BOGDAN MAIOREANU, ANALIST ETORO:  "Industria luxului îşi revine: vânzările depăşesc nivelul de dinaintea pandemiei"

G.D.
Piaţa de Capital / 2 martie 2023

"Industria luxului îşi revine: vânzările depăşesc nivelul de dinaintea pandemiei"

Genţile de designer şi alte produse din piele, bijuteriile de lux, ceasurile şi îmbrăcămintea de lux conduc creşterile din industria luxului după pandemie, conform unui comunicat remis redacţiei. Materialele de calitate superioară, măiestria şi mult apreciatele linii estetice continuă să readucă clienţii în magazine, deoarece articolele de lux, cu formele lor uşor de recunoscut sau însemnele mărcii conferă unicitate şi statut. Anul trecut, vânzările din industria luxului au depăşit nivelul de dinaintea pandemiei, în ciuda multiplelor crize cu care s-au confruntat economiile lumii.

Potrivit sursei citate, un studiu recent a arătat că jumătate dintre cumpărătorii produselor de lux sunt dispuşi să considere că luxul accesibil este un lux veritabil şi să nu folosească preţul ridicat ca indicator al luxului adevărat, în timp ce cealaltă jumătate nu consideră că luxul accesibil este un lux real. Din acest ultim grup, cumpărătorii chinezi de produse de lux sunt cei mai predispuşi să declare că luxul înseamnă produse scumpe. Faptul că îşi pot permite preţurile ridicate ale bunurilor de lux este un indicator al valorii şi succesului lor personal. În 2022, cea mai mare piaţă pentru bunurile de lux de uz personal a fost SUA (98 de miliarde de euro cifră de afaceri), cu principalul oraş New York. Ea este urmată de China continentală (59 de miliarde de euro) cu Beijing. La mare distanţă se află Japonia (Tokyo), Italia (Milano), Coreea de Sud (Seul) şi Franţa (Paris), în intervalul 24-20 de miliarde de euro.

În 2022, cumpărătorii nu s-au temut de etichetele de preţ de mii de dolari ale hainelor şi genţilor de designer, împingând piaţa către vânzări record şi o creştere de 22% de la an la an. Piaţa bunurilor de lux de uz personal este inima întregii industrii a luxului. Toate categoriile de bunuri de lux de uz personal au înregistrat performanţe bune, cu rate de creştere de două cifre în toate categoriile.

Bijuteriile şi ceasurile de lux, marochinăria şi îmbrăcămintea conduc revenirea după pandemie. Modelele iconice şi noile produse în vogă au fost cele mai dorite articole, potrivit Bain & Co. Semnele de marcă uşor de recunoscut (fie că este vorba de o anumită formă, o piesă de metal specifică, un material sau o monogramă) au rămas populare. Produsele mici din piele au câştigat şi mai mult teren. În ceea ce priveşte cumpărătorii, este mai probabil ca femeile să viziteze magazinele de lux online decât bărbaţii. Ambele sexe sunt cel mai bine reprezentate în grupa de vârstă 25-34 de ani - 10,5% din totalul vizitatorilor magazinelor sunt femei, iar 9,8% sunt bărbaţi din această grupă de vârstă, arată un studiu de piaţă.

Într-un top al celor mai populare branduri de lux în 2023, Gucci, aparţinând conglomeratului Kering (KER.PA), a fost nominalizat pe primul loc, fiind iubit atât de femei, cât şi de bărbaţi. Acesta este urmat de Dior aparţinând conglomeratului LVMH, Chanel - companie nelistată, Louis Vuitton - LVMH (MC.PA) şi Hermes (RMS.PA).

Gucci este marca emblematică pentru Kering, reprezentând jumătate din veniturile grupului şi trei sferturi din profitul său. Dar vânzările sale au scăzut cu 14% în trimestrul al patrulea, din cauza Chinei, ceea ce a dus la o scădere de 7% a veniturilor grupului, un lucru rar întâlnit pentru o marcă de lux. Din fericire, Kering se poate baza pe Saint Laurent (+31%), ale cărui venituri au depăşit pragul de 3 miliarde de euro, pe Balenciaga, care înregistrează de asemenea o creştere de două cifre a veniturilor şi într-o măsură mai mică, pe Bottega Veneta, subliniază sursa citată.

Concurentul său direct, LVMH, cea mai mare companie de produse de lux din lume, a publicat din nou rezultate record pentru 2022, cu un profit net de 14 miliarde de euro, cu două miliarde mai mult decât în 2021. Cifra de afaceri este de 79 de miliarde de euro, în creştere cu 23%. Divizia de modă şi marochinărie, cu mărcile Louis Vuitton, Dior, Celine etc., a fost cea care a impulsionat vânzările, care au crescut cu 25%, la 38 de miliarde de euro. O iniţiativă rară a gigantul luxului, care în mod tradiţional nu oferă cifre pentru mărcile sale, a dezvăluit că marca sa emblematică, Louis Vuitton, a depăşit pentru prima dată 20 de miliarde de euro în vânzări, reprezentând aproximativ un sfert din totalul veniturilor.

În Europa, industria îşi revine, datorită unei cereri locale puternice, ajutată într-o mai mică măsură de turism. La nivel mondial, magazinele monobrand au fost impulsionate de dorinţa clienţilor de a reveni la cumpărăturile în persoană. Vânzările online au crescut cu 20% din 2021 până în 2022, ajungând la o valoare estimată de 75 de miliarde de euro. Cota de piaţă a canalului online a rămas apropiată de cea din 2021. Analiştii consideră că perspectivele de creştere continuă, China fiind bine poziţionată pentru a-şi recăpăta poziţia dominantă după încheierea politicii Zero Covid. Până în 2030, se preconizează că industria va avea rate de creştere anuale de 5 până la 7%, spune Bain & Co, se menţionează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb