Reporter: Cum apreciaţi activitatea Cetelem în cei 12 ani de activitate?
Bruno Leroux: Cetelem a intrat pe piaţa din România în 2005 prin achiziţia Credisson, iar în cei 12 ani de activitate compania a cunoscut o creştere organică - atât din punct de vedere al numărului de angajaţi unde de la 17 angajaţi am ajuns la o echipă de peste 640 de membri, cât şi a numărului şi tipului de produse oferite. În această perioadă am acordat peste 1,8 milioane de credite către 1,2 milioane de clienţi, dintre care 520.000 sunt clienţi recenţi, avem 470.000 de carduri contactless emise - întreg protofoliul de carduri de credit Cetelem emis sub egida Mastercard este contactless. Aceste rezultate sunt posibile datorită unui proces de analiză automatizat în proporţie covârşitoare: aproximativ 95% din deciziile privind finanţarea sau nu a unui dosar de credit sunt luate automat. Aceasta ne permite să procesăm aproximativ 40.000 de cereri de credit lunar.
Aceea atenţia companiei s-a concentrat pe accesul la creditare - oferind finanţare în magazine la locul vânzării sau în showroom pentru creditele auto. În plus am pus la punct un proces de vânzare la distanţă prin care oferim clienţilor cu proiecte mai mari credite de nevoi personale şi refinanţare.
Toate produsele de creditare oferite în prezent sunt în lei şi au rate fixe: în acest fel bugetul poate fi balansat şi administrat pentru toată perioada creditului încă din momentul semnării contractului. Această abordare se reflectă în rata de credite neperformante care este în scădere faţă de 2016 - în plus 97% dintre creditele cu întârzieri la plată sunt regularizate lunar.
Reporter: Cine sunt partenerii strategici ai companiei în România?
Bruno Leroux: Reţeaua de parteneri Cetelem este în continuă dezvoltare şi ne aşteptăm ca ea să crească până la sfârşitul anului. În acest moment avem parteneriate cu cei mai importanţi jucători din retail - şi aş menţiona Flanco, Dedeman, Pracktiker, Arabescque, Leroy Merlin, Auchan, Rombiz pentru comerţul tradiţional şi emag, cel.ro, f64 pentru cel electronic. Avem peste 1800 de puncte de vânzare în 300 de oraşe din România graţie reţelei de peste 800 de parteneri.
Reporter: Care produs a mers cel mai bine pe piaţă din România?
Bruno Leroux: În acest moment cardul de credit este cel mai important produs din portofoliu - peste 50% din creditele acordate în prima parte a anului fiind pe filiera card. Avem aproximativ 470.000 de carduri de credit contactless emise sub egida Mastercard prin intermediul celor 7 programe cobranded şi a celor 2 programe proprii - Cardulescu şi Cardulescu Plus. În acelaşi timp în portofoliu observăm o creştere a importanţei creditelor de nevoi personale destinate în general proiectelor mai mari, de exemplu amenajări şi maşină.
Reporter: Au românii apetit pentru creditare? Cum este acest apetit, comparativ cu francezii?
Bruno Leroux: În ultimii 3 ani, în România, creditul de consum are un trend ascendent apetitul pentru creditare revenind, pe fondul revenirii încrederii populaţiei în economie şi creşterea veniturilor. Clienţii din România sunt în continuare preocupaţi de universul casei - renovare, reamenajare etc. Tendinţa cea mai îmbucurătoare este însă creşterea gradului de utilizare a cardului de credit în magazine în detrimentul utilizării acestuia pentru retrageri de la bancomat. Şi în Franţa creditul de consum şi- a revenit: la sfârşitul lui 2016 soldul creditului de consum atinsese 161 miliarde de euro, o creştere de 5% faţă de aceeaşi perioada din 2015. Apetenţa consumatorilor pentru credit este evidentă pe ambele pieţe.
Reporter: Care sunt proiectele Cetelem pentru România în următorii ani?
Bruno Leroux: Cetelem România are mai multe proiecte în dezvoltare luând în considerare experienţa clientului şi un mediu mai degrabă dual, personalizat în funcţie de comportamentul şi obiceiurile clienţilor. Pentu clienţii care se simt mai degrabă confortabil în mediul tradiţional lucrăm constant la simplificarea proceselor astfel încât, cu o documentaţie minimă din partea clientului, şi în condiţii de siguranţă pentru clienţii noştri, putem finanţa pe loc produsele. Pentru clienţii care se simt mai comfortabil în mediul online îmbunătăţim în mod constant procesul de acordare a creditului de nevoi personale şi experienţa în website-ul propriu, oferind un proces de creditare online: cei interesaţi au la dispoziţie posibilitatea de a aplica pentru un credit la 24 de ore din 24, contractul de credit generându-se automat în urma preaprobării care se obţine de asemenea online în maximum 15 minute.
Reporter: Vă mulţumesc!