• Doi clienţi din Singapore pretind că au avut pierderi de 11 milioane de dolari din cauza BNP
"BNP Paribas Wealth Management" a fost acţionată în instanţă de doi foşti clienţi din Singapore, de pe segmentul private banking, care pretind că au fost înşelaţi atunci când au investit în produse cu risc ridicat, care le-au adus pierderi de 11 milioane de dolari.
Potrivit plângerii depuse la Curtea Supremă din Singapore, omul de afaceri indonezian Henry Djuhari şi soţia sa Nathaline Lie Djuhari acuză de fraudă divizia "BNP Paribas Wealth Management" şi pe Wee Wan Tin, directorul general al operaţiunilor acesteia în Singapore, din cauza pierderilor pe care le-au avut de pe urma investiţiilor făcute, în 2007, în produse cu maturitatea la doi ani, care au legătură cu acţiunile "Intel" Corp., "Advanced Micro Devices" Inc. şi "Dell" Inc.
Familia Djuharis a investit 79 de milioane de dolari în produsele vândute de "BNP Paribas" în perioada august 2006 - iulie 2007. Pierderile suferite de investitori au fost generate de criza financiară globală, respectiv de decizia familiei de a vinde investiţiile.
Potrivit BNP, familia Djuharis şi-a exprimat în mod voluntar consimţământul pentru asumarea riscurilor presupuse de investiţii. Dar, investitorii susţin că nu au fost înştiinţaţi cu privire la faptul că plasamentele nu sunt lichide.
Băncile private din Asia sunt ţinta proceselor de fraudă din partea investitorilor. În asemenea cazuri au fost implicate diviziile locale ale "Citigroup" Inc. şi "Société Générale" SA.
În luna octombrie, doi bancheri de top din cadrul "Société Générale", divizia din Singapore, au fost acţionaţi în instanţă pe motiv că au facut pariuri greşite pe valute, ceea ce aproape că a lasat fără bani un cont de 10 milioane de dolari al unui client. Acesta din urma pretinde că pierderile i-au fost ascunse ani de zile. Clientul băncii, Chan Leong Cheng, vrea să recupereze, în urma procesului, 8 milioane de dolari.