Atacul asupra SIF Oltenia - o crimă financiară la lumina zilei, săvârşită în complicitate cu ASF

MAKE
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 12 octombrie 2020

Atacul asupra SIF Oltenia - o crimă financiară la lumina zilei, săvârşită în complicitate cu ASF

MAKE

De la încasarea celor 140 de milioane de euro, reprezentând finalizarea tranzacţiei prin care SIF Oltenia (SIF5) şi-a vândut (către Erste Group Bank) participaţia de 6,29% (1.023.534.303 de acţiuni) de la Banca Comercială Română (BCR), s-au împlinit doi ani ieri, pe 9 octombrie.

Ieri.

Operaţiunea a atras decernarea, în cadrul Galei anuale BURSA, a Premiului de excelenţă pentru cea mai importantă tranzacţie de pe piaţa de capital românească în 2018, conferit lui Tudor Ciurezu, care a fost omagiat şi în cadrul altor festivităţi ale pieţei noastre de capital, organizate în acel an.

Toată lumea a admirat (sau a invidiat) chibzuinţa şi norocul lui Ciurezu, care, după această lovitură, a speculat momentul căderii generale a cotaţiilor la Bursa de Valori Bucureşti (provocată de Ordonanţa de Urgenţă nr. 114 din 28 decembrie 2018) şi a reinvestit banii în acţiuni lichide, la preţuri avantajoase (pentru achiziţii de acţiuni BRD şi Banca Transilvania a investit aproximativ 45 de milioane de euro, restul banilor aşteptând oportunităţi ulterioare; la final, circa 80% din suma obţinută iniţial a fost folosită în achiziţii de acţiuni bancare).

Acel triumf a fost, însă, clipa care a declanşat agresiunea administratorului SIF Banat Crişana şi persecuţia Autorităţii de Supraveghere Financiară asupra preşedintelui SIF Oltenia Tudor Ciurezu şi a echipei sale de administrare.

De doi ani, Tudor Ciurezu şi ai săi sunt hăituiţi cu pretenţii şi acuzaţii fanteziste prin care concurenţii săi de la SIF Banat Crisana îi destructurează managementul, în dauna societăţii şi a celorlalţi acţionari.

Administratorul SIF Banat Crişana se foloseşte de suportul primit de la anumiţi lucrători din Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) - o instituţie a cărei corupţie este notorie, de unde puşcăriile îşi recoltează pensionarii în mod periodic.

ASF îi tolerează "cooperativei" structurate în jurul SIF Banat Crişana concertarea ilegală a unui număr de unsprezece alte fonduri de investiţii şi cu SIF Muntenia, ca să poată dicta în Adunările generale ale acţionarilor concurentului său SIF Oltenia.

Astăzi, la doi ani de la acel triumf care a urcat echipa managerială a SIF Oltenia pe prima poziţie între cele cinci SIF-uri, Tudor Ciurezu şi ai săi se confruntă cu perspectiva certă a îndepărtării de la conducere şi încă nu oricum, ci eliminarea urmează să fie umilitoare, batjocoritoare, arbitrară, fără temei în performanţă, ba chiar în pofida performanţei fondului:

- ASF a cerut documente în vederea reevaluării tuturor celor cinci membri ai Consiliului de Administrare, probabil ca să-i invalideze pe indezirabili, deşi se află la capăt de mandat (şi să nu mai poată să candideze la viitoarele alegeri); ASF are în vedere şi aplicarea de amenzi usturătoare, cum a mai facut-o;

- AGA impusă de "cooperativă" SIF Banat Crişana avea pe ordinea de zi o succesiune de subiecte (nu doar stupide ci) contrare legii, dar şi atragerea răspunderii asupra a patru dintre cei cinci membri ai echipei de administrare, pentru o vină imaginară, dar asta nu va impiedica "cooperativa" să aprobe măsura punitivă; după care "cooperativa" şi-a propus să-i revoce pe administratori şi nimic nu o împiedică să o facă;

- Urmează o altă AGA pentru alegerea membrilor echipei de administrare, în care "cooperativa", desigur, îşi va impune oamenii proprii.

Care este raţiunea pentru care o echipă de administrare performantă este eliminată de concurenţa ostilă prin manevre abuzive şi de supraveghetorul pieţei?

Cum se poate ca o echipă de administrare concurentă, care numără printre consultanţi, ca factor de mare influenţă, un infractor condamnat pentru spălare de bani şi manipularea pieţei de capital, o echipă stigmatizată ea însăşi de manipularea pieţei şi de management realmente discutabil, să obţină largul suport al ASF ca să-şi impună supremaţia asupra SIF Oltenia, în dauna celorlalţi acţionari şi a societăţii?

Textul care urmează arată cum se poate.

Prin abuz din poziţia de acţionar ostil, nesancţionat; prin concurenţă neloială, tolerată de Autoritatea de Supraveghere Financiară; prin manipularea pieţei, cu complicitatea Autorităţii de Supraveghere Financiară; prin hărţuire, ameninţare şi amenzi aplicate celor de la SIF Oltenia de către Autoritatea de Supraveghere Financiară; prin încălcarea legii.

FUNDAMENTUL ABUZULUI SIF BANAT CRIŞANA: CONCERTAREA ILEGALĂ, PERMISĂ DE ASF

Metoda de răsturnare a managementului SIF Oltenia de către concurenţa sa de la SIF Banat Crişana este rudimentară şi nu ar fi putut fi aplicată fără complicitatea ASF: este vorba despre concertarea unor entităţi care parazitează acţionariatele a trei SIF-uri - SIF Banat Crişana, SIF Muntenia şi SIF Oltenia (cu potenţialul să o facă şi la SIF Moldova), concertare contrară legii, pe care, deşi evidentă, ASF refuză să o declare.

Subiectul a fost ilustrat în articolul "AGA SIF Banat-Crişana şi un păienjeniş de vehicule investiţionale"/BURSA/27 aprilie 2020, unde schema grafică evidenţiază legăturile dintre SIF Banat Crişana şi SIF Muntenia, cu un număr de unsprezece fonduri de investiţii, acţionând unitar sub controlul preşedintelui SIF Banat Crisana, Bogdan Drăgoi.

