Reporter: De ce aţi relocat magazinul din Cocor în Calea Victoriei?
Claudiu Bologa: Ne-am mutat, întrucât în Calea Victoriei putem să ne exprimăm mai bine cu ceea ce avem şi ceea ce producem noi şi designerii noştri. Aici este publicul ţintă. Suntem mai relaxaţi pentru că nu mai stăm într-un complex unde trebuia să avem înţelegere cu ei, să facem evenimente, să închidem şi să deschidem când vor ei. Aici este mult mai bine.
Reporter: Care a fost investiţia pentru redeschiderea magazinului?
Claudiu Bologa: În mare, investiţia depăşeşte 800.000 de euro.
Reporter: Intenţionaţi să deschideţi şi alte magazine pe lângă cele 17 pe care le aveţi în prezent?
Claudiu Bologa: Nu avem acum în plan să deschidem noi magazine. Aşteptăm să vedem ce ne oferă piaţa, nu vrem multe magazine, ne dorim să avem magazine de calitate, să fim la dispoziţia clientului. Cât despre locaţii, preferăm zonele stradale, nu centrele comerciale.
Reporter: Aveţi în plan inaugurarea unor magazine în alte ţări?
Claudiu Bologa: Avem unele planuri, dar încă nu suntem hotărâţi.
Reporter: Exportaţi bijuterii către alte pieţe?
Claudiu Bologa: Exportăm, dar serie mică. Noi lucrăm şi tantal şi aur, iar comenzile sunt puţine.
Reporter: Câţi angajaţi aveţi?
Claudiu Bologa: În atelier avem în jur de 50 de designeri şi bijutieri, iar în toată firma sunt circa 200 de angajaţi, cu potenţial de dezvoltare a numărului, în funcţie de numărul de magazine, de ceea ce ne oferă piaţa şi de cererea pieţii.
Reporter: Ce alte produse veţi lansa în anul 2014?
Claudiu Bologa: Pentru 2014 aşteptăm o colecţie de primăvară-vară. Deja se lucrează la această colecţie, totul este pe temă spirituală, simbolistică, pe linia de amulete, piese care aduc noroc.
Reporter: Cum a evoluat piaţa în perioada de criză?
Claudiu Bologa: Noi am funcţionat constant, în piaţă criza se simte, dar luând în considerare brandurile mari, vânzările noastre sunt mai bune. Oamenii au început să se uite întâi la calitate, la design, la partea spirituală şi apoi la preţ. Noi nu vindem brand, nu vindem preţ de brand, vindem preţ de bijuterie, de creaţie şi de muncă depusă în ateliere.
Reporter: Adică bijuteriile din magazinele Sabion au preţuri mai mici decât cele din alte magazine de profil?
Claudiu Bologa: Bijuteriile sunt la preţ de primă mână, pentru că nu suntem distribuitori, suntem producători. Colaborăm doar cu domnul Gianno Lazzaro, căruia îi vindem bijuteriile, dar tot la preţ de producător.
Reporter: Sabion este o afacere de familie?
Claudiu Bologa: Da, Sabion este o afacere de familie şi soţia mea este implicată în acest business.
Reporter: Care este profilul clientului Sabion?
Claudiu Bologa: Clienţii magazinelor noastre sunt oamenii cărora le place frumosul, care au o situaţie financiară peste medie şi iubesc arta bijuteriilor.
Reporter: Care este cea mai scumpă piesă prezentă în magazinele Sabion?
Claudiu Bologa: În magazinele Sabion găsiţi piese care costă între 300 şi 50.000 de euro.
Reporter: Care este cel mai scump produs vândut?
Claudiu Bologa: Avem bijuterii vândute la 30.000 de euro, chiar şi la 50.000 de euro, dar nu peste 100.000 de euro. Nu avem piese care să depăşească 100.000 de euro. Acestea pot fi realizate doar la cerere.
Reporter: Designerii cu care lucraţi sunt români sau internaţionali?
Claudiu Bologa: Lucrăm doar cu designeri români, încercăm să găsim tinere talente, pe care să le valorificăm la noi în ţară.
Reporter: De câţi ani lucraţi împreună cu domnul Gianni Lazzaro?
Claudiu Bologa: De zece ani.
Reporter: Unde sunt fabricate produsele Sabion?
Claudiu Bologa: Bijuteriile Sabion sunt fabricate în atelierele din Târgu Mureş şi acolo vor rămâne pentru moment.
Reporter: Ce urmează după premiul câştigat în anul 2011, pentru cel mai frumos magazin din lume?
Claudiu Bologa: Vom încerca să participăm şi la alte concursuri, inclusiv cu magazinul din Calea Victoriei, ne dorim şi critici, care ne ajută să devenim profesionişti.
Reporter: Care este perioada cea mai bună a vânzărilor?
Claudiu Bologa: De obicei luna decembrie. Sunt trei luni pe an în care avem vânzări foarte mari. Totul depinde de noi, de consilierii noştri de vânzări, de piaţă şi de designerii cu care lucrăm.
Reporter: Ce aşteptări aveţi de la piaţa de profil?
Claudiu Bologa: Piaţa bijuteriilor de serie are un declin, dar nu mare, dar bijuteriile de calitate vor merge şi vor merge tot mai bine. În prezent, câştigă calitatea în faţa preţului.
Reporter: Cât de interesaţi sunt tinerii de meseria de bijutier?
Claudiu Bologa: Sunt pasionaţi, dar nu în număr mare, pentru că vorbim despre o meserie exclusivistă. Mulţi o transmit ca pe o tradiţie de familie, din generaţie în generaţie.
Reporter: Vă mulţumesc!