• Afacerile DHL România pe divizia expres au avut o creştere de o cifră, anul trecut faţă de 2011, când acestea s-au cifrat la 25 milioane euro
Compania de curierat DHL intenţionează să deshidă un nou centru operaţional, în incinta aeroportului de la Cluj, similar celui de la Otopeni, care va permite sortarea mărfii imediat după sosirea acesteia în aeroport, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Daniel Kearvell, managing director DHL România.
Domnia sa a subliniat că noul centru va conduce la îmbunătăţirea timpului de livrare cu cel puţin o oră.
De asemenea, sediile DHL din ţară vor intra într-un amplu proces de modernizare, în planurile companiei pentru 2013 regăsindu-se şi strategia dedicată dezvoltării segmentului companiilor mici şi mijlocii, "care au o importanţă din ce în ce mai mare pentru industria în care DHL activează, dar şi pentru întreaga economie, reprezentând motorul de creştere pentru următorii ani", potrivit domnului Kearvell.
Acesta a apreciat, ieri, că segmentul IMM reprezintă aproximativ 80% din numărul total de peste 5000 de clienţi ai DHL România, veniturile aduse companiei de acest segment depăşind 60%. La nivel global, IMM-urile reprezintă 92% din totalul de 2,8 milioane de clienţi DHL.
Reprezentantul operatorului privat de curierat şi logistică a mai spus: "Din strategia de dezvoltare a acestui segment fac parte o serie de iniţiative legate de dezvoltarea şi lansarea unor instrumente dedicate: instrumente online pentru realizarea expedierilor prin aplicaţia MyDHL, dar şi o secţiune dedicată segmentului IMM pe site, care conţine un pachet de informaţii utile şi ajută companiile mici să îşi eficientizeze activitatea legată de exporturi sau importuri. DHL oferă, de asemenea, o echipă de specialişti dedicată segmentului IMM, care le stă la dispoziţie cu consultanţă pe parcursul întregului proces de expediere. Procesul de vămuire este asistat 100% de DHL, care are expertiza necesară şi care reuşeşte astăzi să vămuiască 90% din totalul expedierilor înainte ca acestea să sosească fizic în ţară".
Reprezentanţii companiei ne-au spus că DHL România a avut o creştere de o cifră, anul trecut, pe divizia expres, de la aproximativ 25 de milioane de euro - în 2011, în acest an putându-se înregistra un avans similar sau mai mare. Potrivit surselor citate, divizia expres are o pondere majoritară în cifra de afaceri a companiei.
În 2012, DHL a făcut o investiţie importantă, prin înnoirea flotei cu 100 de autovehicule utilitare mari cu rafturi interioare, care operează în toată ţara şi care au dublat capacitatea de transport pe teritoriul României, oferind o eficienţă mai mare a livrărilor.
De asemenea, compania a început operarea unor aeronave cargo noi la Arad şi Cluj, pentru deservirea zonei de vest a ţării, care oferă capacitate de încărcare mărită şi au permis extinderea acoperirii pentru serviciile cu livrare în aceaşi zi pentru clienţii din această regiune.
Pentru 2013, societatea a anunţat continuarea planului de investiţii pe piaţa noastră, cu precădere a investiţiilor operaţionale demarate în anii trecuţi.
Compania vizează creşterea capacităţii de transport, în acest an, şi îmbunătăţirea timpilor de tranzit pentru Bucureşti şi zona de est a ţării, prin investiţii în operarea unei aeronave noi în Otopeni.
"Prin continuarea planului de investiţii, DHL demonstrează încă o dată angajamentul său de a-şi dezvolta semnificativ operaţiunile pe piaţa din România. Pe o piaţă care a rămas în ultimii ani la o valoare constantă, sunt sigur că investiţiile sunt singurele în măsură să ne asigure creştere, prin oferirea celor mai eficiente soluţii, care să conducă la menţinerea portofoliului de clienţi şi atragerea unor segmente noi", a precizat Daniel Kearvell.
DHL are o experienţă de peste 20 de ani pe piaţa din România, având aproape 500 de angajaţi şi operând cu 3 aeronave. Compania are o flotă de peste 200 de maşini şi oferă o acoperire de 100% la nivel naţional, prin cele 42 de locaţii aflate în cele mai importante oraşe de pe întreg teritoriul ţării.
DHL România urmăreşte reducerea emisiilor de carbon cu 20%, până în anul 2020. La nivel local, compania a reuşit să reducă emisiile de carbon cu 7%, în 2012 faţă de 2011.
DHL România operează în peste 220 de ţări şi teritorii, având 120.000 de destinaţii.
Unicul acţionar al companiei din ţara noastră este Deutsche Post DHL.
DHL Expres International are sediul central în Bonn, Germania, înregistrând venituri de peste 11 miliarde euro. Cu circa 100.000 de angajaţi, operatorul internaţional are în jur de 2,6 milioane de clienţi şi peste 260 de aeronave, aproximativ 29.500 de maşini şi circa 4.000 de sedii.