Cel mai mare producător mondial de automobile de lux, BMW AG, a anunţat majorarea dividendelor pentru 2014, după ce profitul său a depăşit estimările analiştilor, transmit MerketWatch şi Reuters, conform Agerpres.
"Cererea record pentru vehiculele noastre în întreaga lume a majorat vânzările", a afirmat şeful companiei germane, Norbert Reithofer.
Anul trecut, profitul net al BMW a urcat la 5,82 miliarde de euro (6,19 miliarde de dolari), de la 5,33 miliarde de euro în 2013. Compania va majora dividendele pentru 2014 la 2,90 euro, de la 2,60 euro în 2013. Investitorii şi analiştii aşteptau o creştere mai mare a dividendelor: 3,30 euro/titlu.
Veniturile din vânzări au crescut cu 5,7% anul trecut, la 80,4 miliarde de euro, de la 76,1 miliarde de euro în 2013.
Profitul operaţional a ajuns la 9,1 miliarde de euro, în timp ce analiştii estimau 8,96 miliarde de euro. Marja profitului operaţional s-a situat la 9,6% anul trecut, nivel similar cu cel înregistrat de rivala "Audi".
Şi în acest an grupul BMW (mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce) aşteaptă majorarea volumului vânzărilor sale, după ce acesta au urcat cu 7,9% în 2014, la 2,1 milioane de vehicule. Brandul BMW a vândut un număr record de automobile anul trecut - 1,81 milioane - datorită creşterii cererii pentru SUV-ul X5 cu 37% şi a majorării livrărilor în Europa cu 6,4%.
În 2014, "Audi" a vândut 1,74 milioane de vehicule, iar "Mercedes-Benz" a livrat 1,65 milioane de unităţi.
Conform estimărilor IHS Automotive, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule în 2020, faţă de 2,1 milioane pentru "Audi" şi 1,95 milioane pentru "Mercedes".