Unii dintre partenerii de afaceri ai familiei Drăgoi afirmă că Drăgoi-fiul se află sub controlul total al propriului tată, Dan Dragoi şi sub influenţa infractorului Najib el Lakis, fostul vicepreşedinte al SIF Banat Crişana, condamnat în 2019, (cu suspendare la trei ani) pentru spălare de bani şi manipularea pieţei.

NOTĂ

- Rise Project scrie că Dan Drăgoi este general în rezervă şi că a fost adjunctul generalului Victor Atanasie Stănculescu ca secretar de stat la Ministerul Economiei în perioada 16 octombrie - 8 noiembrie 1991. Aceeaşi sursă relatează că, "ulterior, Stănculescu şi Drăgoi au intrat în afaceri, reprezentând în România interesele grupului Balli. Dan Drăgoi a fost director în firmele Sidex International Ltd. (Londra) şi Dundee Ltd (Dublin) - ambele au parazitat combinatul Sidex Galaţi (când aparţinea statului)".

- Radu Tudor scrie: " Unul din cei mai discreţi şi mai eficienţi multimiliardari ai României, Dan Drăgoi a reuşit să pună mâna pe o afacere de câteva zeci de milioane de euro prin plasarea fiului său, Bogdan Drăgoi în fruntea SIF Banat. Dan Drăgoi s-a lansat în afaceri în anii '90 ca mâna dreaptă a generalului Victor Atanasie Stănculescu la firma Bali Trading. Bogdan Drăgoi a fost ministru de finanţe în guvernul PDL şi apoi consilier prezidenţial al lui Traian Băsescu. Bogdan a fost şi continuă să fie în umbra tatălui său Dan Drăgoi, o figură ce a scăpat atenţiei celor ce au investigat grupul miliardarilor români consolidaţi în ultimii 15-20 de ani."

Odată ce Najib el Lakis şi Bogdan Drăgoi şi-au asigurat prin concertarea acestei "cooperative" supremaţia în Adunările generale ale acţionarilor propriilor SIF-uri (Banat Crişana şi Muntenia), au purces la încălecarea SIF Oltenia, permisă de ASF, care a decis că "nu există elemente" să declare concertarea.

Subiectul a fost ilustrat în articolul "Dormi liniştit ASF! Lakis lucrează pentru tine!" /BURSA/23 aprilie 2020.

Complicitatea ASF la ilegalitatea concertării, dincolo de orice studiu asupra legii, este dovedită de faptul că, nu mai departe de acum doi ani, a declarat concertate fondurile Erste Group, acţionare ale SIF Oltenia, aflate în aceleaşi raporturi cu cele din schema prezentată de BURSA (vezi Decizia ASF nr. 507/24.04.2018).

Dominind AGA SIF Oltenia, Lakis si Dragoi au incercat sa si-l subordoneze pe Ciurezu, ca sa-i impuna administrarea in SIF Oltenia, conform propriilor interese de lărgire a "cooperativei".

Tot ceea ce a urmat este pe de o parte hărţuire şi, pe de altă parte, batjocură.

UN AN ŞI JUMĂTATE DE BATJOCURĂ - ILEGALUL COMITET INVESTIŢIONAL

La începutul anului 2019, Bogdan Drăgoi, preşedintele SIF Banat Crişana a intoxicat presa cu ideea că "preşedintele Tudor Ciurezu taie şi spânzură ca şi când SIF Oltenia ar fi moşia lui taică-su" şi că trebuie instituit un Comitet Investiţional care să-i cenzureze deciziile.

Mie însumi mi-a picurat chestia asta în ureche, personal.

Dată fiind notorietatea abuzurilor administratorilor de SIF-uri care au speculat larga difuzie a acţionariatului ca să îşi perpetueze şefia zeci de ani, povestea lui Drăgoi părea verosimilă.

Nu ştiam, la data respectivă, că Bogdan Drăgoi are obiceiul să falsifice realitatea - unii nu ştiu nici acum (vezi "Preşedintele SIF Banat Crişana Bogdan Drăgoi se autodenunţă pentru manipularea pieţei"/BURSA/06 august 2020). Mult mai târziu am realizat că, pentru Bogdan Drăgoi, orice fals care este în folosul său devine un adevăr şi pare sincer încredinţat că este un adevăr şi că nu minte.

Aceasta este explicaţia probabilă pentru faptul că preşedintele SIF1 Bogdan Drăgoi nu se sfieşte să furnizeze informaţii false la Bursa de Valori Bucureşti, minciuni pe care şi le asumă cu semnătură, în acte oficiale.

Povestea scurtă a Comitetului investiţional:

În aprilie 2019, "cooperativa" SIF Banat-Crişana&SIF Muntenia impune pe ordinea de zi pentru următoarea AGA SIF Oltenia aprobarea înfiinţării unui Comitet Investiţional (membrii conducerii executive şi trei angajaţi), care să controleze şi să evalueze activitatea conducerii SIF Oltenia, investit cu puterea să aprobe sau sau să respingă propunerea directorului general (sau adjunct) cu privire la orice tranzacţie propusă cu o valoare de peste 1 milion de lei.

La 9 Mai 2019, propunerea este aprobată de AGA, care aprobă tot atunci şi reducerea numărului adminsitratorilor SIF5 de la 7 la 5, într-o atmosferă suburbană, de insulte reciproce între taberele de acţionari.

La 28 august 2020, ASF respinge înfiinţarea Comitetului Investiţional, pe motiv că nu respectă o serie de dispoziţii legale (de exemplu, pentru că responsabilitatea pentru administrare revine conducerii superioare, conform legii).

Timp de un an şi jumatate, bazaconia Comitetului Investiţional inventată de Bogdan Drăgoi a funcţionat ca poveste a modului cum poate fi reprimată "dictatura lui Ciurezu"; adunări generale, modificarea statutului SIF Oltenia, procese în instanţă, birocraţie, discuţii peste discuţii în care a fost antrenată şi mass-media.

