Lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov, care va fi realizată în concesiune, vor începe în februarie 2010, urmând ca asocierea ce va realiza proiectarea, construcţia şi operarea tronsonului să fie cunoscută cel mai probabil în această săptămână, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, într-o conferinţă de presă. "Încă nu a fost selectat consorţiul care va realiza acest tronson, pentru că este un proiect extrem de complicat, iar comisia de selecţie cere permanent lămuriri celor două consorţii rămase în competiţie. Cred însă că ne apropiem de momentul selectării câştigătorului, însă lucrările nu vor începe în acest an pentru că firma care va câştiga va trebui să realizeze proiectul tehnic şi alte studii, deoarece este o lucrare care implică multe tuneluri, precum şi multe lucrări de artă. Cred că în luna februarie a anului viitor vor începe efectiv lucrările", a spus Berceanu.
Ofertele finale pentru intrarea în cursa pentru selectarea concesionarului tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov au fost depuse de consorţiile Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia), Bilfinger Berger (Germania) - Porr (Austria) şi Strabag (Austria). Pentru construcţia tronsonului Comarnic - Braşov au fost depuse iniţial 12 oferte, cele mai mari companii de construcţii asociindu-se pentru a câştiga licitaţia. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, citată de Agerpres, câştigătorul licitaţiei va proiecta, construi şi întreţine autostrada pe o perioadă de aproximativ 30 de ani, costurile pentru proiectare şi construcţie fiind estimate la circa un miliard de euro (fără TVA). Având în vedere că acest tronson va fi concesionat, în funcţie de modalitatea de concesionare, fie taxă impusă de consorţiu, care va concesiona celor care utilizează drumul, fie statul român va plăti direct compania pe perioada de concesiune, costurile totale ar putea ajunge la circa trei miliarde euro