Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România, pe parcursul luni aprilie 2024, cu 33,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar segmentul "electrificate" a raportat un salt de 46,8% şi o cotă de piaţă de 23,5% din total piaţă, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), publicate luni, informează Agerpres.
La nivel general, înregistrările de autovehicule noi s-au majorat cu 38,3% de la un an la altul, respectiv 40,9% faţă de luna martie 2024.
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu 45,8% (în creştere cu 41%, în aprilie anul curent faţă de aprilie 2023), urmat de Clasa C - cu o cotă de 31,2% (+32%) şi Clasa B - cu o cotă de 15,1% (+26,1%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna aprilie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid au înregistrat o creştere de 29,9%, comparativ cu perioada similară din anul anterior, şi au ajuns la o pondere de 64,3% în total.
De asemenea, autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid au consemnat o majorare de 27,4% şi o cotă de 12,2%.
Pe de altă parte, autoturismele "verzi", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţineau, în aprilie 2024, o cotă de piaţă de 23,5%, care depăşeşte cu 11,3 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel, care include şi motorizările mild hybrid diesel.
În această marjă, autoturismele full electrice au ajuns la o cotă de 5,5% din piaţă, în perioada analizată, faţă de aprilie 2023, când reprezentau 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid, la o cotă 3,3%, în creştere cu 11%.
Datele APIA relevă faptul că, în luna aprilie a acestui an, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost: Dacia Spring - cu 265 de unităţi şi o scădere de 13,4%, faţă de aprilie 2023, Tesla Model 3 - cu 150 de unităţi (+50%) şi Renault Megane - cu 52 de unităţi (-30,7%).
La categoria Plug-in, pe primul loc în materie de vânzări s-a clasat Toyota RAV4 (46 de unităţi, +228% în aprilie 2024 vs aprilie 2023), urmată de Ford Kuga (42 de unităţi, -44,7%) şi Mercedes-Benz GLC şi GLE - cu câte 37 de unităţi.
Totodată, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe prima poziţie Toyota Corolla (436 de unităţi, +315%), apoi Toyota RAV4 (239 de unităţi, +291%) şi Toyota Yaris (239 de unităţi).
Conform statisticii oficiale, vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează, în aprilie 2024, o creştere de 59,2% faţă de luna aprilie 2023, din care autovehiculele comerciale uşoare fără minibus un plus de 48,8%.
În acelaşi timp, vehiculele comerciale grele şi autobuzele au raportat creşteri de 113% ale înmatriculărilor, dintre care autovehiculele comerciale grele (peste 3,5 tone plus autotractoarele) fără autobuze un trend pozitiv, de 106%, iar vehiculele comerciale grele (peste 16 tone plus autotractoarele) o creştere de 107%.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2024, 14:42)
a fost rabla in aprilie. stai sa vedem luna mai.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2024, 18:35)
Încep să bage full-hybrid la electrificate de dragul confuziei. De la 12,9% la 5,5% BEV pare prăbușire, dar tonul e serios optimist. :
Vânzările spring s-au dus și nu se mai întorc.
Mild-hybrid crește pentru că nu inerent a apărut pe toate modelele, având drept unic scop folosirea start-stop cât merge AC-ul. :
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2024, 20:30)
Confuzia full-hybrid e facuta intentionat dar de producatorii ICE, in speta Toyota, ca ei doar au astfel de struto-camila. Iti "vand" produsul ca "hybrid/electric" cand defapt, spre deosebire de plug-in hybrid, trebuie oricum sa folosesti obligatoriu combustibil fosil ca sa "incarci" asa zisa baterie a masinii. Macar la plug-in hybrid, poti circula pur numai pe electric fara implicarea motorului ICE. Asta a fost doar o paranteza. Acum revenind la "prabusirea BEV":-)...Cand era dat exemplul Norvegiei cu penetrare BEV la 88%, si aia se scalda in petrol:-), sareau vuvuzelele ICE ca exemplul nu e reprezentativ, ca tara e mica si ca e doar o exceptie...bun, ia sa vedem atunci rezultatele pe luna Aprilie 2024 din prima piata auto din lume, China...sper ca astia sunt reprezentativi:-)....44% din totalul vanzarilor lunii Aprilie au fost BEV + plug-in hybrid. Acum, din cota de 44 de procente, 60% au fost BEV!!! Mai departe sa vedem trendul...in Ianuarie 2021 deci acum 3 ani, inmatricularile BEV+ plug-in hybrid au fost de 7% din totalul vanzarilor, in Aprilie 2024 reprezinta 44%!!! cu mentiunea ca in ultimele saptamani s-a ajuns chiar la o cota de 48%...Cresterea year on Year in China pe segmentul BEV a fist de 64%...Astept acum explicatiile cum nici China nu e un exemplu reprezentativ, si ca viitorul e ICE:-)...In trei ani de zile, in China se vor mai vinde masini cu motoare ICE doar ca si curiozitati...si nu doar acolo. Deci astia cu BMW diesel puneti bani de-o parte ca litrul de benzina/motorina o sa fie mai scump ca Dom Perignon-ul:-)
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2024, 21:40)
PHEV moare, nu stă nimeni să încarce sistematic o baterie mică ore întregi. PHEV consumă de rupe fără baterie și nu e fezabil decât dacă ești un scârțar limitat care stă cu mașina în prizîă non-stop.
Hibridul crește tocmai pentru că e fezabil, dar nu e BEV, care nu e. :
Poți să scrii 10 monitoare, ce am spus eu e valabil în următoarele 2 decenii.