La urmă, s-a constatat că ideea era o tâmpenie ilegală, o batjocură care a ţinut ocupată conducerea SIF Oltenia, ca administrator al unei societăţi concurente lui SIF Banat Crisana, iar ASF nu a intervenit să facă ordine.

Prima reacţie a ASF a fost una naturală, arătând că ideea Comitetului investiţional este ilegală, pentru ca, pe urma, să o admită şi să tolereze nestingherita hărţuire, practicată de un concurent, sub cuvânt că ar fi acţionar.

ATRAGEREA RĂSPUNDERII ADMINISTRATORILOR SIF OLTENIA - O FORMĂ DE ŞANTAJ

Atragerea răspunderii administratorilor SIF Oltenia este o ameninţare formulată ca punct pe ordinea de zi a Adunării Generale a Acţionarilor SIF Oltenia de luni (12/13 octombrie 2020), dar ea se repetă cu absolută neseriozitate şi pentru motive diverse în alte Adunări SIF Oltenia, ale acestui an.

La 6 aprilie 2020, "cooperativa" a invocat (vezi Raportul afişat la BVB ) un presupus prejudiciu la instrăinarea acţiunilor Prodplast, susţinând că SIF Oltenia a fost pagubită de 336296 lei, pentru că ar fi existat şi tranzacţii la preţuri superioare.

Propunerea nu a avut nicio urmare, la momentul acela, geniile de la SIF Banat Crişana nu băgaseră de seamă că în lista administratorilor asupra cărora vroiau să atragă răspunderea figura şi Radu Hanga, preşedintele Bursei de Valori Bucureşti (ulterior şi-a dat demisia din Consiliul SIF Oltenia).

Dar, cea mai stupidă situaţie pe care "cooperativa" a creat-o a fost că pe vicepreşedintele SIF Oltenia Cristian Buşu (omul lui Drăgoi) l-au scutit de atragerea răspunderii, deşi era semnatar al aprobării tranzacţiei Prodplast, în rând cu ceilalţi administratori.

Ba, mai mult, în Raportul citat, "cooperativa" îşi afirma intenţia "desemnării pentru exercitarea acţiunii în justiţie a administratorului Buşu Cristian".

Faptul este dovada că atragerea răspunderii administratorilor nu este facută pentru vreun prejudiciu, ci drept ameninţare şi şantaj, pentru îngenuncherea conducerii SIF Oltenia.

Acum, pentru AGA din 12-13 octombrie, motivul "cooperativei" ca să ceară atragerea răspunderii administratorilor este unul penibil: că ar fi trebuit să plătească dividende din resurse proprii, iar nu să contracteze un credit.

Motivul ilustrează mediocritatea administratorului SIF Banat Crişana, care nu poate înţelege că un credit care permite conservarea unor deţineri valoroase poate să aducă câştiguri copleşitor mai mari decât preţul creditului.

Faptul că eventual Dan Drăgoi nu s-ar pricepe la piaţa de capital nu este atât de important pe cât este că, din nou, "cooperativa" intenţionează să îl scutească de răspundere pe omul său implantat în conducerea SIF Oltenia - Cristian Buşu.

Dar Cristian Buşu nu doar că a aprobat (şi de această dată) măsura incriminată de SIF Banat Crişana, ci chiar este cosemnatar pe contractul de împrumut.

Deci?!

Ce urmăreste "cooperativa"?

Binele societăţii oltene sau ameninţarea, şantajul, eliminarea conducerii ei?

REVOCAREA ADMINISTRATORILOR SIF OLTENIA - VISUL DE AUR AL CONCURENŢEI

Revocarea lui Ciurezu este dorită de Drăgoi de doi ani, de când Ciurezu a refuzat invitaţia lui Drăgoi la o întâlnire în care să stabilească împreună politica de investiţii a SIF Oltenia, după vânzarea acţiunilor BCR.

Subiectul revocării administratorilor este recurent, fiind pus pe tapet de "cooperativă" concomitent cu cel al atragerii răspunderii.

La AGA din12/13 octombrie, Fondurile Certinvest (membre ale "cooperativei") cer revocarea administratorilor SIF Oltenia (desigur, ocolindu-l pe Cristian Buşu) pentru că "sfidează drepturile acţionarilor, precum şi Autoritatea de Supraveghere Financiară".

"Sfidarea drepturilor acţionarilor" este un motiv în regulă pentru dorinţa revocării administratorilor, dar "sfidarea ASF"?!

Nu este bizar?

De când acţionarii unei societăţi îşi asumă să consolideze autoritatea ASF?

Sunt convins că o parte dintre acţionarii SIF Oltenia urăsc ASF pentru ilegalităţile comise, pentru tolerarea şi sprijinul acordat ilegalităţilor comise de "cooperativă".

Într-un proces în instantă pe tema "sfidării ASF", Fondurilor Certinvest li s-ar respinge calitatea procesuală.

ADMINISTRATORUL SIF BANAT CRIŞANA - MANIPULATOR CU SPRIJINUL ASF

Deznodământul este aproape, peste o zi-două.

Nimic nu-l mai scapă pe Ciurezu.

"Cooperativa" este imbatabilă.

Administratorul SIF Banat Crişana, cel care, din cele cinci SIF-uri, a distribuit dividende de şase ori mai mici decât SIF Oltenia, în ultimii opt ani, îl alungă şi îl batjocoreşte.

Ceea ce, cu puternicul sprijin al aceleiaşi ASF, o instituţie recunoscută drept "cloacă", s-a petrecut deja şi la SIF Transilvania, unde a fost revocat Mihai Fercală, cel care a a fost administratorul său timp de 28 de ani şi a asigurat distribuirea recordului de dividende, între SIF-uri.

Cel mai slab, îl alungă pe cel performant şi asta este pe placul "cloacei" ASF.

Total dividende distribuite de cele cinci SIF, între anii 2011-2019

SIF 1 - 109.769.854 lei

SIF 2 - 555.978.952 lei

SIF 3 - 631.813.654 lei

SIF 4 - 327.818.234 lei

SIF 5 - 617.833.926 lei

Dar fenomenul ar fi incomplet descris dacă nu am menţiona cei şapte ani de manipulare a Valorii Activului Net de către SIF Banat Crişana, o manipulare în care ASF a jucat un rol activ şi care, cel putin până acum, a rămas fără urmări, deşi este o infracţiune care se pedepseşte cu închisoarea.

În concluzie, cel care a distribuit cele mai mici dividende, cel care este un manipulator acoperit de ASF şi un om care promovează falsul in acte publice, sub proprie semnatură, reuşeşte să alunge pe cel care distribuie dividende de şase ori mai mari.

Este o crimă financiară operată la lumina zilei, cu ştiinţa tuturor - are caracteristicile unui act terorist.

Vorbele nu pot opri un act terorist.

Un act terorist poate fi oprit doar prin acţiune de forţă.

Opinia Cititorului ( 79 )

  1. Eu cred ca Ciurezu este un dinozaur la fel ca Fercala și alții ca ei. Este normal sa fie înlocuiți. Si asta se poate face în doua feluri: prin jocuri de culise sau prin jocuri de culise.

    1. Dinozaurii nu conteaza ca sunt dinozauri, daca dau cele mai mari dividende. N-am sa prefer un hot, pe motiv ca este tanar.

      " Este normal sa fie înlocuiți" de cine?

      Oricine il inlocuieste pe Ciurezu e cert mai bun, cu exceptia lui Fercala. Nimeni nu ar mai face pe piata de capital ce au facut cei doi dinozauri. In loc sa se pensioneze si sa toace banii luati cu sacii de la SIFuri, lor le arde sa conduca sifuri in epoca moderna cand ei sunt din preistorie. S-a vazut ce erau astia obisnuiti sa faca, manipulari, abuzuri, strigate la gazeta si lupte surde prin instante. Cand lucrurile erau clare. Daca actionarii nu te mai vor, te duci, tata, acasa, nu te crezi imparatul sifului cu izmenele rupte de atata stat pe scaunul sifului.

      Ai dreptate, oricine va fi la conducerea sif5 nu trebuie sa fie hot. Sa vedem cine vine si ce face. Dar sa nu uitam ca hotul trebuie dovedit cu legea si cu dovezi clare , nu cu insinuari si speculatii de doi lei. Si cand zicem hot intelegem si hotul de drepturi ale actionarilor , nu doar de profit. Si sa nu faca tranzactii dubioase cu firme de ale lui, mascat si sa dea dividende doi lei la actionari cand el ia milioane prin dos.

      Sigur, infractorul Lakis este mai bun decat Ciurezu. Ai dreptate, tata! Daca atat te taie capul, atunci taie-l. Vei ramane mai destept.

      Cam ai dreptate și 3 și SIF 5 au dat cele mai mari dividende . Au facut rau, au făcut bine? Ce ne oferă iluminatul tau de 5 ani incoace e o poveste de succes personal al lu Lakis in tara lu papură vodă. E bine asa, zici tu.

      Toți susținătorii acțiunii concertate a ASF, Sif1, Sif4 și Certinvest împotriva Sif5 , îl scot în față pe Tudor Ciurezu pe care îl fac "cu ou și cu oțet" în toate formele. Obiectul acțiunii este de fapt preluarea (ostilă) a Sif5 al cărui portofoliu l-au dorit inițial Sif1, Sif4, după care au atras în joc și ASF și Certinvest. Tudor Ciurezu este cel care poate fi bălăcărit , ca persoană, , este de fapt CASTRAVETELE din sceneta de teatru cu același nume (adaptare după Pedagogul de I L Caragiale), unde , orice subiect i se cere elevului, acesta ajunge să prezinte numai subiectul cunoscut, CASTRAVETELE. Subiectu fiind SIF5 .Repet, concertarea ASF, Sif1, Sif4 și Certinvest este pentru preluarea Sif5 , care a avut o politică investițională și o recompensare cu dividende a acționarilor , superioare Sif1 și Sif4. Este de neînțeles cum ASF s-e complace , nefiresc și nelegal, în așa ceva. Este de asemenea de neînțeles cum de Sif5 nu deschide acțiuni serioase în justiție pentru clarificarea în condițiile legii a situației. În justiția română și/sau cea internațională.

      Esti de-a dreptul IDIOT, si asta spune totul despre tine!

      corect

    Multumesc, Make, pentru inca un articol foarte util pentru noi, actionarii mici si lipsiti de multa putere.

    Cum putem ajuta ca cele semnalate de tine mai sus si in articolele precedente sa poata ajunge in atentia justitiei europene? 

    1. Domnule, ca sa fie clar, justitia europeana nu tolereaza abuzuri gen Ciurezu si gasca. Daca aud aia ce a facut Ciurezu si cat a tolerat ASFul abuzurile, o sa-i rada pe aia de la ASF si pe Ciurezu il vor trimite la justitia junglei. El numai pe aia o stie! Degeaba s-ar duce la Europa ca Europa e civilazata, nu salbatica, asa cum ii place lui in administrare.

      Justitia europeana nu tolereaza abuzurile lui Ciurezu, ci tolereaza numai furturile lui Lakis si abuzurile lui Dragoi.

      Dar pe Bogdan Dragoi care s-a autodenuntat ca a manipulat piata il tolereaza Europa civilizata?Cum de a scapat basma curata?I-o fi spus securistul de tac-su:Fiule,stai linistit!ASF vegheaza pentru tine.Tara asta a ajuns pe mainile fostilor securisti care nu au nici mama,nici tata,niciun Dumnezeu.Sunt vampirii Romaniei.

      Am auzit ca chiar si Bogdan Dragoi este doar o sluga a lui ta-su.

      Pai il educa cum sa fie o jigodie ca si el.Cum e turcul si pistolul!

      asta-i adevarul stiut de toti . adica , daca vrei dreptate trebuie sa te duci la ei , asa ca stai acasa .

