Compania "Bechtel" SUA, care construieşte Autostrada Transilvania (Braşov - Borş), va primi circa 132 milioane de euro, reprezentând avansul de 30% din valoarea totală a lucrărilor pe care le vor efectua în acest an. Aceasta a fost estimată la circa 468 milioane euro, a precizat Dorin Debucean, director general adjunct în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). "Conform contractului,
Potrivit Rompres, sumele vor fi utilizate pentru actualele tronsoane pe care se lucrează, cât şi pentru pregătirea lucrărilor la alte două tronsoane la care vor începe execuţia în acest an. Ministerul Transporturilor va aloca circa 520 milioane de euro, în 2008, pentru lucrări şi alte cheltuieli la Autostrada Transilvania. "Bechtel" va primi circa 500 milioane de euro, restul sumei urmând să fie utilizată pentru exproprieri şi utilităţi.
În 2007, compania americană a primit 185 milioane de euro de la Ministerul Transporturilor. Suma se va majora în acest an deoarece lucrările la cele două tronsoane aflate în execuţie, Câmpia Turzii - Gilău ( 52 km) şi Suplacu de Barcău - Borş ( 64 km), sunt avansate.
Contractul prevede ca aceste tronsoane să fie finalizate în 2009, urmate de porţiunea Cluj - Suplacu de Barcău, care trebuie finalizată în 2010, pentru a se face legătura cu frontiera româno-ungară. Sumele alocate în 2008 vor fi utilizate pentru demararea lucrărilor pe alte două tronsoane până la sfârşitul anului, tronsonul Cluj - Mihăileşti şi tronsonul Mihăileşti - Suplacu de Barcău.
Costurile de construcţie pentru Autostrada Transilvania s-ar putea dubla, de la 2,2 miliarde euro la peste patru miliarde euro, deoarece preţul materialelor de construcţii a crescut considerabil. Autostrada va avea 415 km, din care peste 55 km de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere, termenul de punere în funcţiune fiind anul 2013.