Educaţia financiară este încă un subiect la care şcoala românească este deficitară, însă, există acţiuni prin care se fac paşi mici, dar importanţi către crearea unei curricule axate pe nevoile copiilor.
Potrivit comunicatului primit la redacţie, invitatul Ramonei Raduly, manager comunicare al Narada şi jurnalist, în podcastul Leadership cu sufletul: Conversaţii cu vocile importante din business, care sprijină educaţia a fost Benjamin Turquin. El a vorbit mult despre anii săi de formare, despre sprijinul primit din partea părinţilor, dar şi a societăţii, dar mai ales despre viitorul de care suntem responsabili cu toţii. Benjamin Turquin este CEO-ul companiei BRD Asigurări de Viaţă, una dintre companiile din mediul de business ce sprijină organizaţia Narada, finanţând deja de peste trei ani educaţia din ţara noastră. Benjamin Turquin s-a implicat atât prin acţiuni de voluntariat, cât şi de mentorat, în acest domeniu. Una dintre cele mai importante lecţii pe care le-a învăţat de la părinţi, spune el, a fost implicarea în comunitate. A crescut într-o casă în care voluntariatul şi simţul civic erau extrem de importante şi chiar şi azi, viaţa părinţilor săi se învârte în jurul comunităţii. Astfel, ajuns în România, a simţit de la bun început că stă în puterea sa să facă mai mult. "Dacă un francez vine şi investeşte în educaţia din România, ar trebui să ne fie puţin ruşine", a plasat la fileu Ramona Raduly provocarea pentru acest podcast, însă Benjamin Turquin a spus că e de datoria fiecăruia dintre noi să ne gândim la evoluţia comunităţii în care ne dezvoltăm. Tot el susţine că educaţia ne dă posibilitatea de a fi cetăţeni ai lumii, nu doar ai unei ţări sau ai unui continent, doar prin educaţie putem evolua, putem cunoaşte, putem decide singuri regulile jocului.
BRD Asigurări a susţinut financiar această şcoală în campania "Împreună Pentru Şcoala Noastră", când profesorii, elevii şi părinţii au organizat un târg şcolar cu scopul de a strange resurse pentru a reface curtea şcolii, o primă urgenţă între cele multe legate de infrastructură şi de siguranţa copiilor la ore. Ulterior, o parte a echipei BRD Asigurări de Viaţă, însoţită de naradieni, a mers în comunitate şi a susţinut o serie de workshop-uri cu elevii pe teme de educaţie financiară. Prima intervenţie a avut loc la Şcoala Gimnazială din comuna Vlădeşti, judeţul Argeş, acolo unde comunitatea înfruntă nenumărate provocări materiale.
"Benjamin Turquin şi echipa BRD Asigurări de Viaţă reprezintă pentru noi un exemplu de implicare, de loialitate, de determinare. Ne sunt alături de mai bine de trei ani şi nu s-au dat niciodată înapoi de la a face lucruri. Au înţeles pe deplin misiunea noastră şi ne-au susţinut. Avem nevoie de astfel de oameni, avem nevoie de mentori, avem nevoie de implicare pentru că, aşa cum spunem mereu, puterea celor mulţi e nepreţuită şi doar aşa putem face bine în educaţie", declară Raluca Jianu, CEO Narada.
Organizaţia Narada a luat fiinţă în urmă cu mai bine de cinci ani, Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o ţară în care fiecare copil are acces la o educaţie de calitate, care să-l pregătească pentru succesul în viaţă şi în carieră.