Pe lângă concedierea a mii de angajaţi, gigantul din domeniul ingineriei, Robert Bosch, a anunţat şi reducerea orelor de lucru pentru unii dintre angajaţii săi din Germania, transmite DPA.
Aproximativ 10.000 de angajaţi ai Bosch sunt afectaţi aceste măsuri drastice, a declarat astăzi, un purtător de cuvânt al Bosch pentru DPA.
Cei mai mulţi angajaţi afectaţi au contracte pentru 38-40 de ore de muncă pe săptămână. În urma reducerii orelor de lucru, şi salariile vor scădea în mod corespunzător.
Concret, de la 1 martie 2025, angajaţii de la sediul Bosch din Gerlingen, o suburbie a oraşului Stuttgart, şi de la facilităţile Bosch din Stuttgart vor lucra doar 35 ore pe săptămână.
Subsidiara Bosch Engineering va fi printre diviziile afectate. Din octombrie, 2.300 de angajaţi dintr-o divizie a companiei lucrează în prezent 37 de ore pe săptămână, faţă de cele 40 standard. Conform noilor planuri, programul lor de lucru va fi redus la 36 de ore pe săptămână.
Anunţul a fost criticat de Frank Sell, şeful Consiliului angajaţilor de la divizia care furnizează piese auto a Bosch. "Am ajuns la un un nou nivel scăzut al cooperării noastre cu conducerea, ca rezultat al intervenţiei unilaterale a companiei în nivelul de plată al angajaţilor", a spus Sell. Acesta a adăugat: "Vom organiza acum rezistenţa noastră faţă de aceste planuri la toate nivelurile".
Vineri, Robert Bosch a anunţat că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, cel mai recent indiciu al dificultăţilor din industria auto germană, afectată de cererea slabă şi de concurenţa din China.
Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, ar urma să renunţe la 3.500 de angajaţi până la finalul lui 2027 la divizia sa de servicii informatice, jumătate fiind la unităţile din Germania, pe fondul cererii slabe pentru sisteme de asistenţă de conducere inteligentă şi soluţii pentru conducere automată.
De asemenea, 750 de angajaţi ar urma să fie concediaţi până în 2032 la uzina din Hildesheim, în Germania. În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcţie la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajaţi, în perioada 2027 - 2030.
Consiliul angajaţilor Bosch şi sindicatul IG Metall şi-au exprimat ferm opoziţia faţă de planurile companiei de a concedia angajaţi în cadrul măsurilor de reducere a costurilor. "Ne vom organiza rezistenţa la acele fabrici la toate nivelurile", a afirmat Frank Sell, adjunctul şefului Consiliului angajaţilor.
Continental, Robert Bosch GmbH şi ZF Friedrichshafen AG îşi reduc cheltuielile pentru a face faţă declinului din sectorul auto. Clienţii lor, inclusiv Volkswagen AG şi Mercedes-Benz Group AG, îşi reduc eforturile de electrificare, ca răspuns la cererea slabă, astfel încât furnizorii care investesc în noile tehnologii se confruntă cu dificultăţi.
Giganţii industriali germani sunt resimt tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente.
1. Capitalismul
(mesaj trimis de Neamțul55 în data de 23.11.2024, 15:37)
Hahaha, ăsta e apă de ploaie,stai să vedeți șomaj maxim pe termen mediu când robotizarea va deveni generalizată, jumătate dintre angajați vor deveni inutili sistemului, nimeni nu știe soluția la această problemă
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2024, 17:33)
Toti aia din Vest stiu solutia, sa fii antreprenor, nu “amploaiat”…numai in “Est” e moda sa primeasca “Masha” instructiuni ce sa faca, sa zica, si sa-i dea statul de lucru:-)
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2024, 19:16)
"stati să vedeți șomaj maxim"
cand nu bate vantul si soare lipsa,
la preturile actuale de energie,
economia europeana e kaput
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.11.2024, 09:26)
Si cand nu o sa “bata vantul sau nu o sa rasara soarele”:-)?