Băncile îşi propun să se orienteze spre oferirea de noi mijloace de distribuţie a serviciilor lor, intermediate prin brokeri sau internet, strategie care presupune costuri mai mici decât deschiderea de noi agenţii, susţin bancherii.
Cătălin Pârvu, directorul diviziei de retail a "Piraeus Bank" România, este de părere că serviciile bancare pot fi distribuite în proporţie de 35-40% prin intermediul brokerilor şi 20% din tranzacţii pot fi realizate prin internet. "Creşterea este posibilă fără a călca foarte mult pedala de acceleraţie", a declarat Cătălin Pârvu, în cadrul unui seminar pe tema retail banking, organizat de Finmedia.
Printr-o astfel de strategie se realizează dezvoltarea canalelor alternative de distribuţie care permit diminuarea costurilor cu personalul, în condiţiile în care creşterea salariilor în domeniul bancar a devansat creşterea productivităţii.
Sergiu Oprescu, preşedintele "Alpha Bank", a explicat că 20.000 de angajaţi din sectorul bancar românesc, ceea ce reprezintă aproape o treime dintre aceştia, au, în medie, mai puţin de un an de experienţă în domeniu.
Serviciile bancare prin telefonul mobil reprezintă o altă posibilitate de distribuţie, dar care nu sunt incluse, deocamdată, în oferta băncilor din ţara noastră.
Preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor, Radu Graţian Gheţea, a declarat, citat de Newsin, că de vreo patru-cinci ani sunt purtate discuţii pentru introducerea serviciilor bancare prin telefonul mobil pe piaţa din România, iar în curând s-ar putea concretiza acest tip de proiect.