BCR Administrare Fond de Pensii în parteneriat cu ASCENTA şi Dorsum va implementa proiectul Clavis, o soluţie software integrată pentru administrarea fondului de pensii obligatorii.
Contractul prevede implementarea a două aplicaţii: Clavis Pension care gestionează membrii fondului şi permite raportarea acumulărilor de pensii şi Clavis Asset cu rol în managementul activelor şi al riscului, plasamentelor pe burse, calculul valorilor activelor şi în obţinerea unor randamente investiţionale maximizate.
Proiectul are ca obiectiv susţinerea activităţii operaţionale a fondului, în condiţii de eficienţă şi randament maxim. Sistemul va acoperi integral funcţionalităţile operaţionale de back-office, front-office şi mid-office ale fondului şi va permite înregistrarea unui număr nelimitat de membrii, gestiunea portofoliilor, monitorizarea limitelor, precum şi generarea de situaţii şi rapoarte obligatorii.
"Acest proiect a fost extrem de interesant, cu foarte multe provocări pentru noi. Datorită raportărilor obligatorii către autorităţile regulatorii şi necesitatea intrării GO Live a sistemului cât mai repede, ASCENTA s-a angajat la respectarea unui program de implementare cu termene strânse" a declarat Emanuel Oană, Financiar Sector Manager ASCENTA, compania de consultanţă IT a Grupului Softwin.
Prima parte a proiectului, implementarea Clavis Pension va fi finalizată în această lună şi va asigura concordanţa cu cerinţele legale. Partea a doua, respectiv aplicaţia Clavis Asset va îndeplini cerinţele specifice ale BCR Administrare Fond de Pensii, oferind în final servicii precum obţinerea de rapoarte, extrase de cont sau consultarea valorii activelor fiecărui membru.
Cele 2 implementări vor avea loc aproape simultan, ceea ce presupune o bună colaborare şi coordonare între echipele de proiect ale ASCENTA - Dorsum, alături de specialiştii BCR. În cadrul ambelor proiecte participă experti atât în problemele de business ale fondurilor de pensii şi ale fondurilor mutuale (asset management), cât şi experţi tehnici cu experienţă în proiecte similare.
Despre BCR Administrare Fond de Pensii
BCR Administrare Fond de Pensii a fost infiintata in luna iunie 2007, cu un capital social initial de 50.000.000 RON.
BCR detine 99,99 % din actiunile BCR Administrare Fond de Pensii. Societatea are ca principale atuuri apartenenta la cel mai puternic grup financiar din Romania - BCR, cu o reputatie solida si cu o echipa de profesionisti de cea mai buna calitate, experienta deosebita in Europa Centrala a Grupului Erste atat in managementul fondurilor de pensii, cat si, fapt foarte important, in managementul activelor, forta de vanzare recunoscuta a Grupului BCR si baza larga de clienti, onestitatea si transparenta relatiei cu acestia.
BCR Administrare Fond de Pensii le propune clientilor sai un parteneriat pe termen lung cu Grupul BCR caracterizat de profesionalism, experienta, stabilitate si soliditate, seriozitate si respect.
Despre ASCENTA
ASCENTA este brandul sub care activează, din noiembrie 2006, divizia de consultanţă IT şi soluţii software specifice din cadrul grupului Softwin. Misiunea ASCENTA este de a oferi consultanţă IT pe procese de business şi soluţii integrate companiilor şi instituţiilor din domeniile: administraţie publică, asigurări, financiar-bancar, logistică-distribuţie, manufacturing, retail, telco şi utilităţi.
ASCENTA este o divizie cu peste 100 de specialişti de top: consultanţi, dezvoltatori, project manageri, specialişti de calitate. ASCENTA continuă experienţa de peste 16 ani a Softwin în domeniu şi îşi propune să devină o forţă pe piaţa regională a soluţiilor complexe de business bazate pe IT.
Despre Dorsum
DORSUM si-a inceput activitatea in Romania 2006 cu obiectivul de a deveni unul dintre principalii furnizori de solutii financiar-bancare de pe piata. Experientele pozitive de pe pietele apropiate din Ungaria si Bulgaria arata ca produsul CLAVIS poate deveni in catva ani lider pe diferite segmente ale pietei bancare si de capital - foduri de investitii, fonduri de administrare a pensiilor private, factorig, trezorerie etc. Societatea urmeaza o stretegie de crestere organica combinata cu parteneriate pe termen lung cu alti furnizori de solutii IT. Referintele si parteneriatele strategice ale DORSUM pot asigura clientii existenti si viitori, ca sistemul informatic si serviciile oferite sunt la cele mai ridicate standarde profesionale si technice.