Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat amendamentul documentului de ofertă publică obligatorie a companiei Şantierul Naval Orşova (SNO), iniţiată de Sea Container Services şi SIF Muntenia (SIF4), prin care a fost majorat preţul şi perioada de derulare a operaţiunii, conform unui raport publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Astfel, preţul ofertei a fost majorat la 7 lei pe acţiune, faţă de 5,1 lei cât fusese iniţial, iar operaţiunea de piaţă se va derula până la 21 februarie, faţă de 14 februarie, data care fusese stabilită în primă fază. Oferta, ce a demarat la data de 1 februarie, a fost lansată pentru circa un milion de acţiuni SNO, echivalentul a 8,8% din producătorul de nave fluviale.
La finele lunii noiembrie a anului trecut, Sea Container Services şi SIF Muntenia au notificat piaţa că, în urma încheierii unui acord de cooperare până la finele lunii aprilie a acestui an, deţin împreună 91,2% din Şantierul Naval Orşova, Sea Container Services având aproape 50% din companie iar SIF-ul 41,2%.
Sea Container Services a cumpărat pachetul de acţiuni SNO de la Transilvania Investments, la jumătatea lunii noiembrie 2023 pentru circa 29,1 milioane de lei. Tranzacţia a avut loc în piaţa "deal" la preţul unitar de 5,1 lei, cu 11,3% sub referinţa din piaţa "regular".
Tot în acea zi, SIF Muntenia ajunsese la o deţinere de 41,2% din Şantierul Naval Orşova, după ce achiziţionase pachetul de 28% din societate deţinut de Infinity Capital Investments, tot la preţul de 5,1 lei pe titlu, valoarea tranzacţiei ridicându-se la 16,3 milioane lei. Lion Capital controlează SIF Muntenia, prin administratorul SAI Muntenia Invest, fapt recunoscut de Autoritatea de Supraveghere Financiară, dar în realitate şi conducerea Infinity Capital Investments, pe care a impus-o în urmă cu trei ani.
Sea Container Services (fostă Property Development) a fost înfiinţată în anul 1998, începându-şi activitatea ca operator de mărfuri containerizate, ulterior diversificând-şi gama de servicii prestate în Portul Constanţa, între care operaţiuni de descărcare/încărcare a mărfurilor pe nave maritime şi fluviale, vagoane feroviare şi auto, depozitare mărfuri, manipulare, etc.
Conform publicaţiei Ziua de Constanţa, asociaţii Sea Container Services sunt: Stone Group SRL reprezentată de Codruţa Dana Bogatu şi Dumitru Teşeleanu - 50% şi Lenuţa Pilcă şi Marius Făinărea câte 25% fiecare, compania fiind administrată de Ion Dumitru.
Potrivit Replica Online, cei menţionaţi fac parte din aşa-numita "grupare a vameşilor", foşti vameşi din Constanţa reprofilaţi în oameni de afaceri. "Gruparea vameşilor" este activă de circa un deceniu şi jumătate, timp în care membrii săi au avut şi probleme penale, o parte din ei fiind reţinuţi sau arestaţi în dosare grele de corupţie, menţionează sursa citată.
Pentru primele nouă luni ale anului trecut, Şantierul Naval Orşova a raportat o cifră de afaceri de 81,8 milioane lei, cu 87% peste cea din intervalul ianuarie-septembrie 2022, în vreme ce profitul net s-a ridicat la aproape patru milioane de lei, faţă de o pierdere de 2,3 milioane lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.02.2024, 19:29)
Așa da!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.02.2024, 20:01)
Sigur ca da. Mare afacere a facut sif3! Daca-ar fi singura.
