"British American Tobacco" Plc (BAT) a decis să cumpere "Productora Tabacalera de Colombia" SAS ("Protabaco"), al doilea producător de ţigări din Columbia, plătind în schimb 452 de milioane de dolari.
În urma încheierii afacerii, compania britanică, al doilea producător de ţigări la nivel mondial, va urca de pe locul trei pe locul doi pe piaţa de profil din Columbia. Afacerea va fi finanţată cu lichidităţile existente ale companiei britanice.
"Această investiţie va consolida poziţia noastră pe o piaţă importantă şi va acoperi deficitul strategic pe care îl aveam în America", a declarat Mark Cobben, director pentru America în cadrul BAT.
"Protabaco" a vândut 5,5 miliarde ţigarete în 2010 şi acoperă circa o treime din piaţa locală. Cea mai importantă marcă a sa, Mustang, deţine locul al doilea pe piaţa din Columbia, cu o cotă de aproape 18%.
Anul trecut, BAT a vândut 708 miliarde de ţigări.
Tranzacţia BAT - "Protabaco" trebuie să primească aprobarea autorităţilor de reglementare din sectorul concurenţei.
Columbia este al patrulea producător de ţigări din America Latină, vânzările din această indus-trie fiind de circa 17 miliarde ţigarete în 2010.