      Anonimule, subiectul nu este Ciurezu, ci Sif5 , dorită pentru portofoliul mai valoros și mai productiv deât al Sif1 și Sif4. Comparați ce au făcut bun, respectiv rău SIF1 și Sif4 versus SIF5. Asta ar însemna civilizație, nu ... altceva.

      sif5 urmeaza traictul lui sif1

    Pai cum, ma, nea Make sa fie o crima faptul ca actionarii, proprietarii isi iau dreptul lor si inlocuiesc un administrator cu altul?!!! Se voteaza, tata! Cine are majoritate inseamna ca e proprietar. De unde stii tu ce iese in doua zile??? Oricine iese si cum iese, daca iese cu majoritate legala, atunci e corect! Nu conteaza ca unii n-au dat dividende (si asta e legal) , dar conteaza cine are majoritate. Parca asa e pe piata de capital ! Unde e crima? Toate afirmatiile despre cat de suspect si rau e Dragoi nu sunt decat niste insinuari murdare. Ciurezu, daca va fi dat jos, atunci merita. Inseamna legalitate! Inseamna si oprirea abuzurilor pe care le-a tot facut in ultimul timp. L-a sanctionat ASFul si el tot abuzeaza, cu sprijinul unora din ASF, se stiu ei care. Da, ASFul a fost complice la mentinerea pe post a lui Ciurezu! Pentru asta trebuie sa plateasca niste functionari din ASF. Pur si simplu nu se face ceea ce a facut Ciurezu. E urat, nelegal, scabros.

    1. Neica, tu nu are rost sa citesti articolul.

      Dar ce dracu a facut Ciurezu?Spune-ne si noua!

      Pe bune? Se voteaza? Dar concertarea este legala, mai amaratule?!

      ,,Prostul daca nu-i fudul, parca ne e prost destul !"

      Dixit ! 

    Mai Make, ai inceput sa puti a ciureuroi!

    Pana acum doar miriseai. Astampara-te bai coruptule! 

    1. Vezi cat de vulgar si mitocan esti?Te mai miri ca-ti sterge Make comentariul.Daca Make este corupt adu dovezi,nu mai latra asa la luna!

    Domnule Make

    Avem datele clare furnizate de d-voastra  

    Avem niște persoane:Drăgoi tatăl si fiul,Hrebenciuc tatăl și fiul,Lakis tatăl și fiul,Balteanu si o lista să soție, care își bea cafeaua cu sotia lui Vladimir Cohn fost acționar la Dinamo, avem celebra familie Pogonaru intrată în conflict cu Ciurezu, Sif5 având acțiuni Prodplast si invers plus conflictul aferent. Si câți alții. Nume grele,grele de tot!  

    Am 2 întrebări: cum dracu se înțeleg toți ăștia, e suficient cașcaval pentru toți?  

    Iar dacă e asa ,ce rahat de Securitate avem? Se zice că serviciile de securitate din toată lumea, dacă sunt servicii își culeg informațiile din presă, le pun cap la cap si trag niște concluzii! Ăștia din Securitate nu au servicii de monitorizare a articolelor din presă pentru grave infracțiuni economice, cele 3 Sifuri având împreună poate peste 1mld € ?

    Dezgustător! Si vor pensii nesimțite anului ăștia de securiști ! 

    Dragilor, pregatiti-va pentru jaful secolului la sif5, marca pesede.

    Dupa ce panarame din sistem isi sustrag bani de la coruptul asefe, dar bani nu gluma; gen milionu de euroi fara sa miste un deget, mai marii hoti pesedisti din piata capital impreuna cu indragita asefe, pun ghearele, incepand de luni 12.10.2020, pe borcanele de miere din cadrul sif cinci. Borcanele cu miere au pe etichete insemnarile: Luxemburg, Liechtenstein si Liban. 

    Deci, luni, dragilor, veti asista live la jaful secolului XXI. Luati popcorn si cola si minunati-va cum hotii fac ce vor ei, faara ca autoritatile sa intervina in vreun fel  

    Hai noroc si sanatate, 

    Ca mierea e mai buna decat toate! 

    :)) 

    1. Asta cu pesede, de unde ai scos-o ?

      Esti mai obsedat de pesede dacat Ionannis ! 

      Ce autorități să intervină? ASF? E o gașcă de mafioți acolo.

      Nicu Marcu, preșul asf și-a luat consilier un fost ofițer de securitate.  

      Tatăl lui Drăgoi este un fost ofițer de securitate.  

      Ce concluzii să tragem din tărășenia asta? Că mafioții se ajută între ei când trebuie să dea lovituri și să execute pe cei care le stau în cale.  

      Ciurezu le stă în cale. Deci, îl vor executa. Din cauza lui nu pot pune laba de hoți pe cașcaval, adică pe averea SIF5.

      Noi, micii acționari ai Sif 5, vom fi țepuiți ca și acționarii Sif 1. Ăia au mai văzut dividende de când a venit Drăgoi la Sif 1? Drăgoi și gașca lui de mafioți nu sunt haiduci, să împartă cu săracii profitul, ei sunt hoți ordinari și iau totul.  

    Problema nu e îndepărtarea lui Ciurezu . Crima economică de care e vinovat ASF este preluarea SIF1 de gruparea Lakis și Drăgoi . Și cine o mai fi in spatele lor. Peoblema e veche , e gravă , e sfârșitului pieței. Au furat banii sifului . Nimeni nu i a întrebat de nimic. Au dus averea sifului in Cipru . Nimic. Au dus banii in buzunarul lu Juravle și alte paravane . Nimic . Acționarii minoritari excluși complet din ecuație . Pentru ei ASF e surd. Ei nu contează . RUȘINE !

    1. Corect.

    Articolul e plin de falsuri si inexactitati, dar ti-o indic pe cea mai grosolana, pe cea care este un fel de celula primara, de la care pleaca toate problemele lui Ciurezu: Bogdan Dragoi NU ESTE sub tutela/influenta nimanui, nici a lui Lakis, nici macar a lui taica-su. Subestimarea lui Dragoi fiul, pe care vad ca o impartasesti (din pacate), i-a cauzat lui Ciurezu toate neplacerile si "umilintele" (dupa cum le definesti tu, plin de compasiune si empatie pentru "dinozaur", dupa cum il definesc cititorii tai).

    In lupta, greseala letala este sa-ti subestimezi adversarul. Din păcate pentru el, Ciurezu habar nu a avut cine e Bogdan Dragoi. Nici acum nu stie, de asta nu are nici o sansa.  

