Profitul net aferent primului semestru este de 367 milioane RON (88,6 milioane EUR), în scădere cu 13,7% faţă de semestrul I al anului 2009.
Venitul net bancar a ajuns la 1.750 milioane RON (422 milioane EUR), cu 7% mai mare decât la 30 iunie 2009, iar rezultatul brut din exploatare a înregistrat o crestere de 16,1% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 1.067 milioane RON (257 milioane EUR), potrivit unui comunicat transmis BVB.
Volumul total al creditelor acordate clientelei a fost de 34,5 miliarde RON, cu 7,1% mai mare faţă de 30 iunie 2009, o evoluţie pozitivă în contextul actualului mediu economic. Creditele pentru persoane fizice au ajuns la 16,6 miliarde RON, în crestere cu 5,0%, în timp ce valoarea creditelor acordate clientelei de persoane juridice a crescut cu 9,2%, până la 17,9 miliarde RON.
Depozitele clientelei înregistrau la sfârsitul primului semestru al anului 2010 o crestere cu 7,8% faţă de 30 iunie 2009, ajungând la 31,4 miliarde RON.
În acelasi timp, banca a gestionat atent cheltuielile generale (care au fost în scădere cu aproape 3% faţă de primul semestru al anului 2009), ceea ce a contribuit la îmbunătăţirea sensibilă a coeficientului de exploatare (39,0%, în scădere cu aproape 5 puncte procentuale faţă de 30 iunie 2009). Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfârsitul primului semestru de 16,1%.
"Activitatea băncii este afectată de prelungirea crizei economice, care se traduce în mediul bancar printr-un ritm scazut al cererii de produse bancare, respectiv printr-un nivel ridicat al costului net al riscului. Eficienţa operaţiunilor BRD a fost susţinută de măsurile interne de control al cheltuielilor, care au contribuit la obţinerea unui foarte bun raport cost-venit. Rentabilitatea activitatii bancare, în general, a rămas la un nivel superior mediei sistemului bancar, iar performanţele operaţionale - cresterea venitului net bancar - reprezintă o dovadă a faptului că modelul de business al băncii este unul viabil, care dă rezultate chiar în circumstanţele unei crize economice prelungite", a declarat Guy Poupet, Presedintele - Director General al BRD - Groupe Société Générale.
BRD - Groupe Société Générale avea, la sfârsitul lunii iunie 2010, 2,5 milioane de clienţi. La aceeasi dată, BRD avea 2,2 milioane de carduri valide si opera o reţea de aproximativ 1 500 ATM-uri si peste 20.000 de POS-uri. Totalul activelor băncii se ridica, la sfârsitul lunii iunie 2010, la 48,6 miliarde RON (11,1 miliarde EUR), mai mic cu 2% în raport cu 30 iunie 2009.