"Bayer" AG, cel mai mare producător german de medicamente, a decis să cumpere divizia de consum aparţinând companiei farmaceutice americane "Merck & Co.", pentru care plăteşte 14,2 miliarde dolari. Astfel, "Bayer" îşi întăreşte poziţia pe piaţa produselor de sănătate OTC (over-the-counter).
Compania germană vrea să finanţeze achiziţia cu un credit punte de la "Bank of America", "BNP Paribas" şi "Mizuho". "Bank of America" a fost, de asemenea, consultantul "Bayer" în această tranzacţie, iar "Merck" a lucrat cu "Morgan Stanley".
Potrivit anunţului comun făcut ieri de "Merck" şi "Bayer", cele două companii vor colabora, totodată, la dezvoltarea şi marketingul unei clase de medicamente care include produsul Adempas, realizat de "Bayer" pentru tratamentul hipertensiunii arteriale pulmonare. "Merck" va achita către "Bayer" un miliard de dolari pentru această colaborare şi va face plăţi adiţionale dacă vor fi atinse anumite ţinte de vânzări.
Prin preluarea diviziei "Merck", "Bayer" îşi extinde portofoliul cu antialergicul Claritin şi crema solară Coppertone. Anul trecut, "Bayer" a avut vânzări de 3,9 miliarde euro (5,4 miliarde dolari) pe segmentul medicamentelor care nu necesită reţetă pentru eliberare. Suma reprezintă aproape 9,7% din cifra totală a vânzărilor companiei. În prezent, "Bayer" ocupă locul al doilea mondial pe piaţa medicamentelor OTC (după vânzări), înaintea sa situându-se compania americană "Johnson & Johnson", conform datelor "Bayer".
Divizia "Merck" preluată de compania germană a avut vânzări de 1,89 miliarde dolari în 2013. "Merck" a decis anul trecut să revizuiască activitatea acestei unităţi, urmărind să aloce mai mult capital dezvoltării de noi medicamente.
Potrivit conducerii companiei americane, înstrăinarea diviziei de consum este parte a eforturilor sale menite să asigure faptul că activele din portofoliu se vor alinia strategiei de bază, au potenţial mare la nivelul industriei de profil şi generează valoare pe termen lung pentru acţionari.
În primele trei luni din 2014, profitul net al "Merck & Co." a crescut cu aproape 8%, la 1,71 miliarde dolari, de la 1,59 miliarde dolari în perioada similară din 2013. În acelaşi interval, câştigul "Bayer" a sporit cu 12%, la 2,74 miliarde euro (3,79 miliarde dolari).