MerchantPro, platformă SaaS pentru eCommerce, a analizat performanţele din săptămâna dinaintea campaniei Black Friday de anul acesta. Studiul confirmă consolidarea fenomenului de Black Week ca un eveniment de shopping extins, care captează interesul consumatorilor timp şapte zile.
Potrivit comunicatului primit la redacţie, datele colectate dintr-un eşantion de aproximativ 1000 de magazine online locale arată o creştere de 5% a numărului de comenzi şi 18% în venituri faţă de săptămâna echivalentă a anului trecut. Totodată, valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu 12%, ceea ce indică o disponibilitate sporită a consumatorilor de a investi în produse de calitate.
Extinderea intervalului de reduceri a fost practicată şi anul trecut, însă acum, modelul de Black Week s-a conturat ca o strategie eficientă pentru tot mai mulţi comercianţi, care
au început reducerile din timp şi le-au continuat până luni, de Cyber Monday.
Tendinţa reflectă o adaptare crescută a consumatorilor la reducerile pe parcursul întregii săptămâni şi o abordare mai echilibrată a achiziţiilor, ceea ce a condus la un volum de comenzi şi venituri mai mare faţă de anii anteriori.
În ziua de Black Friday propriu-zisă, vineri, 8 noiembrie, numărul tranzacţiilor a stagnat, dar valoarea medie a coşului a urcat cu 24%, reflectând o atenţie mai mare a cumpărătorilor către produse premium. Astfel, veniturile din această zi au crescut cu 24% faţă de Black Friday-ul anterior.
"Observăm în continuare o maturizare a pieţei, în care cumpărătorii îşi planifică achiziţiile de Black Week mai raţional, fiind atraşi de ofertele extinse pe mai multe zile. Această schimbare s-a tradus într- un impact pozitiv şi pentru magazinele online, care beneficiază de o distribuţie mai echilibrată a tranzacţiilor pe parcursul întregii săptămâni, dar şi de venituri mai mari", afirmă Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Dinamica cea mai interesantă s-a observat în acest an duminică, pe 10 noiembrie, când numărul tranzacţiilor au fost cu doar 15% sub cele de vineri, un raport record pentru o zi din săptămâna
neagră raportat la vârful înregistrat în ziua tradiţională de Black Friday.
Valoarea coşului mediu la nivel de săptămână a fost în acest an 64 euro, faţă de 57, anul trecut. În ziua de Black Friday însă, valoarea medie s-a situat la 73 euro, cu 24% mai mare faţă de nivelul de anul trecut.
Cea mai mare comandă înregistrată de magazinele din platforma MerchantPro a fost în valoare de 30.000 euro, într-un magazin online B2B.