii, remis redacţiei.
Au fost controlaţi un număr de 32 de operatori economici din 25 de judeţe ale ţării, fiind constatate abateri la 5 dintre aceştia. În urma verificărilor, până în prezent, au fost aplicate 6 sancţiuni contravenţionale, dintre care 3 amenzi în valoare totală de 28.000 lei şi 3 avertismente. De asemenea, pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor, au fost aplicate şi 2 măsuri complementare de remediere a serviciilor furnizate.
Până la finalizarea acţiunii de control, care este programată pentru data de 21.02.2025, estimăm că valoarea amenzilor aplicate va creşte semnificativ.
În cadrul acţiunii de control, au fost inspectate 212 puncte termice, precum şi diverse unităţi locative, unităţi de învăţământ, spitale şi săli de sport, pentru a verifica respectarea reglementărilor legale.
Pricipalele abateri constatate sunt următoarele:
• neasigurarea agentului termic şi a apei calde la valorile de temperatură minime prevăzute de legislaţie şi de contractele încheiate cu beneficiarii;
• neîncadrarea în diagrama de reglaj;
• sisteme de distribuţie a agentului termic cu componentedeteriorate/uzate/lipsă;
• lipsa notificării de către furnizori cu 30 zile înainte de intrarea în vigoare a modificării tarifelor.
Totodată, au fost solicitate contractele încheiate cu beneficiarii (pentru verificarea respectării clauzelor contractuale) precum şi documente care să ateste verificareametrologică a aparatelor de măsurare aflate atât în punctele termice, cât şi în unităţile locative, la punctele de delimitare.
Au fost emise 52 de invitaţii, urmând ca incheierea documentelor de control să se efectueze după finalizarea verificărilor.
"Consumatorul nu trebuie văduvit nici măcar cu un leu. În caz contrar, acesta trebuie despăgubit, fie de agentul economic, fie prin ajustarea facturii, astfel încât să fie eliminate costurile pentru serviciile neconforme cu legislaţia în vigoare pe care agentul economic este obligat să o respecte ad literam!" declară Cristian-Victor Popescu Piedone, preşedintele ANPC.
1. In sfarsit
(mesaj trimis de anonim în data de 13.02.2025, 15:07)
In sfarsit si-au bagat nasul in furtul cu agent termic din Bucuresti, cand platesti cat nu face pe lista de intretinere desi caloriferele sunt abia dezmortite.