    1. Habar n-ai. Este adevarat ca Bogdan este un papa-lapte.

      Poate ca ar trebui sa arati falsurile si inexactitatile, sau la voi la SIF 1 nu se poarta asta cu dovezile. Vine o platita grasa, stoarce " falsuri si inexactitati", ca atat o duce mintea si gata, isi primeste banii. Femeia din pestera, la picioarele lui Bogdanel.

      "Din păcate pentru el, Ciurezu habar nu a avut cine e Bogdan Dragoi."

      Si deci, cine e Bogdan Dragoi? 

      Cineva care imprumuta Blue Air in faliment? 

      Cineva care mosteneste niste Offshoreuri pentru o schema de sifonare a banilor si de manipulare a pietei, pe care el nici macar nu a fost in stare sa o conceapa? 

      Cineva care minte prosteste si care tot prosteste se autodenunta? 

      Prin ce se face remarcat acest Bogdan Dragoi si de ce crezi ca l-a subestimat Ciurezu? 

      Cand un talhar iti sparge casa, inseamna ca a fost subestimat de cel talharit? 

      Ce personalitate complexa este acest Bogdan Dragoi, care spune prostii, investeste prosteste si n-a realizat nimic in viata lui, altceva decat ce l-a pus taticul lui sa faca si ceea ce l-a pus sa faca se pedepseste cu inchisoarea. 

      Un monument de prostie si un focar de ticalosie.

      Jos palaria si fata de el si fata de prostii ticalosi care il admira! 

    Ce-mi mai plac aceste articole de cancan. A auzit unul de "cooperativa" de pe vremuri si crede ca in piata de capital investitorii formeaza o cooperativa si ca ei pot fi batjocoriti toata ziua prin articole defaimatoare. Sigur, Ciurezu nu are "cooperativa", el are gasca, grup organizat, ceata, card, banda etc. Astia sunt, pasamite, cinstiti si onorabili, iar despre abuzurile lor nu se scrie in ziarul Bursa, ca are scotch pe gura si pe ochi, iar mainile sunt legate la spate. Daaa, Ciurezu e curat, ma. Numai cand te uiti la el zici ca e Decebal calare pe sif in lupta cu Traian, care, dupa cum ne spune povestea, va primi pe tava capul lui Decebal. O sa vedem cum se va sfarsi aceasta lupta care a scos bazdacul din Ciurezu. Fara el, nu am fi stiut ce inseamna abuzul, batjocura si nesimtirea in piata de capital a secolului XXI, n-am fi stiut ce sunt "dinozaurii", ce e ala un piticot gigantic si nici ce inseamna sa fii sustinut de ASF prin alti piticoti, care tot la piticot trageau, pe baza de interese comune.

    Nici eu nu-mi dau seama de ce Busu nu e bagat la raspundere, dar banuiesc ca omul are niste bile albe si poate ca a fost fortat de imprejurari sa semneze aberatiile lui Ciurezu. O sa aflam poate mai tarziu. Dar nu mai conteaza, actionarii au dorit sa-l excluda ca sa-i faca in ciuda Ciurezului. S-a vazut cat s-a ofticat si asta a facut toti banii cititorilor. Sa vezi cum actionarii i-au dat o lectie pe care o s-o tina minte toata pensia. Ca sa nu-si mai inchipuie el ca e vreun "conducator" de gasca. Uite ca unul mai mic din gasca e mai tare decat ala care ocupa prin abuz scaunul. 

    Negresit, Ciurezu, Stoian, Calitoiu, Lakis, Dragoi, Paulica, Make, Fercala, Fratila si altii din toate "cooperativele" au fost vedetele noastre din ziar de care ne vom aminti cu placere dupa ce va fi pace, liniste, relaxare si profit mare sau, ma rog, dupa posibilitati. Pacat ca sunt multi altii din atatea alte cooperative care inca nu au aparut la gazeta, asa, mai pe prima pagina, mai cu scandal. Dar poate ca dupa episodul "Ciurezu calare pe sif" va urma un alt episod cu "Ciurezu calare pe Fercala".... din lipsa de sif disponibil.  

    1. Te-ai nascut la munte? Ai facut scoala la sat? Ce nota ai capatat la compunere? Patru? Cuuuum?! Ai luat patru la compunere, la scoala dintr-un sat de munte?!

      Ăla mic din gasca mai deștept sa fie Busu? Hai ma frate , ești de Bâlciul satului. Totuși , ce se Votează la aga asta? Dividendele? Nu ! E o întrunire a găștii . Ca pe maidan, hai sa ne vedeți cât suntem noi de tari. Ma mir ca nu a dat gradinescu o decizie sa ii pună pe aia de la Sif 5 sa ii pună și Jilț lu Drăgoi , cafeaua sa nu fie prea amara, apa la temperatura camerei :))))Ptiu ce a mai dat peste tine Bogdane .

    Bun articol, ramane o problema nedeslusita. Mie mi se pzre cea ai importanta. De ce nu vrea Drăgoi sa dea dividendele? De ce a b,ocat plata prin instanta? De ce nu le-a returnat daca lui nu ii folosesc? Cum sta ASF in fata mea, investitor nesofisticat și imi spune ca aceasta AGA convocată de drăgoi e legala? Cum imi spune el Drăgoi și deștepți din ASF ca dividendele sunt la mana lor? Chiar am ajuns bătaia de joc a câtorva indivizi dubioși? Adica cine nu are 5% dintr-un SIF nu reprezintă nimic in mintea ASF? Cine nu poate convoca o AGA nu are niciun cuvânt? Chiar aici am ajuns? Draga domnule Copariu, le ști pe toate, le-ai trăit pe toate, ai facut atât de mult rau și niciun bine pieței. Mai lasă-mă cu drepturile acționarilor pe care zici ca le protejezi. Protejezi o grupare infracțională, un masacru ai facut pe pe piata din 2013 de când face ce vrea și atunci când legea le- a stat în cale ati schimbat-o cum a dictat in cafenele Lakis. cand ati vazut ditamai delapidare la sif 1 nu am vazut nicio atitudine.

