Compania Boeing a reluat testele pentru avionul său cu fuzelaj larg 777X, a cărui producţie este mult întârziată, marcând primul zbor de testare de la suspendarea flotei, în august, din cauza unei defecţiuni la structura de montare a motorului principal, relatează Reuters.
Suspendarea testelor a avut loc la doar cinci săptămâni după ce compania a început zborurile de certificare pentru modelul 777-9, având oficiali ai autorităţii americane de aviaţie la bord. Potrivit Boeing, reprezentanţii Administraţiei Federale a Aviaţiei (FAA) nu au fost prezenţi la bordul zborului care a avut loc joia trecută.
777X este succesorul modelului 777, unul dintre cele mai de succes avioane de lung curier comercial produse de Boeing. Compania planifica iniţial livrarea primului 777X către clientul inaugural al aeronavei, Qatar Airways, în 2020.
Prima livrare a modelului 777-9 a fost însă amânată pentru 2026, urmând ca modelul mai mic, 777-8, şi o versiune cargo să fie lansate ulterior, în decursul deceniului, scrie Reuters.
Printre alţi clienţi ai modelului 777X se numără Emirates, Lufthansa, Singapore Airlines şi Cathay Pacific Airways.
Boeing are înregistrate 481 de comenzi pentru 777X, inclusiv 170 din partea Emirates şi 60 de la Qatar Airways, conform datelor furnizate de Cirium, o companie de analiză în industria aviaţiei.
Avionul de testare 777-9 a efectuat joi un zbor dus-întors de la Boeing Field din Seattle la Moses Lake, Washington, menţionează Reuters.
"Continuăm să derulăm un program riguros de teste pentru a demonstra siguranţa, performanţa şi fiabilitatea modelului 777-9," a declarat Boeing după aterizarea avionului.
Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze despre performanţa avionului în timpul zborului de testare.
Opinia Cititorului