Instituţia financiară britanică Tes-co Bank a oprit plăţile online pentru clienţii cu depozite după ce din 20.000 de conturi curente au fost retrase diferite sume de bani, în urma unui atac cibernetic, informează BBC.
Benny Higgins, directorul executiv al Tesco Bank, a afirmat că în aproximativ 40.000 de conturi au fost sesizate tranzacţii suspecte peste weekend, şi a confirmat că unele conturi "au fost supuse unor activităţi infracţionale online, iar în unele cazuri au fost retraşi bani în mod fraudulos".
Domnia sa a declarat că "speră" ca sumele de bani să fie rambursate în termen de 24 de ore. Clienţii Tesco Bank pot retrage bani de la bancomate şi pot utiliza serviciul de online banking, însă nu pot efectua tranzacţii online până când situaţia nu revine sub control.
Profesorul Alan Woodward, consultant de securitate care a lucrat cu Europol, a afirmat: "N-am mai auzit de un atac de această natură şi amploare asupra unei bănci din Marea Britanie, caz în care s-a constatat că ţinta este sistemul central al băncii".
Un purtător de cuvânt al Agenţiei Naţionale a Infracţionalităţii (NCA) din Regatul Unit a confirmat că va conduce ancheta asupra atacului.
Cazul menţionat nu este primul de această natură, clienţii băncilor britanice suferind şi în trecut atacuri asemănătoare. Anul trecut, NCA a anunţat utilizatorii de internet să se protejeze împotriva unor programe rău intenţionate, care le-au permis infractorilor cibernetici să fure din conturi bancare din Marea Britanie sume estimate la 20 de milioane de lire sterline.
1. Fura de la bogati
(mesaj trimis de anonim în data de 08.11.2016, 17:23)
La noi ce sa fure Npl? Daca fura atat de Pireus banc o inchid din Europa toata.