BAT: 2 din 3 români se declară pro sustenabilitate

F.D.
Miscellanea / 16 noiembrie 2023

Ileana Dumitru, Director juridic şi afaceri externe, Aria Europa de Sud - Est din cadrul BAT

Ileana Dumitru, Director juridic şi afaceri externe, Aria Europa de Sud - Est din cadrul BAT

51% dintre români au auzit vorbindu-se în ultima perioadă despre ideea de sustenabilitate, iar 2 din 3 dintre aceştia se declară pro sustenabilitate, ceea ce sugerează dezirabilitatea acestui tip de comportament la nivel social. Familia este factorul cheie care influenţează comportamentul sustenabil, iar aproape 3 din 4 români confirmă nevoia de informare, respondenţii indicând drept factori stimulatori pentru un comportament pro sustenabil informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private. Acestea sunt rezultatele celui mai recent studiu IRES, "Comportamente de sustenabilitate ale Românilor", realizat în cadrul campaniei BAT România "Alege Asumat un Oraş Curat".

Potrivit studiului, între cele mai frecvent evidenţiate comportamente sustenabile se numără colectarea şi reciclarea selectivă (98%), achiziţia de electrocasnice cu consum redus de energie (97%), participarea la acţiuni de ecologizare, împădurire, stoparea defrişării (96%), utilizarea de pungi biodegradabile sau ambalaje reciclabile (95%), izolarea termică a locuinţelor (95%), reducerea deşeurilor în urma consumului de alimente (95%) sau utilizarea becurilor de tip led (94%).

Familia este un factor cheie care influenţează comportamentul sustenabil, peste jumătate (53%) dintre cei care îşi autoevaluează deprinderile drept sustenabile declarând că au fost influenţaţi în adoptarea acestora de către familie. De asemenea, factorii pe care românii îî consideră stimulatori pentru un comportament pro sustenabil sunt informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private. Nevoia de informare privind sustenabilitatea este confirmată de aproape 3 din 4 români.

"Un viitor mai bun începe cu fiecare dintre noi şi cu fiecare gest pe care îl facem, la nivel individual. Ne bucurăm ca, prin acest studiu, să oferim un reper important de informare, aşa cum au indicat şi respondenţii, pentru a încuraja comportamentul responsabil la nivel de societate. Sustenabilitatea este în centrul afacerii BAT şi, alături de o strategie foarte clară la nivel de grup şi parametri de evaluare specifici, credem în acţiuni concrete şi exemple de bună practică care pot să contribuie, în mod real, la un viitor mai bun pentru generaţiile următoare", a declarat Ileana Dumitru, Director juridic şi afaceri externe, Aria Europa de Sud - Est din cadrul BAT.

"Ne bucurăm să fim alături de BAT in acest efort de înţelegere şi sprijnire a ideii de sustenabilitate în România. Deşi aparent e un concept de import, sustenabilitatea operaţionalizată, cuantificată şi măsurată se regăseşte în mentalitatea românească fie sub influenţa tradiţiilor dinainte de 1989 pentru generaţia X, fie sub formă de atitudini formate sau transmise sub influenţa familiei, a reţelelor de socializare şi a televiziunii pentru generaţiile Y şi Z. Una dintre concluziile cheie ale studiului este că sustenabilitatea este un concept acceptat social, cu un rol sintetic de orientare atitidinală şi de modelare a unor comportamente proactive privind colectarea şi reciclarea selectivă, consumul redus de energie, grija faţă de mediu şi preocupare pentru viitor. Este de subliniat aici şi aşteptarea românilor privind implicarea şi bunele practici ale companiilor private privind sustenabilitatea," precizează Dan Jurcan, sociolog, director de cercetare IRES.

La nivelul celor 3 entităţi din România, BAT organizează continuu ample acţiuni de protejare şi conştientizare a reducerii consumului de resurse sau de donare pentru reciclare şi reutilizare. BAT organizează permanent în România campanii de colectare selectivă a versiunilor anterioare ale dispozitivelor sale electronice, în peste 360 de puncte de colectare din ţară, iar echipa locală a companiei a participat la plantarea a peste 2.000 de copaci doar în 2023. Totodată, fabrica BAT din Ploieşti a obţinut anul trecut certificarea AWS (Alliance for Water Stewardship), confirmând angajamentul companiei pentru protejarea resurselor de apă.

Potrivit studiului IRES, 54% dintre români spun că în gospodăria lor, adulţii sunt preocupaţi în cea mai mare măsură de economisirea energiei electrice, a apei, colectare selectivă sau alte acţiuni sustenabile.

Sustenabilitatea este asociată cu susţinerea financiară, utilizarea eficientă a resurselor, durabilitate, protecţia mediului, utilizarea resurselor regenerabile, reciclare şi preocupare pentru viitor. Rugaţi să definească conceptul, cei mai mulţi intervievaţi au menţionat "susţinerea financiară a unei idei sau a unui proiect" (18%), iar 15% au precizat că sustenabilitatea se referă la utilizarea eficientă a resurselor, conservarea acestora; mai sunt amintite frecvent şi continuitatea sau durabilitatea (11%), responsabilitatea financiară (7%) sau activităţi benefice pentru mediu şi omenire (6%).

Principalele surse de informare cu privire la acţiuni sustenabile sunt reprezentate de televiziune (6 din 10 respondenţi), site-uri de internet (aproximativ jumătate dintre intervievaţi), reţelele de socializare (3 din 10 participanţi la cercetare), precum şi radio (aproape o cincime dintre respondenţi).

Studiul a fost realizat de IRES în cadrul campaniei BAT România - Alege Asumat un Oraş Curat, iar concluziile sale se bazează pe percepţiile unui eşantion reprezentativ de 1101 respondenţi adulţi. Studiul a fost realizat de IRES în perioada 28 iulie - 4 august 2023, iar echipa de cercetare a folosit metoda de colectare CATI (interviu telefonic asistat de calculator).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb