Aprobarea taxei de poluare auto, amânată până la discutarea cu partidele parlamentare

F.A.
Ziarul BURSA #Politică / 31 ianuarie 2008

Guvernul a decis să amâne aprobarea modificărilor convenite cu Comisia Europeană referitoare la taxa auto până la dis­cutarea cu liderii partidelor parlamentare a necesităţii acestei taxe pentru protecţia mediului, a declarat ieri ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. El a arătat că a informat Executivul cu privire la noile modificări aduse taxei şi convenite luni, la o ultimă rundă de consultări, cu Comisia Europeană. Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocănea, a prezentat de asemenea un memorandum privind procedurile de modificare ale taxei auto.

"Memorandumul este o obligaţie a DAE de a cere mandat Guvernului pentru procedurile pe care le face", a declarat Adrian Ciocănea, subliniind că documentul priveşte procedurile de urmat după aprobarea taxei şi consultarea în acest sens cu Comisia Europeană. Ministrul Economiei a precizat că a avut deja, marţi, o rundă de discuţii cu liderii partidelor parlamentare pentru a le anunţa intenţia de a discuta pe marginea taxei de poluare auto."Regret faptul că s-a ajuns la o politizare excesivă şi se ignoră interesele pe termen lung ale României. O taxă nu este pentru nimeni un lucru îmbucurător, dar, dacă veţi calcula nivelul accizelor şi taxelor din trecut, acum sunt cu mult mai mici", a afirmat Vosganian, citat de Rompres. Ministrul Economiei şi Finanţelor a precizat că premierul Călin Popescu-Tăriceanu a decis ca, deocamdată, să nu se aprobe o Ordonanţă de Urgenţă privind taxa de poluare auto, până la încheierea consultărilor cu partidele parlamentare, dar a subliniat că în opinia sa aceste discuţii ar trebui să se termine în maximum două săptămâni.

Varujan Vosganian a precizat că, deşi este tentant pentru partide din punct de vedere electoral să se pronunţe împotriva taxei, în eventualitatea eliminării ei, ar avea de suferit programele de mediu şi de sănătate. Noua formulă a taxei de primă înmatriculare auto (taxa de poluare auto) ar trebui să intre în vigoare la 1 iulie 2008, după ce va trece şi prin Parlament. Potrivit ministrului de resort, tot după aprobarea în Parlament a taxei de poluare auto, Comisia Europeană va opri procedura de încălcare a tratatului de aderare (infringement) deschisă la adresa României. Noua modalitate de calcul a taxei include capacitatea cilindrică a maşinii, vechimea aces­teia şi normele de poluare Euro. Pentru un autoturism Euro 4, cu motor de 1.600 centimetri cubi nou, taxa creşte de 2,6 ori, de la 183 euro la 480 euro, în cazul autoturismelor noi. Pentru autoturismele Euro 4 de 1.600 cmc cu o vechime de 1-2 ani, taxa creşte de 1,16 ori, de la 324 la 379 euro, iar pentru autoturismele Euro 4, de 1.600 cmc, cu o vechime de circa trei ani, taxa scade de la 375 euro la 345 euro. Pentru autoturismele Euro 4, cu motor de 2.000 cmc, taxa înregistrează aproape o dublare, de la 535 euro, la 1.000 euro pentru maşinile noi. Pentru autoturismele mai vechi de un an taxa scade de la 945 de euro la 790 euro, pentru cele cu vârste cuprinse între 1-2 ani, şi de la 1.094 euro la 720 euro pentru cele de circa trei ani. Pentru autoturismele Euro 4, cu motoare de peste 3.000 cmc, taxa creşte de 1,77 ori, de la 1.606 euro la 2.850 euro, pentru cele noi. Pentru autoturismele mai vechi de un an, taxa scade de la 2.835 euro, la 2.251 euro, iar pentru cele cu o vechime de trei ani taxa scade de la 3.284 euro la 2.052 euro. Pentru autoturismele Euro 3, noi, cu motor de 1.600 cmc, taxa creşte de 2,61 ori, de la 612 euro, la 1.600 euro. Pentru autovehiculele cu vârste cuprinse între 2-3 ani, taxa va scădea de la 1.251 euro de la 1.152 euro, pentru cele cu o vechime de 5-6 ani taxa se va reduce de la 1.140 euro la 912 euro, iar pentru cu vârste cuprinse între 7-8 ani de la 1.144 euro la 720 euro. Pentru maşinile Euro 3 cu motor de 2.000 cmc, noi, taxa va creşte de 3,26 ori, de la 918 euro la 3.000 euro, iar pentru cele cu o vechime de 2-3 ani, taxa va creşte de la 1.876 euro la 2.160 euro. În schimb pentru cele cuprinse între 7-8 ani, taxa scade de la 1.717 euro la 1.350 euro.