1.2. asta nu miroase a legal. (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.02.2024, 22:07)
dar ce afacere mare a facut Sif 5 acum ca a vandut pachetul de 28% la Sif 4?
unde a lucrat Cioaca de la Sif 5 inainte de a fii numit de cooperativa?
la Sif 4 care este controlata de Sif 1.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.02.2024, 20:18)
ce mizerie.....face oferta publica de cump la 5.1 cu prospect facut de bt capital partners, inainte de 1 feb cumpara actiuni la 5.3-5.4 (ii sperie pe vanzatori cu pret din prospect cu 5.1, el stiind ca va mari la 7) si apoi dupa jumatate din perioada din prospect mareste la 7. In toate astea ASF nu vede nimic in neregula. Ce institutie corupta. Ar trebui sa faceti mizerii din astea si pe actiunile din BET ca sa aratati ca aveti muschi si nu va pasa de nimic.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Albert în data de 08.02.2024, 11:23)
Ai dreptate. Pe cei care au vândut pe piață, știind oferta inițială, cine-i despăgubește acum? Eu nu am SNO, dar nu e ok ce s-a întâmplat.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 17:06)
Eu am vândut la 5,5 . Cui mă adresez pentru despagubiri ?
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.02.2024, 20:46)
Plătește în plus ca să o poată delista! Care-i problema? Altfel eu preferam să rămân cu ele !
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 08:30)
Cum care-i problema? Nu se vede? Vii la jumatatea perioadei de oferta si spui ca ai calculat prost, mai dai 2 lei, care inseamna de fapt peste 37% , si nu-i nimic? Unii le-au dat in piata la 5.1, in timp ce cooperativa se grabea sa le cumpere, stiind ce va urma. Numai la RRC s-a mai intamplat asa, cand au tot modificat de vreo 3 ori pretul si perioada.ASF nu se dezminte!
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 12:08)
nu au spus ca au calculat prost. pur si simplu au marit pretul de oferta, nu este prima oara cand se intampla, asa a fost si la IMP de exemplu (poate si la altele, dar pe asta mi-o aduc aminte). probabil au intentia reala de a delista compania. au facut oferta la cel mai mic pret posibil, au vazut ca nu vinde nimeni in oferta aia si au marit pretul. ca asa este pe o piata libera, daca nu exista oferta la un anumit pret (mic), pretul creste
4. parere
(mesaj trimis de actionar-cuponar în data de 07.02.2024, 22:39)
Din cate am auzit de la salariatii Santierului naval ORSOVA, societatea merge f. bine, anul acesta are de lansat la apa 7 nave- barjje si psagere, EXPORT catre OLANDA. Societatea merge f. bine, de aceea val. actiunii a sarit la 7 RON. Eu unul m-as baga, dar nu am bani! SIF MUNTENIA face mare greseala daca iese din actionariat, era o baza solida pentru viitorul acestei societati.
5. fără titlu
(mesaj trimis de ALIAS în data de 08.02.2024, 11:18)
Curat penal! Astia ar trebui investigati pentru manipularea pietei, asa cum se intampla in niste tari mai civilizate. Au profitat sa cumpere la preturi mult mai mici de la cei care au pus botu'. Nici 7 nu e un pret excelent pentru o societate cu un viitor asigurat insa avand in vedere actionarii majoritari, vand cu a V-a
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 12:01)
Toti care au cumparat peste "pretul corect" de 5,1lei au avut informatia privind modifificarea ofertei la "noul " pret corect de 7 lei
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 12:10)
asta crezi tu. pleci de la presupunerea ca toti din piata sunt informati. ca nu este asa o dovedeste UCM, unde pretul corect este zero, dar actiunea se cumpara la 0.78
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 12:18)
gresesti, omu cred ca s-a referit strict la cooperativa si acolitii lor, care stiau prea bine ca nu vor atrage prea multi actionari la pretul propus initial, dovada rulajul nu prea fericit de zilele trecute. Actiunile erau atractive pana in 6 lei si aveam de gand sa cumpar desi nu eram informat de masinatiuni, Le faceam si eu un pic de concurenta...
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 12:40)
daca erai interesat de SNO, cumparai cu sau fara oferta. eu am cumparat in cand au inceput sa apara stiri care indicau un reviriment al santierelor navale, fara sa stiu ceva despre vreo oferta. acum o sa le vand, dar nu ma deranja sa le mai tin
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 12:57)
Dragule, chiar am actiuni SNO, cumparate chiar in ultimul an, nu esti tu desteptul clasei