Grupul canadian "Bombardier" Inc. renunţă la 1.750 de locuri de muncă, din care 1.000 în Montreal, în condiţiile în care se confruntă cu slăbirea cererii pentru avioanele sale.
Dată fiind această evoluţie, compania se pregăteşte să reducă ritmul de producţie pentru avioanele private Global 5.000 şi 6.000, ca să facă faţă scăderii cererii pe pieţele emergente, precum China şi Rusia. La liniile de producţie a avioanelor Global 5.000 şi 6.000 de la facilităţile Bombardier din Toronto, Montreal şi Belfast lucrează aproximativ 4.500 de angajaţi.
Eric Martel, preşedintele "Bombardier Business Aircraft", a declarat, referindu-se la cumpărătorii ruşi de avioane private: "În mod clar, petrolul le limitează puterea de cumpărare. O mare parte din oligarhi au făcut avere din petrol, iar acum preţul petrolului este supus presiunilor. De asemenea, în prezent este dificil să scoţi bani din Rusia. Toate acestea puse laolaltă duc la încetinirea pe care o vedem acum".
Eric Martel mai afirmă că vânzările de avioane private au înregistrat un boom în Rusia până anul trecut, când preţul petrolului a început să scadă. În plus, aprecierea dolarului cu 21% în raport cu euro a afectat şi cererea în Europa Occidentală.
"Aceşti doi factori, încetinirea pieţelor din China şi Rusia, precum şi efectul dolarului puternic în zona euro fac ca piaţa internaţională să fie una modestă în prezent", a spus Martel, adăugând însă că Bombardier beneficiază de o cerere bună din partea pieţei americane.
Preţul de listă al unui avion Global 5000 este de 50,4 milioane de dolari, iar modelul Global 6000 costă 62,3 milioane de dolari.