Băncile digitale din Marea Britanie, precum Revolut, Tandem, Starling, Monzo şi N26, sunt într-o continuă creştere şi se aşteaptă că anul viitor vor ajunge să strângă 35 de milioane de clienţi din întreaga lume, potrivit cercetărilor din Accenture citat de Finextra.
Băncile digitale care operează în Marea Britanie au în prezent 13 milioane de clienţi în Europa, cu cinci milioane de conturi noi deschise numai în primele şase luni ale anului curent. Potrivit sursei citate, baza de clienţi se extinde şi dincolo de generaţia millennials, mai multe firme având drept clienţi la 40 de ani şi tot mai mult în afara Londrei. Şi această creştere a clienţilor urmează să se înmulţească în următorul an, prezice Accenture, deoarece operatorii bancari digitali câştigă clienţi atât în Marea Britanie, cât şi pe pieţe noi, precum SUA.
Pe măsură ce se maturizează, startup-urile digitale îşi îndreaptă acum atenţia de la achiziţia clienţilor spre a deveni profitabile. Fără reţele de sucursală şi sisteme IT vechi, operatorii digitali au un cost de serviciu substanţial mai scăzut decât băncile tradiţionale, de 20 - 50 de lire pe cont, comparativ cu 170 de lire sterline. Între timp, soldurile de depozit pentru competitori au crescut de la 70 la 350 de lire sterline pentru fiecare client.
Cu toate acestea, cei mai mulţi dintre noii operatori din piaţă încă nu sunt profitabili, băncile digitale pierzând în medie 9 lire sterline pe client.
Accenture observă că există însă probleme legate de guvernare şi control în această piaţă, pe măsură ce băncile se impugn.
În plus, băncile existente investesc foarte mult în segmentul digital, cu un accent iniţial pe transformarea infrastructurii existente, iar tot mai multe lansând acum propriile noi bănci digitale.
Tom Merry, reprezentantul Accenture Strategy, spune: "Deşi băncile digitale sunt populare, majoritatea nu sunt profitabile. În această privinţă, aceste bănci arată o mare promisiune ca fiind un catalizator al schimbărilor pozitive în domeniul bancar, punând presiune pe băncile aflate în posesia investiţiilor în tehnologie, comoditate şi experienţă a clienţilor. Dar, în condiţiile în care competiţia creşte şi majoritatea băncilor digitale continuă să fie neprofitabile, achiziţia clientului nu garantează succesul pe termen lung".
Modul în care aceste bănci convertesc mai mulţi clienţi în deţinători de conturi primare şi gestionează provocările de bază în ceea ce priveşte amploarea bilanţului şi finanţarea, gestionarea riscurilor şi conformitatea, vor fi în cele din urmă factorii decisivi pentru succesul lor, a mai completat Tom Merry.