Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) anunţul nr. CN1049902, în urma validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP). Totodată, se precizează că anunţul de participare a fost transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Reamintim faptul că procedura de licitaţie fusese anulată în mod automat de platforma electronică SEAP, în data de 01 noiembrie 2022, din cauza lipsei de oferte, deoarece nici unul din ofertanţii înscrişi nu a depus oferta tehnică şi financiară" precizează reprezentanţii ARF.
Conform sursei citate, valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei, fără TVA şi 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă şi reparaţii necesare funcţionării în condiţii optime de siguranţă şi confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.
Astfel, având în vedere dispoziţiile art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, actualizată, privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare şi prevederile art. 72, alin(1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE, precum şi concluziile studiului de fezabilitate, în contractul de achiziţie este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, conform cerinţelor din Caietul de Sarcini şi cantităţii cu 9 rame electrice inter-regionale. Suplimentarea cantitatilor achizitionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiţionale la contractul de achiziţie.
Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca - Sighişoara - Braşov; Cluj Napoca - Alba lulia - Simeria- Târgu Jiu - Craiova; Braşov - Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău- Paşcani-Iaşi/Suceava; Galaţi - Marăşeşti - Bacău - Paşcani - laşi/Suceava; Galaţi-Brăila - Făurei - Feteşti - Constanţa (Mangalia); (Mangalia) - Constanţa - Feteşti - Brăila - Mărăşeşti - Bacău -Paşcani - Iaşi/Suceava; (Giurgiu) Bucureşti - Ciulniţa - Călăraşi.
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca - Oradea şi Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate şi pe următoarele rute de circulaţie: Oradea - Cluj Napoca - Sighişoara - Braşov; Cluj Napoca - Alba lulia - Simeria- Târgu Jiu - Craiova - Calafat.
Evaluarea ofertelor se va face pe baza celui mai bun raport calitate-preţ, factorii fiind divizaţi după cum urmează:
Calitate (30%):
16% - plusvaloare:număr de locuri pe scaune - peste 200 locuri
14% - programul de livrare: sub 24 luni
Cost pe durata de viaţă (70%):
preţul de achiziţie a 20 de rame electrice inter-regionale RE-IR
costul de întreţinere, pentru cele 20 rame electrice pe o perioada de 30 ani (mentenanţa)
costul consumului de energie pe o perioadă de 30 ani
Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, "Componenta 4 - Transport durabil" şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, se mai arată în comunicat.