Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, a publicat a cincea editie consecutiva a raportului de sustenabilitate, ce urmăreşte acţiunile şi rezultatele anului trecut. Potrivit unui comunicat la redacţie, compania a făcut progrese în reducerea amprentei de carbon, în special în fabrica din Ploieşti, prin investiţii în procesele tehnologice şi eficientizarea utilizării resurselor în producţia de bere.
"Progresele pe care le-am făcut în direcţia sustenabilităţii completează performanţele financiare solide din 2023 şi deşi a fost an turbulent pe plan macroeconomic, am continuat investiţiile în proiectele ce reduc amprenta de carbon. Strategia noastra de sustenabilitate urmăreşte trei piloni - oamenii, mediul înconjurător şi consumul responsabil de alcool. De-a lungul anului trecut, am avut campanii de CSR şi sustenabilitate ce s-au bucurat de atenţie şi recunoastere publica, iar aici amintim Slomo la volan si Trash into Art, demersuri prin care am adus în discuţie toleranta zero pentru alcool la volan şi importanţa reciclarii. Spiritul sustenabilităţii este strans legat cu cel al prieteniei, o valoare pe care o promovăm în organizaţia noastră, în relaţiile cu partenerii, dar şi faţă de mediul înconjurător şi comunităţile din care facem parte, ", a declarat Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director.
În fabrica din Ploieşti, Bergenbier S.A. a scăzut emisiile de carbon cu 22% faţă de anul anterior, iar în procesul de producţie s-a consumat cu 3,2% mai puţină energie electrică şi cu 6,64% mai puţină energie termică. Fabrica a redus cu aproximativ 34% şi deşeurile generate şi a reciclat aproape în totalitate cantitatea de anul trecut. În ceea ce priveşte deşeurile menajere, sunt deja patruani de când producătorul nu le mai trimite la groapa de gunoi.
"Pentru a fi sustenabili trebuie sa fim in primul rand eficienti si pot spune ca 2023 a fost pentru fabrica din Ploieşti încă un an de performanta şi eficientizare, atât din punct de vedere
energetic, cât şi al emisiilor de carbon. Toate aceste rezultate sunt rodul muncii unei echipe de profesionişti, oameni responsabili şi preocupaţi permanent de ce se întâmplă în jurul nostru. Nu în ultimul rând, implementarea unei strategii coerente şi a planului de investiţii ambiţioase ce vizează atât tehnologii noi, cât şi capabilităţi crescute pentru oameni, sunt alte elemente care stau la baza acestor rezultate remarcabile. Concret, anul trecut, aproape jumătate din proiectele planificate pentru a fi implementate în fabrica din Ploieşti au vizat sustenabilitatea, ele
reprezentând o treime din valoarea totală a capitalului alocat. Personal, sunt mandru de tot ceea ce am realizat împreună şi am încredere că echipa Bergenbier S.A. este pe drumul corect
al sustenabilităţii!", a completat Iulius Chiriac, Supply Chain Director.
Strategia de sustenabilitate a companiei se concentrează şi pe zona de reciclare, iar Bergenbier S.A. s-a implicat activ încă de la începuturile dezvoltării Sistemului de Garanţie Returnare, fiind unul dintre producătorii de bere care au susţinut implementarea acestui proiect în România. De asemenea, în 2023 compania şi-a dezvoltat portofoliul de produse non-alcoolice cu două noi variante pentru Stella Artois şi Staropramen, ajungând astfel la nouă sortimente pe care le oferă celor ce nu consumă alcool.