Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA) consideră că prevederile privind campania electorală în domeniul audiovizual, cuprinse în proiectul de lege pentru alegerile locale, instituie un cadru legal optim pentru asigurarea pluralismului, a libertăţii de exprimare şi a informării corecte a publicului cu privire la ofertele electorale.
"Prevederea formulată la articolul 60, aliniatul 4, care condiţionează accesul candidaţilor la timpii de antenă de existenţa unor contracte între posturile private şi mandatarii financiari ai partidelor sau ai candidaţilor, exclude existenţa vreunei obligaţii generice a posturilor private de a acorda timpi de antenă pentru campania electorală, contractele menţionate neputîndu-se în-che-ia decît cu acordul părţilor. Ca urmare, posturile de radio sau de televiziune private vor difuza emisiuni electorale care includ accesul candidaţilor la timpi de antenă numai în situaţia în care vor fi de acord să încheie asemenea contracte", menţionează ARCA.
Totodată, ARCA apreciază că obligaţia radiodifuzorilor de a acorda accesul la timpii de antenă şi la publicitate electorală în condiţii egale pentru toţi candidaţii, care răspunde recomandării Consiliului Europei nr 15/1999, nu trebuie limitată la intervalul de maximă audienţă.