Pentru autovehiculele Euro 3 cu capacitate cilindrică de peste 3.000 cmc, noi, taxa va creşte de 3,32 ori, de la 2.524 euro, la 8.400 euro. Pentru cele de 3-4 ani, taxa va fi de 5.628 euro, iar pentru cele de 5-6 ani, taxa va fi de 4.788 euro. În schimb, pentru autovehiculele cu vârsta de circa 7-8 ani, taxa va scădea de la 4.722 euro, la 3.780 euro.

Pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 2 şi capacitate cilindrică de 1.600 cmc, taxa va scădea, în unele cazuri, de aproape patru ori, de la 2.964 euro, la 2.182 euro, pentru cele cu o vechime de 4-5 ani (1,35 ori), respectiv de la 2.976 euro la 1.584 euro (1,86 ori), pentru cele cu o vechime de 7-8 ani.

Pentru cele cu Euro 2 şi motor de 2.000 cmc, de 4-5 ani, taxa va creşte uşor de la 3.990 euro la 4.092 euro, în schimb va scădea cea pentru autoturismele de până la 12 ani.

Pentru maşinile Euro 2 cu motor de peste 3.000 cmc, cu vârste circa 4-5 ani, taxa va creşte de la 6.840 euro la 11.532 euro, pentru cele cu vârste cuprinse între 7-8 ani, taxa va creşte de la 6.868 euro, la 8.370 euro. Pentru autovehiculele între 9-10 ani, taxa va scădea de la 6.868 euro la 6.324 euro, pentru cele de 10-11 ani taxa va fi de 5.022 euro, iar pentru cele cu o vechime de 11-12 ani, taxa va fi de 3.906.

Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 1 şi motor de 1.600 euro, cu o vechime de 7-8 ani, taxa va scădea de la 4.121 euro la 2.376 euro (de 1,73 euro), pentru cele cu o vechime de 9-10 ani, taxa va scădea la 1.795 euro (de 2,29 ori), pentru cele de 11-12 ani, taxa se va diminua la 1.108 euro (de 3,71 ori), iar pentru cele de 14-15 ani, taxa va scădea la 369 euro (de 11,16 ori).

Pentru maşinile Euro 1 cu capacitate cilindrică de 2.000 euro, taxa scade de la 5.151 euro la 4.410 euro pentru cele nu o vechime de 7-8 ani ( de 1,68 ori), la 3.332 euro pentru cele cu o vechime de 9-10 ani (de 1,54 ori), la 2.646 euro (de 1,94 ori), la 686 euro pentru cele cu o vechime de 14-15 ani (de peste şapte ori).

Pentru autovehiculele Euro 1 cu capacitate cilindrică de peste 3.000 cmc, taxa va creşte de la 7.727 euro la 12.690 euro, pentru cele cu o vechime de 7-8 ani, res­pectiv la 9.588 euro, pentru cele cu vârsta cuprinsă între 9-10 ani, în schimb va scădea taxa pentru cele cu vârste cuprinse între 10-11 ani, la 7.614 euro. Pentru autoturismele cu vârste cuprinse între 14-15 ani, taxa va scădea de 3,9 ori, de la 7.727 euro, la 1.974 euro. Pentru autovehiculele non euro, cu vârste mai mari de 15 ani, cu capacitate cilindrică de 1.600 cmc, taxa va scădea 7,15 ori, de la 4.579 euro la 640 euro, pentru cele cu motor de 2.000 cmc, taxa va scădea de 4,77 ori, de la 5.724 euro, la 1.200 euro, iar pentru cele cu motor mai mare de 3.000 cmc, taxa va scădea de 2,48 ori, de la 8.586 euro, la 3.450 euro.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb