Cererea pentru programe de training online a fost de 7 ori mai mare în ultimele 9 luni decât în 2019, iar 77% dintre companii au continuat cel puţin o parte dintre programele de training planificate pentru 2020, conform analizei făcute de compania de training şi consultanţă în management Brightway, se arată într-un comunicat de presă trimis redacţiei.
Mihai Arghire, Senior Trainer & Consultant Brightway: "În abundenţa de programe de e-learning existente pe piaţă, companiile au preferat în continuare trainingurile interactive de tip classroom, chiar dacă modul de livrare a fost online. Provocarea noastră a fost de a concepe un format de învăţare interactiv folosind platformele digitale de comunicare. Totodată, au existat schimbări şi în modul în care participanţii au perceput programele de training. Faţă de 2019, în topul beneficiilor, aproape la egalitate cu obiectivele de învăţare, a apărut conectarea cu membrii echipei. Participanţii au apreciat semnificativ mai mult în 2020 faptul că pot să se vadă şi să comunice cu colegii într-un mediu altfel."
Cele mai cerute programe au fost cele axate pe growth mindset, adaptarea vânzărilor la contextul actual, comunicare şi leadership remote. Scăderi de peste 80% au avut programele de team building, atelierele creative, public speaking şi prezentări de impact.
"Pentru anul viitor preconizăm o scădere a cererii de programe de training cu 10%-15% pe fondul prudenţei organizaţiilor în a face investiţii. O revenire va fi posibilă în 2022 după ce vor exista un vaccin şi un tratament eficient al coronavirusului care să readucă încrederea consumatorilor la un nivel ridicat. Va fi şi un moment de consolidare a pieţei în care o parte dintre companiile foarte mici vor dispărea de pe piaţă sau îşi vor suspenda activitatea. Pentru furnizorii de training medii şi mari perioada care vine va fi un test de maturitate. Vor rămâne căutate programele ce ajută oamenii şi organizaţiile să se adapteze la contextul actual, pentru că lunile următoare vor aduce restructurări în multe sectoare economice", a explicat Mihai Arghire.
Specialiştii au constatat, de asemenea, o creştere cu peste 200% a serviciilor de consultanţă complementare programelor de training ce au avut ca scop optimizarea proceselor operaţionale. Interesul companiilor a fost nu doar către antrenarea abilităţilor şi dezvoltarea competenţelor, ci şi către crearea unor procese de lucru mai eficiente în condiţiile actuale.
Analiza Brightway s-a desfăşurat pe parcursul lunii septembrie 2020 şi a vizat 152 de companii din piaţă.