Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat un control parţial asupra activităţii Companiei Municipale Termoenergetica Bucureşti S.A. (CMTB) şi a transmis un raport detaliat referitor la verificările desfăşurate la punctele termice din sectoarele 1, 2, 3, 4 şi 5 ale capitalei, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Conform raportului, în data de 09.02.2025, au fost trimise invitaţii către operatorul economic pentru prezentarea documentaţiei solicitate în vederea finalizării controlului. Printre documentele solicitate se numără contractele încheiate cu asociaţiile de proprietari verificate, verificările metrologice ale echipamentelor de măsurare, diagramele de reglaj, precum şi informaţii legate de compensarea facturilor de către consumatori.
"Operatorul economic CMTB S.A. nu respectă valorile de furnizare a agentului termic, fiind identificate abateri de la temperaturile reglementate în contracte şi în diagramele de reglaj pentru perioada 2024-2025," a afirmat un reprezentant al ANPC în raportul transmis. De asemenea, s-a constatat lipsa unor aparate de măsurare a agentului termic la punctele de livrare, iar în unele cazuri temperaturile furnizate nu corespund cerinţelor legale.
Controlul a fost extins în mai multe sectoare ale Bucureştiului. În sectorul 2, de exemplu, operatorul economic nu a furnizat toate documentele solicitate, iar în sectorul 3 au fost descoperite deficienţe în ceea ce priveşte temperaturile agentului termic livrat în apartamentele verificate.
"Operatorul economic a fost sancţionat cu amenzi contravenţionale, iar măsura de remediere a deficienţelor a fost stabilită pentru o perioadă de 15 zile, conform articolului 15, alineatul 4 din OG 21/1992," se precizează în raportul ANPC.
Controalele vor continua şi în următoarele zile, iar documentele de control vor fi finalizate pe 12.02.2025. În urma analizelor finale, operatorul economic va trebui să ia măsuri pentru remedierea problemelor identificate, cu termene de conformare stabilite.
"Operatorul economic are obligaţia să remedieze avariile şi să asigure furnizarea agentului termic la parametrii corecţi, în termen de maxim 72 de ore, conform angajamentelor asumate prin contract," se mai arată în concluziile raportului ANPC.
Aceste măsuri vin ca urmare a reclamaţiilor primite de la consumatori şi a controalelor periodice realizate pentru a proteja drepturile utilizatorilor de energie termică din capitală.
Opinia Cititorului