    1. Am vazut la comentatori care nu au obisnuinta sa observe legea, ca fetisizeaza pozitia de actionar, crezind ca actionarul are orice drepturi.

      Desi ideea imi place, trebuie sa recunosc ca legea nu le da dreptate. 

      Actionarii nu pot impune in AGA orice si nu pot lua hotarari contrare legii.  

      Abuzul din pozitia de actionar este pedepsit de lege. 

      Acesta este cazul SIF Banat Crisana si al cooperativei sale. 

      Legea 24/2017, Art. 46 

      (3) DETINATORII de valori mobiliare îşi exercită drepturile conferite de acestea cu BUNA-CREDINTA, cu 

      respectarea drepturilor şi a intereselor legitime ale celorlalţi deţinători şi ale emitentului, în caz contrar 

      fiind răspunzători pentru daunele provocate.

      (4) Sunt interzise FOLOSIREA IN MOD ABUZIV A POZITIEI DETINUTE DE ACTIONARI sau a calităţii de administrator ori de angajat al emitentului, prin recurgerea la fapte neloiale sau frauduloase, care au ca obiect sau ca efect lezarea drepturilor privind valorile mobiliare şi a altor instrumente financiare deţinute, precum şi prejudicierea deţinătorilor acestora. 

      Bun, care e dreptul Atașat acțiunii ? Dividendul. Pai e normal ca hotărârea de dividende sa o mai pună încă odata in discuție ca așa cere acționarul ? Facem ce facem și ocolim problema de baza a acestei adunări . Anume ca Sif 1 și toate paravanele lor vor sa revoce o hotărâre de repartizare a profitului . Bun, ce se întâmpla , vom restitui sumele? E un haos. ce face SIF 1 e un abuz fără margini . Cred ca poate fi chiar o forma de manipulare a pieței .pentru ca exista investitori care au vândut la data de înregistrare când acțiunea era sus, fraierii au cumpărat scump, mizând pe dividend și pe OPC care s-a și făcut. acum acțiunea e in cap. Și așa rămâne pentru ca daca Sif 1 are 33% cine mai intra la cumpărare . Nimeni . Sifurile au ajuns ca rasdacele.Iar ASF tace. Cică ne protejează . Și văd comentarii despre cum pleacă Ciurezu . Nu, nu asta e problema. Problema e ca s-a convocat o AGA nelegala. Din start convocatorul a fost o aberației iar ASF nu trebuia sa îl accepte. Profita de faptul ca acționarii nu au curaj sa se pună cu Lakis si atunci are acoperire. Nimeni nu se plânge , deci noi suntem ok. Pai e normal așa ceva?

      Dle Make, din cate stiu eu legislatia poetei de capital defineste fondurile de investitii ca fiind societati fara personalitate juridica care sunt administrate de SAI. Unde in lege scrie ca investitorul care investeste intr-un fond de investitie actioneaza concertat cu fondul in care a investit cata vreme nu detine controlul SAI? La concertarea BCR este control direct a SAI.ul de catre ERSTE. La Certinvest sif1 sau sif4 controleaza SAI Certinvest? Daca asta scrie in lege,cum doriti ca ASF sa concerteze detinerile,in baza carui articol de lege? Toata argumentatia dumneavoastra este pe langa lege,dovada ca SIF Oltenia a pierdut in prima instanta procesul pe concertare.Gresesc eu sau dumneavoastra?! Aratati-mi temeiul legal a acestei concertari pe care o sustineti de luni buni cu maxima ardoare!

    Pare a cantec de lebădă articolul asta. Ciurezu stie acum scorul votului electronic și s-a gândit sa msi plătească un ultim articol defăimător. De luni este liber de contract și se poate transfera la o echipa de liga a doua unde nu ii trebuie aviz ASF. Păcat ca a îmbătrânit atat de urat. Odată cu plecarea lui se va trage cortina peste aceste spectacole de scandal și lucrurile vor întra în normal. Al,de Ungureanu și Dan Paul se bor duce în pustiu.

    1. Oare? Asta numești tu normal? Ție ti se pare ca e normal ca niste infractori sa tragă cortina peste 3 sife? Deci Unii tot ailalti nimic.

      Este cantecul de lebada al Bursei de Valori Bucuresti.

    Sif5 sta capra la fel cum a stat capra 4 cand 1 a venit peste ei.

    Sif5 trebuie sa aiba curajul si sa goneasca acesti hoti de la usa lor, impreuna cu asefeul corupt ÷ oamenii din spate. 

    Sif5 ttebuie sa faca imposibilul luni si sa cheme toate televiziunile si toata presa la aga. 

    Sif5 trebuie sa anunte in regim de urgenta UE si sa faca control la sange la asefe si sa vedem mai sus cine conduce aceasta caracatita 

    Concluzia: sif5 NU sta capra. Voi sunteti cei care tb sa puna pe 1 in 4 labe

    Cu pachetele alea mari de vineri nu zice nimeni nimik ? S au mutat dintr un buzunar in altul pt AGA de luni .?.. este clar ca cineva a vândut și cineva a cumpărat tocmai in ultima zi ..dc este înlăturat Ciurezu se ridica acțiunea sau se duce in cap ?așa i de la începutul anului și nimeni nu zice nimik ... pragul S a eliminat , ar fi trebuit sa fie sărbătoare in fiecare zi pe sifuri ...

    1. Actiunea se va duce in cap!

      La fel ca la Sif1&4, noii proprietari...60% discount la Vuan.Zero dividende&rascumparari...Asta va asteapta! 

      Noua adresa a Sif5 va fi str.Rahmaninov nr 46-48,sector 2,Bucuresti...

      M am bucurat când am primit dividendele de la Sif5, acum când puține companii fac asta. Momentan sunt derutat, mă întreb să vând sau să păstrez acțiunile la Sif5. De-a lungul timpului am observat că alte sif uri (cu excepția sif2 și 3) nu sunt la fel de generoase dar nici nu urcă valoarea acțiunilor că să culeg roadele muncii mele. Așadar mă tem că dacă dl. Ciurezu va fi îndepărtat de la conducere eu voi pierde mica mea mulțumire,aceea de a primi măcar ceva dividende! Asf ul ne a trecut cu vederea ( și în cazul Oltchimului- am pierdut toată investiția) , am primit un răspuns "aburitor" , într-adevăr astfel vor veni f.f.f. mulți investitori la BVB!!!!! Ce e de făcut? Întreb doar,poate cineva mă ajută?

