BRD Finance IFN estimează o creştere cu circa 10% a cifrei de afaceri în acest an, faţă de 2006, când afacerile sale au însumat 487 milioane lei, a spus, ieri, directorul de marketing al instituţiei, Liliana Dumitru.Avansul afacerilor din acest an va depinde, însă, şi de evoluţia pieţei, a menţionat Dumitru, citată de NewsIn.
Compania a acordat primul credit de consum în iunie 2004 şi a reuşit să treacă pe profit la sfârşitul anului trecut, iar obiectivul său pe termen scurt este să atingă un profit similar cu media din Europa, de circa 2% din volumul total de credite acordate de la înfiinţare până în prezent, a mai spus Dumitru. Directorul nu a precizat la cât se ridică, în prezent, valoarea totală a creditelor acordate de BRD Finance.
Directorul de marketing a menţionat că instituţia a înaintat, în urmă cu o săptămână, reglementările proprii către Banca Naţională a României (BNR) în care este prevăzută o creştere a gradului de îndatorare maxim admis de bancă, în funcţie de situaţia financiară a fiecărei persoane în parte. Instituţia financiară a constituit în acest sens, un coş de cheltuieli minime, în baza datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Dumitru a mai spus că se aşteaptă ca, potrivit legii, banca centrală să ofere un răspuns la această cerere în circa trei săptămâni.
Banca centrală a eliminat recent limitarea gradului de îndatorare a populaţiei la 30% din venitul net lunar pentru creditele de consum, însă băncile şi instituţiile financiare nebancare trebuie să îşi alcătuiască norme proprii de prudenţialitate şi de risc pe care să le trimită băncii centrale pentru avizare.
BRD Finance este o instituţie financiară nebancară, membră a grupului Societe Generale şi este specializată în credite de consum. Compania este prezentă în peste 4.000 magazine şi reţele de retail din România.