Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunţă că a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice licitaţia pentru achiziţia a 12 automotoare în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, destinate transportului feroviar de călători, informează news.ro.
"Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, ieri 26 decembrie 2023, a fost publicat în platforma SEAP anunţul nr. CN1062968 privind achiziţia a 12 automotoare în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi reparaţii a acestor automotoare, necesare funcţionării respectivelor automotoare", informează miercuri ARF.
Valoarea achiziţiei este cuprinsă între 1.596.354.562 lei fără TVA şi 2.468.146.243 lei fără TVA, în funcţie de durata serviciilor conexe contractului - 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 215 luni.
Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, "Componenta 4 - Transport sustenabil" şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
În data de 7 noiembrie 2023, procedura de licitaţie anterioară a fost anulată de ARF, pentru că singura ofertă depusă, a asocierii Alstom-Linde Gaz, a fost declarată neconformă.
ARF precizează că, în cadrul acestei noi proceduri de achiziţie finanţată cu fonduri PNRR, ARF a făcut câteva modificări ale strategiei de achiziţie.
Astfel, achiziţia serviciilor de alimentare cu hidrogen a trenurilor se va realiza printr-o procedură de atribuire separată, iar furnizorul automotoarelor în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen va asista ARF în elaborarea specificaţiilor tehnice, astfel încât serviciile de alimentare să fie coordonate cu caracteristicile tehnice ale trenurilor şi caracteristicile de exploatare.
De asemenea, cerinta privind disponibilitatea RE-H în perioada de garanţie şi în perioada de mentenanţă a fost modificată (o cerinţă de minim 90% faţă de minim 98% anterior), pentru a se lua în considerare aspectele încă inovative ale tehnologiei.
Numărul minim de locuri pe scaune a fost redus de la 140 de locuri la 120 de locuri, ţinându-se cont de trenurile real produse şi autorizate sau în curs de autorizare în Europa; un număr suplimentar faţă de cerinţa minimă fiind punctat în cadrul cadrul evaluării ofertelor la componenta de calitate.
În plus, au fost efectuate corecturi bazate pe observaţiile primite, atât în derularea anterioară a procedurii, cât şi în celelalte proceduri de achizţii trenuri.
Durata serviciilor pentru mentenanţă şi reparaţii, prevăzută în contract este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei cu încă 15 ani, prin act adiţional.
Cele 12 automotoare vor fi utilizate pe următoarele linii neelectrificate:
1. Bucureşti - Piteşti.
2. Bucureşti - Aeroportul International Henri Coandă.
3. Bucureşti - Târgovişte.
4. Bucuresti - Pitesti - Slatina - Craiova.
5. Pitesti - Curtea de Argeş.
"Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat", precizează ARF.
Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt: 70% - Componenta financiară; 30% - Componenta calitate, din care: 8% - plusvaloarea - se vor puncta ofertele ce cuprind un număr suplimentar de locuri peste cerinţa minimă de 120 locuri, cu condiţia păstrării raportului locuri pe scaun/în picioare şi a celorlalte norme de siguranţă şi confort specificate în caietul de sarcini; 12% - programul de livrare - Termenul de livrare este de maximum 45 de luni de la data semnării contractului. Ofertele care vor conţine un termen de livrare mai mare de 45 luni vor fi considerate neconforme. Ofertele care vor conţine un termen de livrare mai mic de 35 luni nu se vor puncta suplimentar. Modul de punctare pentru oferte cu un număr intermediar de luni pentru livrarea PU, poate fi consultat în anunţul de atribuire. 10% - disponibilitatea RE-H în perioada de garanţie şi în perioada de mentenanţă.
Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.
Termenul de depunere a ofertelor este 26 ianuarie 2024, ora 15.00.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2023, 17:56)
Stupizenie (derivata din coruptie) la maxim...cand totul converge spre electric, cel mai ieftin, plus transportul feroviar electric e de pe "cand era bunica fata" astia o tin langa cu Hidrogenul:-)...cine stie ce securist are bani bagati in H2 si acum nu poate sa-i treaca la "pierderi planificate":-)