Caravana "Bună ziua, schimbare!", o iniţiativă comună a Băncii Comerciale Române şi Vodafone România, în parteneriat cu OMNIASIG Vienna Insurance Group şi BCR Asigurări de Viaţă VIG, a parcurs peste 5.000 de km în ultimul an, vizitând 14 comunităţi rurale sau mici urbane din regiunile Muntenia, Oltenia, Moldova, Transilvania, Banat şi Crişana. Locuitorii au beneficiat de acces simplificat la servicii şi produse bancare, de asigurări, de telecomunicaţii şi tehnologii inovatoare, precum şi la ateliere de educaţie financiară şi digitală, dedicate inclusiv copiilor lor, conform unui comunicat de presă al băncii.
"Caravana < < Bună ziua, schimbare! > > este un proiect unic în industria financiară din România, un concept lansat din dorinţa de a creşte gradul de incluziune financiară şi tehnologică. A fost un efort comun şi consistent, BCR şi Vodafone, de a merge în mijlocul oamenilor şi de a deschide un dialog despre cum putem sprijini comunităţile să descopere oportunităţile de dezvoltare.
Caravana ne-a oferit ocazia să vedem cu ochii noştri cum educaţia financiară şi digitală pot prinde rădăcini puternice în comunităţile locale din România. Ne bucurăm că există un interes impresionant în aceste comunităţi: peste 2.000 de persoane au participat activ la atelierele noastre de educaţie financiară şi discuţiile despre sănătate financiară. Numărul ridicat şi implicarea autentică a oamenilor ne arată că se poate şi că avem cu cine să construim o Românie inteligentă financiar, pentru a deveni mai prosperi şi mai rezistenţi în faţa provocărilor financiare. Aşa că nu ne oprim aici! Continuăm pe acest drum, tocmai pentru că de la nivelul acestor comunităţi poate începe cu adevărat schimbarea profundă la nivelul societăţii.
Le mulţumesc partenerilor noştri, Vodafone, OMNIASIG Vienna Insurance Group, BCR Asigurări VIG şi BCR Social Finance, precum şi autorităţilor locale din fiecare comunitate - împreună am arătat că educaţia şi tehnologia pot deschide uşi spre un viitor mai bun," a declarat Dana Dima, vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR
În cele 14 luni de la prima oprire a caravanei, în octombrie 2022, în localitatea Băleni, judeţul Dâmboviţa, au fost organizate 60 de ateliere de educaţie financiară şi digitală, la care au participat peste 2000 de români. Totodată, peste 1.000 de persoane şi-au deschis un cont 100% online, prin George, şi au fost identificate 60 de oportunităţi de finanţare socială pentru antreprenorii locali.
Totodată, caravana "Buna ziua, Schimbare!" a facilitat accesul comunităţilor la servicii de protecţie şi asigurări generale şi de viaţă. În plus, antreprenorii locali au putut afla direct de la experţi cum pot accesa sursele de finanţare europene pentru producţie şi echipamente agricole, în vederea dezvoltării propriilor afaceri.
Impactul demersului la nivelul comunităţilor locale urmăreşte doi piloni principali:
Accesul uşor şi rapid la servicii şi produse financiare BCR din viaţa de zi cu zi, cum ar fi cont curent, carduri, asigurări, digital banking, precum şi pachetele Vodafone de servicii de telecomunicaţii şi tehnologie - telefoane şi accesorii, abonamente şi oferte de telecomunicaţii, care includ servicii mobile, broadband fix şi TV.
Promovarea accesului la informaţii şi resurse pentru educaţie financiară şi digitală, personalizate pentru diferite grupe de vârstă, de la cursuri de responsabilizare financiară şi antreprenoriat în comunităţile rurale, la transformare digitală şi cybersecurity.
Camionul modular este deservit de câte doi experţi, unul financiar-bancar şi unul specializat în telecomunicaţii şi tehnologie. La biroul bancar din cadrul unităţii mobile se pot efectua digital, asistat de consilieri, următoarele operaţiuni:
Deschideri de cont curent şi carduri de debit;
Deschideri de depozite şi conturi de economii;
Solicitări de carduri de credit;
Acces la digital banking;
Solicitări pentru credite de consum, precum şi refinanţări şi restructurări;
Asigurări de venituri, de şomaj şi de incapacitate de muncă;
Asigurări de protecţie a bunurilor personale, PAD şi facultativă de locuinţă;
Asigurări de călătorie;
Consiliere şi asistenţă pentru gama extinsă de servicii bancare, inclusiv pentru finanţare în mediul rural prin BCR Social Finance şi leasing prin BCR Leasing.
De asemenea, camionul modular este dotat cu două echipamente bancare (ATM şi APT), care pot oferi următoarele operaţiuni:
Eliberare lei sau euro, în numerar;
Depunere numerar în calitate de persoană fizică - în conturile curente, conturile de rambusare credit, conturile de economii sau în conturile altor persoane;
Plata numerar a facturilor curente către furnizori;
Reîncarcare cartele Vodafone;
Eliberare mini extras;
Interogare sold;
Schimbare PIN.
În ceea ce priveşte zona de tehnologie şi telecomunicaţii, clienţii au putut accesa ofertele de abonamente pentru servicii fixe (internet şi televiziune) şi pe cele de servicii mobile, au putut testa şi achiziţiona dispozitivele disponibile pe platforma comercială Easytech (televizoare, tablete, trotinete, aspiratoare robot, etc.), şi şi-au putut plăti factura sau reîncărca cartela în aplicaţia My Vodafone sau la aparatul multifuncţional BCR.