"Bayerische Motoren Werke" AG (BMW), cel mai mare constructor mondial de autoturisme de lux, a înregistrat, în trimestrul al doilea din anul curent, cea mai mare profitabilitate din ultimii trei ani, din operaţiunile de producţie auto, pe fondul cererii de SUV-uri X5 şi al vânzărilor din China.
Marja de profit operaţional a diviziei producătoare de autoturisme a BMW a fost de 11,7% în perioada menţiontă, mai ridicată decât cele de 9,9%, respectiv 7,9%, înregistrate de rivalii "Mercedes" şi "Audi".
Profitul operaţional al BMW a crescut cu 26% în trimestrul al doilea din 2014, la 2,6 miliarde euro. Analiştii estimau numai 2,25 miliarde euro. Vânzările companiei germane au sporit cu 1,8%, la 19,9 miliarde euro.
Anul acesta, BMW a lansat 16 modelele noi sau restilizate. Volumul vânzărilor celor trei branduri ale grupului german (BMW, Mini şi Rolls-Royce) a crescut cu 8,3% în trimestrul al doilea, la recordul de 458.000 vehicule. În primul semestru din 2014, livrările grupului s-au majorat cu 6,9%, la 1,03 milioane de unităţi.
Pentru acest an, obiectivul BMW este să realizeze vânzări de peste două milioane de vehicule, după ce a livrat un număr record de 1,96 milioane de modele Mini, Rolls Royce şi BMW în 2013.