Profitul operaţional al "Volkswagen" AG, cel mai mare producător auto din Europa, a crescut de peste trei ori în primul trimestru din 2011, în baza vânzărilor din China.
Compania germană a avut un câştig înainte de interese minoritare şi taxe de 2,91 miliarde euro (4,27 miliarde dolari) în intervalul menţionat, faţă de 848 milioane de euro în trimestrul întâi din 2010. Analiştii preconizau un profit de 2,08 miliarde euro. Profitul net a fost de 1,6 miliarde euro, faţă de 423 milioane de euro în primele trei luni ale anului trecut.
Divizia cehă a companiei germane, "Skoda", a obţinut un profit operaţional de 187 milioane de euro în primele trei luni din 2011, comparativ cu 100 de milioane de euro anul trecut. Divizia spaniolă Seat a avut pierderi de 12 milioane de euro, faţă de 110 milioane de euro în trimestrul întâi din 2010.
Vânzările totale ale companiei "Volkswagen" au sporit cu 31% în trimestrul întâi, la 37,5 miliarde euro. Volumul vânzărilor a crescut cu 14%, la 1,99 milioane de unităţi, pe fondul cererii mari pentru modelele A7, Tiguan şi noua versiune A8.
Cererea din China va susţine creşterea veniturilor şi a profitului operaţional în acest an, a declarat directorul general al grupului german, Martin Winterkorn.
Pentru întregul an curent, grupul anticipează vânzări cu 5% mai mari decât cele de anul trecut, când cifra a fost de 7,2 milioane de autovehicule.