      De bun simt ce spuneti...

      Dar nu are cine sa va ajute...In niciun caz Asf! 

      Mulțumesc pentru răspuns!

      :)))))))

      Pragul a fost doar pentru căței. Vezi schema din articol și vei intelege de ce e jale pe sife.

      Deci bursa este un fel de Caritas ? România normala , nu ???pe modelul scapa cine poate ....p

      și dc o sa fie invers .???.. Vedem ce se întâmpla cu acțiunea după AGA la sf de luna ...acum este 1.97

      Eu văd acțiunea asta pana la finalul anului 2.2 poate și mai devreme ???? 

    Ce articol de anul 1989!!

    Doamne! 

    1. Lasa articolul, ca n-ai stofa de critic literar, spune de concertare, de manipulare, de concurenta neloiala, de hartuire si complicitate mafiota cu autoritatea. Lasa 1989 si nu te mai vaita la Dumnezeu, spune de astea din 2020! Ceva cu politia, cu mascatii, catusele si gratiile.

      Așa articole se scriau în vremea când staliniștii criticau la gazetă burghezia și îi băgau la pușcărie pe cei care nu voiau să renunțe la pământ și avere.

      Asa comentariu ar face numai cineva care confundă piata de capital cu cazinoul.

      Bravo, te promoveaza Dragoi sa-i duci alifia la puscarie. Sa speram ca-i place mancarea de acolo si penisul, in general.

      Este vorba despre "in general". Adica, in generalul in rezerva.

    Aici avem atacul SIF Oltenia asupra SIF Banat-Crișana și asupra ASF cu complicitatea ziarului Bursa. Articole scrise pe bandă rulantă cu acuzații și elucubrații, total pe lângă lege, doar ca să apere gașca lui Ciurezu. Să ne spună Make câți bani a încasat de la SIF Oltenia sau de la alte societăți afiliate ei. Așa o să vedem obiectivitatea acestor articole defăimătoare.

    1. Cum iti dai seama de obiectivitatea acestor articole din banii incasati ?

    Până acum, urla Make disperat că SIF1 și SIF4 vor să-l dea jos pe Ciurezu. Acum, la comparația valorii dividendelor date acționarilor, zice că SIF Oltenia a distribuit dividende de 6 ori mai mari. Aiurea, Make trebuie să meargă la clasa a II-a să revadă materia. Să vadă apoi cum se compară 617 milioane față de 436 milioane. E de 6 ori mai mare? Da, dacă ești șmecher și compari doar cu SIF1, care nu are singură voturi să-l dea jos pe Ciurezu.

    1. Nu, adevarul este invers, ca SIF 1 singura are dividende de sase ori mai mari decat SIF 5, pentru ca SIF 5 si cu SIF 1, fac SIF 6. Deci, 6 este de sase ori mai mare decat 5, cu Ciurezu cu tot. Dar sa vezi de cate ori mai mare este SIF 7 ABC si Antena 3.

      Idiotule! 

      Cum, cand aduni dividendele date de SIF1 al lui Dragoi cu dividendele date de SIF4 al lui Buica, nici macar atunci nu reusesti sa ajungi la dividendele date de SIF5 al lui Ciurezu?! Mai baiete, tu iti dai seama ce spui? Pai cum, mai, nulitatile astea de Dragoi si Buica, il dau jos pe tata la SIF-uri, mai?! Si tu sprijini nulitatile, mai?!

    La intrebarile dvs de la pct.1 si 2, a raspuns Make in zeflemea, postand un comentariu la acelasi articol publicat sambata .Apoi, dandu-si seama ca va intra la "tocat" si ca va urma un val de postari impotriva lui, si-a sters prooriul comentariu :))))). Bineinteles ca incaseaza bani, multi bani de la Ciurezu si e ok atat timp cat este obiectiv si impartial. Dar nu este, pentru ca interesul banesc personal este mai important decat informarea corecta a cititorilor ziarului sau. Ataca agresiv ASF, calomniaza, dar degeaba, bolovanul a pornit la vale si primul pe care l-a daramat a fost Fercala. Vedem ce va urma.

    1. Chiar asa a facut? Este groaznic! Si ia bani, multi bani de la Ciurezu? De unde stii? Putem sa luam si noi niste bani, multi bani de la Ciurezu?

    Inainte de 1990 era un diplomat Dragoi in Canada.

    Make, zici ca de de 7 ani exista o manipulare a VAN de catre SIF Banat Crisana, o manipulare in care 'ASF a jucat un rol activ". Pentru ca tot esti consiliat de domnul Ursache ca sa scrii aceste articole, te provoc sa ii iei un interviu in care sa ne explice fostul vicepresedinte ce a facut 5 ani de zile la conducerea ASF in privinta eliminarii acestei manipulari. Ca dupa cum spui, nu i-a iesit, dar nici la inchisoare nu e, ci circula liber prin redactia ta si iti da sfaturi pretioase pentru articolele tale de "mare impact". Deci?

    1. Tipule, manipularea este in acte publice, mai presus de orice indoiala si Dragoi s-a autodenuntat prosteste.

      Dragoi trebuie sa mearga la puscarie.

      Ce face el acum este infractiune dupa infractiune. 

    bun articol

    1. Exceptional!

      O sinteza a acestei ticalosii.

    Bursa, ne puteți explica ce înseamnă, pe românește: ..... Dominind AGA SIFOltenia, Lakis și Drăgoi au încercat....?

    Sau, cenzurati-l și pe Make, este certat rău cu gramatica românească!.

    Sau, l-a ciupit Covidul. 

    1. Esti al nu stiu catelea analfabet care are pretentia sa-l corecteze pe Make. Taci! Glumele tale sunt la fel de proaste ca Gradinescu si Dragoi.

      Iar tu ii intreci pe toti!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb